el_cash Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Håper på litt hjelp her... For et noen dager siden begynte brått problemet; når jeg kjører skjermkortene i SLI blir skjermen svart i Windows, ser bare musepekeren(!). Maskinen stod på om natten, og morgenen etter så jeg altså bare musepeker... Ikke installert noe nytt, ikke noe som har blitt lagt inn av Windows Update. Alt fungerer fint når jeg bare bruker default skjermkort innebygget i hovedkortet (dette kan jeg stille selv i BIOS). Har lagt inn siste BIOS, formattert og lagt inn Win7 Ultimate på ny, testet med skjermkortdriver (som har fungert helt fint tidligere i samme versjon) og med en beta-driver. Ingen forandring; så fort Windows loader brukeren min så forsvinner alt bortsett fra musepeker, skjermen blir svart, samme blir også tv som er koblet til via HDMI. Alt fungerer imidlertid i bakgrunnen - siden jeg vet hvilke piltaster jeg skal trykkke på så klarer jeg å restarte maskinen etc. I Event Viewer står det ingenting om noen hw- eller sw-feil. Windows Memory Diagnostics Tool gir ingen feilmeldinger på minne. Feilen oppstår med og uten SP1 for Win7. Prøvde denne guiden uten hell: 1. Verify both HybridSLI and Integrated Graphics are set to Enabled 2. Uninstall current NV Display driver from the Pgorams & features Control Panel (make sure only DISPLAY DRIVER is checked). 3. Reboot the system and enter Safe Mode (F8 @ the BIOS) 4. Once in Safe Mode, run CCleaner's registry clean. This will remove all left over traces of the NV Display driver. 5. Reboot the system normally. Once back at the desktop, run the NV driver installer. 6. Reboot the system. Fn + F7 som skal switche mellom skjermkort virker ikke når skjermen er svart (dvs når hybrid er aktivert). Noen idé om hva jeg kan gjøre for å feilsøke videre? Noe jeg kan gjøre for å definitivt avgjøre om det er sw- eller hw-feil? Specs: Alienware M17x laptop 2 x nVidia Geforce GTX 260M i SLI (NVIDIA GeForce 9400M G på HK) 4 gb ram Intel Core 2 Quad Q9000 Windows 7 Ultimate 64 bit engelsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå