Gå til innhold

Trenger assistanse til å fjerne virus

Anbefalte innlegg

I går trakk jeg på en virus link, som innehold 25 trojan viruser osv.

så prøvde jeg å scanne med avg, men så kom det opp "this operation has been cancelled due to restrictions in effect on this computer"

- Så leste jeg litt rundt om på nette, også sjekket jeg om det var disable eller ikke,

men det var ikke det. Jeg står altså helt fast på om jeg må formatere eller ikke. Har "aldri" formatert pcen selv, så lurer på om det er en annen vei.

Jeg har veldig lyst å fikse problemet selv, og har tenkt å gå ikt-service neste år selv. Sykt irriterende å ikke få fikset det selv. Håper noen kommer med god hjelp her takker veldig mye.

M.v.h en frustrert gutt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær så snill. Selv om du trenger respons raskt, kan du skrive en skikkelig emnetittel.

Å formatere er null problem. Men vit at ALL data på C: er tapt.

Har du noe du vil beholde på C: må du ta backup først. Ellers mister du det.

En enklere løsning er å få et antivirusprogram til å fjerne virusene dine. Jeg vet ikke hvorfor AVG ike klarer dette. Kanskje AVG trenger administratorrettigheter, men ikke får det?

Min kunnskap om Windows siden Win98 er desverre svært mangelfull ettersom jeg konsekvent har brukt Linux etter det. Herfra får noen andre overta.

Lenke til kommentar

Vær så snill. Selv om du trenger respons raskt, kan du skrive en skikkelig emnetittel.

Å formatere er null problem. Men vit at ALL data på C: er tapt.

Har du noe du vil beholde på C: må du ta backup først. Ellers mister du det.

En enklere løsning er å få et antivirusprogram til å fjerne virusene dine. Jeg vet ikke hvorfor AVG ike klarer dette. Kanskje AVG trenger administratorrettigheter, men ikke får det?

Min kunnskap om Windows siden Win98 er desverre svært mangelfull ettersom jeg konsekvent har brukt Linux etter det. Herfra får noen andre overta.

Sorry, for emnetittel.

Jeg prøver å scanne med avg i safe modus for å se om de fjerner virusene, fordi det går ikke ann å scanne i windows.

Forresten så går det fint å formatere harddisken C, og bare legge alt innpå harddisken D.

Det var det en kjenning gjorde for meg, peiling på det? mann trenger ikke backup?

Lenke til kommentar

Da har jeg endret emnetittelen, rapporter heller den dårlige emnetittelen og så ser noen på det.

Moving on..

Start pc'en din i sikkerhetsmodus (Trykk F8 like før windowslogoen din kommer opp) og kjør en antivirus-scan til pc'en din og se om du får noe svar der.

Hvilket antivirusprogram er det du benytter deg av?

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Da har jeg endret emnetittelen, rapporter heller den dårlige emnetittelen og så ser noen på det.

Moving on..

Start pc'en din i sikkerhetsmodus (Trykk F8 like før windowslogoen din kommer opp) og kjør en antivirus-scan til pc'en din og se om du får noe svar der.

Hvilket antivirusprogram er det du benytter deg av?

Skal gjøre det!

Lastet ned avira i windows istad, men problemet er at det kommer opp

"the operation has been cancelled due to restrictions in effect on this computer"

når jeg åpner den. Som jeg sa i åpningsinnlegget at alle filene er enable,

så da skal det funke. Men det gjør ikke det. Scanner avg i command line composor nå, og skal se om jeg får noe utav det. Visst ikke skal jeg prøve Avira.

Lenke til kommentar

Det som er vanskelig er å få tatt rotta på et virus som allerede har slått rot i systemet for å si det sånn.

Det man da må gjøre er å kjøre en offline scann. Dvs boote opp direkte fra CD-plate og kjøre scanning.

Mitt forslag uten å ha brukt veldig lang tid på å finne andre alternativer:

dr web. Og så er det en lenke som det står livecd på.

Lenke til kommentar

Last ned og kjør Dr Web CureIt. En enkel .exe-fil, ingen installasjon. Tar så og si alt.

Edit: Oppdaget akkurat at den var postet ja.

Virusen er vekke nå, og den er full beskyttet. Men et nytt problem har komt

"windows cannot connect to internet using HTTP or HTTPS or FTP.it says its probably caused by firewall setting on computer" irriterende at de må rote så jævlig med registeret.

Isåfall har noen aning om hva jeg kan prøve? har prøvd å restarte ruteren, men det gikk ikke. Så har jeg sjekket firewall settings, men ikke noe feil som jeg så. Brannmuren er på og sånt. Takker mye for hjelp.

Lenke til kommentar

Benytter du Windows sin brannmur eller et 3.parts?

Sjekk at proxy ikke lager krøll (alternativer for internett->tilkoblinger->LAN-innstillinger)

Jeg bruker Windows sin brannmur, men skal sjekke at proxy ikke lager krøll nå. Takk for tipset så langt. Andre ting jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Du kan avinstallere AVG og deretter kjøre gjennom veiledningen (MBAM og Combofix)

Nette fungerer jo ikke :( "Windows cannot connect to the Internet using HTTP, HTTPS, or FTP. This is problem caused by firewall settings. Check the firewall settings for the HTTP port (80),HTTPS port(443)and FTP port(21) Hjelp heller med det så kan jeg ta det dere andre senere. Kommer ikke lengre uten internett uansett.

Lenke til kommentar

Du er vel på nett med en annen pc? Hvorfor ikke hente de programmene veiledningen bruker med den og installer de via usb.

AVG avinstallerer du uten nettilgang. Det kan være AVG som lager krøll.

Ja, skal prøve det :)

Btw, er på en annen pc ja.

Endret av lanmannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...