Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøregodtgjørelse, noe må gjøres!

Strukt

Anbefalte innlegg

Jeg kjører en del bil i arbeid og det kan bli mange timer og km bak rattet. Vi bruker stort sett private biler der jeg arbeider og får dermed utbetalt kjøregodtgjørelse.

Det jeg ikke kan forstå er hvorfor denne satsen ikke er økt? Nå er den på 3,65kr / km og det er latterlig lite med tanke på dagens drivstoffpris! Jeg mener ikke at jeg skal tjene grove penger på å bruke egen bil men, noen grense må det vel være. Hvem er det som bestemmer hva satsen skal være? Hvor kan jeg henvende meg?

Det jeg ikke forstår er hvorfor drivstoffprisen kan øke såpass mye og kjøregodtgjørelsen står på stedet hvil... forklar meg det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en bil som bruker rundt 0,6 L/pr.mil, og drivstoffet koster ca 13,- NOK pr.liter, så utgjør drivstoffkostnadene rett i overkant av 20% av kjøregodtgjørelsen (ca. 0,78,- NOK pr.km).

I og med at drivstofforbruket i dag er relativt mye lavere en før (mye skyldes stort inntog av diesel) så tror jeg ikke kostnadene for drivstoff pr km er så veldig mye høyere i dag en hva det var for 10-15 år siden (gitt at en ikke kjører bensinsluker).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...