parnemann Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg merker at anbefalingene av hovedkort hovedsaklig innebærer Asus, Abit, Epox eller MSI. Hva med andre produsenter som Shuttle, Gigabyte, AOpen o.l.? Har produsentene sine egne særpreg på kortene, f.eks. at Abit er god på overklokking og at en annen produsent har spesielt stabile kort? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hvilket system tenke du på ? AMD er vel Abit NF7-S det beste valget, intel er jeg ikke så inne på Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Det jeg har erfart er at Epox er MEGET stabilte hovedkort. Har et selv og har aldri hatt problemer. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Vanskelig å definere noen av de merkene for "gode" eller "dårlige". Alle har sine gode og mindre gode produkter, det kommer helt an på hvilken plattform, brikkesett og prisklasse du sikter til. Det har også med overklokkingsegenskaper å gjøre. Grunnen til at Asus, Abit, Epox og MSI ofte er anbefalt er kanskje fordi Komplett fører alle merkene og er suverent den største nettbutikken, som mange henter sine forslag til oppsett fra. Når det gjelder Gigabyte har jeg lest flere meget gode reviews av de siste P4-kortene deres. AOpen kjenner jeg ikke noe særlig til utenom at de generelt har meget bra funksjonalitet. Shuttle er jo noe for seg selv da... Lenke til kommentar
tasve Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hvis du skal ha Pentium-maskin anbefaller jeg et MSI eller ASUS-kort med SIS-chipsett hvis du er i økonomi-klassen. ATI kommer med brikkesett med integrert Radeon 9200. Så det kommer litt an på hva den skal innholde også. Skal du ha S-ATA, 800FSB og integrert grafikk? Bruk litt tid på kjøp av hovedkort. Det ligger jo i navnet! Det er jo den viktigeste delen av maskinen. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Enig i at man bør tenke seg litt om før man velger hovedkort. Spesielt hvilken funksjonalitet du krever. Nå har det vært en del roundups av de nye hovedkortene basert på i865PE og i875P rundt forbi. Her er noen linker: Tom's Hardware's roundup Anandtech's roundup VR-Zone's i865PE roundup MBReview.com's testdatabase Kanskje det er lettere å velge når man ser dem sammenlignet? Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Har du penger pg vil ha 800FSB og mye annet digg, gå for Abit IC7-G! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå