jt1 Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg lager endel filmer i PS7. Hva trenger jeg for å brenne disse over til DVD slik at jeg kan se dem på TV? Dette har jeg: - Redigeringsprog. - Firewirekort. - Brenne prog( har nero 5.5) + Mpeg 2 dekoder (hvor får jeg det fra? hjelp! :-? ) - Brenner Må jeg oppdatere Nero? Hva er den letteste måten å gjøre dette på? Jeg ønsker god kvalitet, samtidig som jeg ikke ønsker å kjøpe noe mer utstyr enn det som er nevnt ovenfor. Vil filmene funke hvis jeg legger de i mpeg-2 over i Nero og brenner? eller må jeg gjøre noe mer? Dette ble mange spørsmål, men jeg håper at det er noen som har greie på dette og har noen oppklarende svar ! :wink: På forhånd takk! Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hva slags brenner har du? DVD brenner? Hvis du har en DVD brenner, følger det kanskje med et DVD authoring program som f.eks. Sonic MyDVD. Med dette programmet kan du lage DVD'er og brenne på en DVD plate som igjen kan spilles av i en vanlig, stasjonær DVD spiller. Hvis ikke du har en DVD brenner, men en vanlig CD brenner, trenger du en DVD brenner. Sony og Pioneer er veldig gode alternativ, og de leverer med MyDVD. Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Hva slags brenner har du? DVD brenner? Hvis du har en DVD brenner, følger det kanskje med et DVD authoring program som f.eks. Sonic MyDVD. Med dette programmet kan du lage DVD'er og brenne på en DVD plate som igjen kan spilles av i en vanlig, stasjonær DVD spiller. Hvis ikke du har en DVD brenner, men en vanlig CD brenner, trenger du en DVD brenner. Sony og Pioneer er veldig gode alternativ, og de leverer med MyDVD. Jeg har Nec 1300 +-. Hilke prog er bra da. Pinnacle Expression? Trenger jeg bare det da? Eller holder det hvis jeg kjøper mpg-2 dekoder til Nero 5.5? Takk for svar! Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Expression er et veldig bra program til dette. Det holder ikke med bare en MPEG2 enkoder til Nero. Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Expression er et veldig bra program til dette. Det holder ikke med bare en MPEG2 enkoder til Nero. Jeg har jo Redigerings prog. (se over) Derfra får jeg filmen ut som mpeg-2. Kan jeg ikke bare brenne den som mpeg -2 og se den på DVD spilleren min i stua? (litt grønnn på området) Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 For at en DVD plate skal kunne leses av i en DVD spiller, må MPEG2 filmen kodes på en helt spesiell måte. Den må deles opp i forskjellige filer og filstruktur. For å gjøre dette trenger du et DVD authoring program som f.eks Pinnacle Expression, Sonic MyDVD, DVDit! etc... Hvis du brenner MPEG2 fila på en DVD vil ikke DVD spilleren skjønne hva det er. Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 For at en DVD plate skal kunne leses av i en DVD spiller, må MPEG2 filmen kodes på en helt spesiell måte. Den må deles opp i forskjellige filer og filstruktur. For å gjøre dette trenger du et DVD authoring program som f.eks Pinnacle Expression, Sonic MyDVD, DVDit! etc... Hvis du brenner MPEG2 fila på en DVD vil ikke DVD spilleren skjønne hva det er. Kan jeg bruke programmet TMPGEnc til det?? Putte mpeg-2 fila inn og når den er fiksa, brenne den på DVD og se den på TV? :wink: Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Nei, du kan ikke bruke det. Det programmet konverterer bare fra AVI til MPEG1. Den vil ikke lage strukturen som er nødvendig for at en DVD spiller skal skjønne hva som er på CD'en. I tillegg lager TMPGEnc bare MPEG1 og ikke MPEG2 som er formatet på DVD. Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Nei, du kan ikke bruke det. Det programmet konverterer bare fra AVI til MPEG1. Den vil ikke lage strukturen som er nødvendig for at en DVD spiller skal skjønne hva som er på CD'en. I tillegg lager TMPGEnc bare MPEG1 og ikke MPEG2 som er formatet på DVD. Men med sonic my dvd går det! Takker for hjelpen... Fikk visst sonic med dvd brenneren min!! :wink: oops Så detta går greit!!! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Nei, du kan ikke bruke det. Det programmet konverterer bare fra AVI til MPEG1. Nei. I tillegg lager TMPGEnc bare MPEG1 og ikke MPEG2 som er formatet på DVD. Og atter nei. Jeg tror du bør oppdatere deg litt på TMPGEnc-fronten. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Nei, du kan ikke bruke det. Det programmet konverterer bare fra AVI til MPEG1. Nei. I tillegg lager TMPGEnc bare MPEG1 og ikke MPEG2 som er formatet på DVD. Og atter nei. Jeg tror du bør oppdatere deg litt på TMPGEnc-fronten. I følge TMPGEnc så gjør denne bare det: "What does TMPGEnc do? TMPGEnc converts *.AVI file to MPEG1, the format which is used in VideoCD. Using variety of option in TMPGEnc, you can compress your video file in high quality. TMPGEnc enables us adjust bitrate, quantize matrix, GOP structure, Interlace and many other parameter so that you can create most appropriate movie file depends on your purpose." Sikker på at du ikke snakker om TMPGEnc DVD author? Jeg har ikke brukt dette selv, så jeg skal ikke være bastant på det. Men fint hvis jeg får en oppdatering Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Nå har jeg installert og testet TMPGEnc. Her har du muligheten til å konvertere en AVI fil til MPEG. På versjonen du laster ned gratis, kan du kode MPEG1 helt fint, og du har en prøvetid på MPEG2 på 30 dager. Uansett kan du ikke med dette programmet kode en DVD-video struktur. Da har jeg forstått det slik at du må ha TMPGEnc DVD author. Arne Litt oppdatert 8) Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Nå har jeg installert og testet TMPGEnc. Her har du muligheten til å konvertere en AVI fil til MPEG. På versjonen du laster ned gratis, kan du kode MPEG1 helt fint, og du har en prøvetid på MPEG2 på 30 dager. Uansett kan du ikke med dette programmet kode en DVD-video struktur. Da har jeg forstått det slik at du må ha TMPGEnc DVD author. Arne Litt oppdatert 8) Takk... Fint at noen har peil på det de driver med. DEt blir færre å færre som gjør det..... 8) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Sikker på at du ikke snakker om TMPGEnc DVD author? Det har jeg aldri brukt, så nei, det gjør jeg ikke. Jeg har ikke brukt dette selv, så jeg skal ikke være bastant på det. Men fint hvis jeg får en oppdatering Du kan f.eks ta en titt på www.dvdrhelp.com/tmpgenc.htm og www.dvdrhelp.com/tmpgencdvd.htm i stedet for at jeg skal skrive meg halvt i hjel. How to convert to DVD with TMPGEnc DivX to DVD. Also supports XviD to DVD, AVI to DVD, DV to DVD, ASF to DVD, MOV to DVD, SMR to DVD, WMV to DVD, MPEG to DVD, MPEG2 to DVD, VCD to DVD, SVCD to DVD.Very good quality, lots of settings. Demo available. How to convert to VCD with TMPGEnc DivX to VCD. Also supports XviD to VCD, AVI to VCD, DV to VCD, ASF to VCD,MOV to VCD, SMR to VCD ,WMV to VCD, VCD to VCD, MPEG to VCD and MPEG2 or M2V to VCD. Very good quality, lots of settings. Windows. Freeware. Nå har jeg installert og testet TMPGEnc. Her har du muligheten til å konvertere en AVI fil til MPEG. På versjonen du laster ned gratis, kan du kode MPEG1 helt fint, og du har en prøvetid på MPEG2 på 30 dager. Intet nytt, det der. Uansett kan du ikke med dette programmet kode en DVD-video struktur. Dét har jeg da aldri påstått. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Nei da er vi vel enige da :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå