Gå til innhold

ny mus

Anbefalte innlegg

ikke like nøyaktig?!?!?!?!?

Eller er det bare at du ikke har testet den?

for etter det jeg vet er Boomslang ca 2.5 ganger mere nøyaktig enn intelli 3.0, og hvis du tester Boomslang er det første du merker, den utrolige nøyaktigheten (da sikter jeg inn til dpi og egne erfaringer)

også har Terratec lagt inn en smart løsning for å hindre nesten allt rusk i å komme inn...(men hvem er det som kjører musen oppi drit og støv uansett, det er ikke så veldig lurt...)

Selvfølgelig har jeg testet den, også over lengre tid. Det jeg ikke likte var at den fløy over hele skjermen ved bare en liten bevegelse.

Og når det gjelder støv og slitasje, så er det nesten umulig å unngå pga ballen. Boomslang-musene blir fortere slitt enn intelli-musene (og sikkert mx-musene også) ved vanlig bruk, og så vidt jeg husker så er ikke bs-musen billig heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor maser så mange om at musen skal være lett og løfte? Hvor ofte løfter man musen hit og dit? Når man bruker musen synes jeg det er mye bedre at den er tung. Man får mye bedre og kontrolerte bevegelser, og dessuten bedre trening :lol: En lett mus synes jeg er ekkel og bruke fordi man får altfor raske og ukontrolerte bevegelser.

Go MX500/MX700! :woot:

Jeg vet ikke med alle dere andre, men når jeg spiller et spill (som oftest fps-spill) så har jeg alltid lav sensitivity. Og derfor, kjære venn, må jeg løfte musen hit og dit. Når det gjelder vekten på musen, så er det en smaksak.

Lenke til kommentar
Hvorfor maser så mange om at musen skal være lett og løfte? Hvor ofte løfter man musen hit og dit? Når man bruker musen synes jeg det er mye bedre at den er tung. Man får mye bedre og kontrolerte bevegelser, og dessuten bedre trening :lol: En lett mus synes jeg er ekkel og bruke fordi man får altfor raske og ukontrolerte bevegelser.

Go MX500/MX700! :woot:

Jeg vet ikke med alle dere andre, men når jeg spiller et spill (som oftest fps-spill) så har jeg alltid lav sensitivity. Og derfor, kjære venn, må jeg løfte musen hit og dit. Når det gjelder vekten på musen, så er det en smaksak.

Med lav sensitivity, mener du da at man må flytte musen fra høyre til venstre mange manger for at personen i spillet har snudd seg 360 grader? Feks. som i Hitman2?

I så fall så skjønner jeg vitsen med en lett mus, men jeg for min del hater lav sensitivity, hvis det er det jeg tror det er, da.

Lenke til kommentar

ikke like nøyaktig?!?!?!?!?

Eller er det bare at du ikke har testet den?

for etter det jeg vet er Boomslang ca 2.5 ganger mere nøyaktig enn intelli 3.0, og hvis du tester Boomslang er det første du merker, den utrolige nøyaktigheten (da sikter jeg inn til dpi og egne erfaringer)

også har Terratec lagt inn en smart løsning for å hindre nesten allt rusk i å komme inn...(men hvem er det som kjører musen oppi drit og støv uansett, det er ikke så veldig lurt...)

Selvfølgelig har jeg testet den, også over lengre tid. Det jeg ikke likte var at den fløy over hele skjermen ved bare en liten bevegelse.

Og når det gjelder støv og slitasje, så er det nesten umulig å unngå pga ballen. Boomslang-musene blir fortere slitt enn intelli-musene (og sikkert mx-musene også) ved vanlig bruk, og så vidt jeg husker så er ikke bs-musen billig heller.

har du testet aa stille på sensen??? det hjelper. Og hvis du ikke får den lav nok i Boomslang cofigen kan du oxo sette den ned via kontrollpanelt.... :evil::roll::evil:

Lenke til kommentar

Med lav sensitivity, mener du da at man må flytte musen fra høyre til venstre mange manger for at personen i spillet har snudd seg 360 grader?

Akkurat ja :yes:

har du testet aa stille på sensen??? det hjelper. Og hvis du ikke får den lav nok i Boomslang cofigen kan du oxo sette den ned via kontrollpanelt....

Jepp, har testa den "on-the-fly"-sensitivity saken til bs-musen, men greide fortsatt ikke å bli helt vant til den :shrug:

Lenke til kommentar

Etter mine erfaringar, skal musa vere av middels storleik, og lett som berre det, slik at eg kan spele/arbeide lengre med ei mus som passar handa perfekt, utan at eg vert lei i handleddet. (Musa skal vere lita nok til at ein kan "kvile" handleddet tilfredsstillande på underflata, ellers får ein, iallefall eg, vondt i handleddet.)

Ang optisk mus og kulemus, so tykkjer eg eigentleg det er det "same", forutan vedlikehaldsfråveret og nøyaktigheita som dei fleste optisk mus har iførehald til dei fleste kulemus.

Sjølv ville eg nok gått for ei Boomslang mus, hadde eg hatt råd, ettersom ho har enorm nøyaktigheit, 2100DPI(2500?) max, og p.g av dei gode reviews ho har fått.

Når det gjeld vedlikehald, so er det berre snakk om nokre minutts reingjering eit fåtalls gonger i månaden.

Boomslang er jo og ei slags optisk mus, for dei som ikkje visste....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...