Gå til innhold

Beste hovedkort til P4 800 mhz

Anbefalte innlegg

Hei , har sittet og lest gjennom en del tester av hovedkort til P4 og ser at Msi 865 Neo gjør det uhyggelig bra i alle tester, bla hos Tomshardware der de har en test med hele 24 hk kommer dette best ut.

Er det noen her som har dette kortet og hvilke erfaringer har dere med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått tak i dette kortet nå og jeg må si meg strålende fornøyd. Har satt det opp med en 3.0GHz PC800 CPU og Corsair PC3200 minne. Kortet som jeg har kjøpt er MSI 865PE NEO2-FIS2R. Systemet kjører knallstabilt og tempen ligger på ca 40-45 grader jevnt over. Er ihvertfall et kort jeg vil anbefale. Masse USB kontakter, 3 IDE kontakter og 3 SATA kontaker, så plasse til disker er ikke noe problem med det første. Firewire, et integrert lydkort, som etter å ha hatt Creative Platinum kort, som jeg er knallimponert over. Har ikke opplved problemer med systemet ennå. Gleder meg til jeg har råd til noen SATA disker så jeg får prøvd ut det systemet også :D

Lenke til kommentar
Hothardware hadde mye problemer med kortet og klarte ikke å få kortet stabilt over 210mhz. Kortet kom bra ut på ytelse ved standar hastighet. Kunne vært gøy å prøvd kortet.

Ja jeg ser det men må jo si at det er latterlig at de ikke har flere minnetyper og bruke når de skal utføre en test, det å gi et kort dårlige kritikker fordi det har problemer med en type ram blir for dumt.

Hadde det vert et annet merke rambrikker kunne dette ha oppstått på et av de andre kortene i testen og da hadde det vert det som fikk dårlige kritikker,dessuten er ramproblemer noe som kan fikses med ny bios.

Lenke til kommentar

Har det samme hovedkortet, og det funker bare strålende. Men jeg er jo ingen stor overklokker da. Har bare klokket 2,8'ern til 3 GHz, samt satt på DOC i "pysemodus".

De feilene som har vært med MSI sine 865/875, som enkelte (tidlige)tester har påpekt har forsvunnet med bios oppdateringer.

Og MSI 865PE Neo2 Fis2r kommer jo meget godt ut av det selv om DOC (dynamisk overklokking) er slått av. Og med den bundlen som følger med så slår den ASUS ned i støvlene (i mine øyne, siden hastighets forskjellen for meg betyr ikke så mye).

I tillegg har jo den PAT, som de har kalt MAT eller et eller annet som jeg ikke husker i farten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...