Gå til innhold

Rot med windows aktivering, trenger hjelp


Anbefalte innlegg

hei :)

 

jeg installerte nettopp windows xp home (NO) på nytt på d: etter mye rot pga partion magic (hadde det på c: , men jeg hadde så mye dill der at jeg bare installerte på nytt her og så slettet det og det andre dillet fra c :) ).

 

alt gikk fint,helt til jeg skulle aktivere windows, da kom det opp:

"ifølge våre opplysninger har du oversteget antallet ganger du kan starte windows med denne produktnøkkelen" etc.

 

keyen er orginal ,har reinstallert maskinen mange ganger med den (windows xp home NO kom med pcpakken man kjøper hos komplett.no).

 

dumme meg som glemte å kopiere aktivasjonstingen fra forrige installasjon :(

 

noen som har noe forslag?, hvis ikke må jeg ringe microsoft imorra å spørre om hjelp.

 

 

mvh

thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke 5 ganger man kan installere før man allernådigst må ringe Onkel å avlegge rapport?

 

zg

 

Tror det er 3.

 

Har selv hatt det problemet mange ganger. Av og til kan jeg aktivere via internett, men dette er skjelden. Som oftest må jeg gjøre det via telefon, noe som fungerer en gang i blant. Ofte er det en tullete dame som ikke har peil og maser om at hun ikke kan gjøre noe pga jeg har aktivert 3 ganger. Men hvis du er heldig så treffer du en som hjelper deg. Sist gang jeg aktiverte måtte jeg si hvorfor jeg hadde lagt inn Xp om igjen. Synes ikke de har noe med det, og fant derfor på noe tull og sa at det var noe problem med en drivere, men da skulle hun seff vite hvilken. Masete og tullete.

 

Crack fungerer mye bedre enne lovlig aktivering. Trist, men sant. Kjøper ikke Windows lovlig neste gang da jeg har hatt svært mye rot hver eneste gang jeg skal aktivere.

 

btw, er det noen andre som har lagt merke til at stemmen på den automatiske aktiveringen er svært høy og personen har en veldig plagsom stemme?

Lenke til kommentar

oki, må vel ringe de da.

men jeg synes egentlig ikke de har noe som helst med å gjøre hva jeg gjør med min maskin sålenge jeg bruker keyen på den og ingen andre.

 

jaja, har 2k lovlig, 98lovlig og office lovlig,men jeg skal nok aldri mer kjøpe et microsoft produkt, fraogmed neste operativsystem laster jeg ned ulovlig hvis ms skal være så vansklig som dette.

 

ps!

er det noen som vet hvor lenge jeg må sitte i telefonen å preike med de før jeg kan få maskinen fikset?

og sist men ikke minst: ungår jeg dette problemet hvis jeg tar backup av aktivasjons filen?. windows må jo installeres på nytt relativt ofte pga det er så buggy og bedrittent.

Lenke til kommentar
og sist men ikke minst: ungår jeg dette problemet hvis jeg tar backup av aktivasjons filen?. windows må jo installeres på nytt relativt ofte pga det er så buggy og bedrittent.

Kan du ikke bare lage et image av disken da? Installer XP på nytt, og så lag et image av disken/partisjonen. Det er jo langt mer elegant og effektiv hvis du reinstallerer ofte. Selv bruker Norton Ghost til dette, men mange sverger til Drive Image. Mye mulig det også finnes gratisprogrammer som kan gjøre dette...

Lenke til kommentar
og sist men ikke minst: ungår jeg dette problemet hvis jeg tar backup av aktivasjons filen?. windows må jo installeres på nytt relativt ofte pga det er så buggy og bedrittent.

Kan du ikke bare lage et image av disken da? Installer XP på nytt, og så lag et image av disken/partisjonen. Det er jo langt mer elegant og effektiv hvis du reinstallerer ofte. Selv bruker Norton Ghost til dette, men mange sverger til Drive Image. Mye mulig det også finnes gratisprogrammer som kan gjøre dette...

 

det er mye jeg kan gjøre, men jeg liker og gjøre hva jeg vil med mine ting nettopp fordi det er mine ting. :)

 

så det irriterer meg grenseløst at møkkasoft skal blande seg inn i dette.

skal gi de en verbal overhøvling uten sidestykke når jeg ringer imorgen (etter at de har aktivert meg selvfølgelig :lol: )

Lenke til kommentar
det er mye jeg kan gjøre, men jeg liker og gjøre hva jeg vil med mine ting nettopp fordi det er mine ting. :)

Skjønner hva du mener, men her er du ikke i posisjon til å velge. Og det er nesten hårreisende at du ikke benytter deg av image hvis du reinstallerer ofte :)

 

img er stress :) (hvis du mener at jeg må ha et bilde av installasjonen lagret på disken), fordi det tar opp ekstra plass :)

Lenke til kommentar

ringte inn, satt 4minutter i kø, kom til en svensk herremann.

sa at harddisken min døde og at jeg var nødt til å installere xp på nytt, og da måtte jeg bare si installasjonsiden etc så fikk jeg kode til å aktivere :woot:

 

80gb min døde for 3 uker siden (må sende den inn til komplett, er jo ikke et halvt år gammel enda), men jeg har installert windows en gang før dette, men måtte reinstallere pga Partitionmagic rot :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...