vh Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg har nettopp kjøpt en minnebrikke i tillegg til mine eksisterende to. Alle disse tre er av samme type - SDRAM PC133 7-7,5ns 3.3V, men av ulike størrelser: 128MB, 256MB og 512MB. Sistnevnte var den jeg kjøpte sist. Problemet: Når jeg starter maskinen, virker det som om alt fungerer som det skal - minnet telles opp dit det skal, og etterhvert så kommer login-vinduet for Windows XP, som jeg da benytter. Her skjer det tydeligvis noe - noen få sekunder etter at jeg har klikket på innlogging på min bruker(det varierer litt hvor lang tid det tar) blir skjermen plutselig svart, og maskinen restarter!! Jeg har prøvd flere ganger, med ulike brukere etc., men det samme skjer(noen ganger også før jeg rekker å logge meg inn). Jeg prøvde så å ta ut en av minnebrikkene, og valgte å ta ut 128MB-brikken, som bestandig har fungert som den skal. -Og etter at jeg har gjort dette, så fungerer alt som det skal! Jeg ser for meg to mulige årsaker: -enten så takler ikke maskinen kombinasjonen av disse tre ulike størrelsene(128, 256 & 512MB) -eller så takler den ikke tre samtidige minnebrikker i det hele tatt Har noen vært borti noe lignende med dette kortet(eller lignende kort)? Hvordan kan jeg få løst dette problemet? Kjipt å ha en fullt funksjonell minnebrikkende liggende å samle støv.. Kan det ha noe med bios'en på hovedkortet? Håper noen kan bistå med hjelp! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Har selv et a7v133 kort som kjører med 3x512MiB RAM (like brikker) uten problemer. Det er jo en kjent sak at flere minnebrikker = større sansynlighet for problemer og du sier nok svaret på problemet ditt selv, nemlig at det blir konflikt når du setter i 3 helt ulike brikker samtidig. Det er forøvrig ikke noe uvanlig. Så 128MiB brikka di må nok bare samle støv men du får trøste deg med at du merker liten/ingen forskjell på 768 og 896 så krise er det jo ikke Alternativt kan du jo sjekke om det å gi brikkene litt mer volt vil løse problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå