Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med den webshoppen. Det står at playstationspillene bare funker til Uk-maskiner. Men de er vel kompitable til min maskin også? Eller er det flere typer "pal"

Planer om å bestille spill og dvder fra den siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt ca 200 dvder fra www.play.com ,og kan si meg 100% fornøyd. Ingen av platene jeg har fått har vært defekt, ingen skadet i postgangen, liten tid mellom bestilling og levert vare, og en effektiv og seriøs kundeservice.

Som et lite tips: du må betale toll for dvder som koster mer enn 200 NOK.

Ved kjøp av spill så er tollgrensen såvidt jeg har sett 400NOK, dette fordi spill defineres som leketøy (uten at jeg har prøvd)....

Lenke til kommentar

har kjøpt der også og er veldig fornøyd. som å kjøpe i norge.

Eneste negative som jeg ser det er at de husker konto/kortet ditt og har det lagra i severn (er sladda noe, men hvis noen hacker seg inn kan de jo bestille en masse på din regning , ikke umulig det? :roll:

Lenke til kommentar

Ved kjøp av spill så er tollgrensen såvidt jeg har sett 400NOK, dette fordi spill defineres som leketøy (uten at jeg har prøvd)....

Høres bra ut, men jeg trenger vel ikke å betale noe som helst ekstra hvis jeg f.eks bestiller 10dvdfilmer til 199nok stykket og 20ps2spill til 399 stykket?

Kanskje dumt spørsmål, men må være sikker. Har aldri bestillt fra utlandet før.

Lenke til kommentar

Høres bra ut, men jeg trenger vel ikke å betale noe som helst ekstra hvis jeg f.eks bestiller 10dvdfilmer til 199nok stykket og 20ps2spill til 399 stykket?

Korrekt :)

Og ett tips..

http://www.cd-wow.com <-- de har digge priser på ting + de er tollfrie... uansett hva noe koster, så slipper du toll.. og det kommer rett i postkassa de.. og gratis frakt(!) :) har bestilt over 100 cder, 250dvder, og 20 spill fra dem...alt er smertefritt. skulle ønske alle sider var som dem da :)

(idiotene i dresser, mpaa eller noe sånt, er nå i retten for å hindre cd-wow fra å selge billige cd plater...skal alltid ødelegge for kundene, og tyne mest mulig ut av oss...ikke rart folk laster ned..)

Lenke til kommentar

Og ett tips..

http://www.cd-wow.com <-- de har digge priser på ting + de er tollfrie... uansett hva noe koster, så slipper du toll.. og det kommer rett i postkassa de.. og gratis frakt(!) :) har bestilt over 100 cder, 250dvder, og 20 spill fra dem...alt er smertefritt. skulle ønske alle sider var som dem da :)

Skriver de lavere verdi og krysser av for "gift" på pakken, eller? Genialt, i så fall.

Lenke til kommentar

Og ett tips..

(idiotene i dresser, mpaa eller noe sånt, er nå i retten for å hindre cd-wow fra å selge billige cd plater...skal alltid ødelegge for kundene, og tyne mest mulig ut av oss...ikke rart folk laster ned..)

Så om du ber dem skrive "Gift" på pakken så slipp4er du moms? For det er jo moms på alt osm koster mer enn 200 kr :-?

Ellers kan jeg annbefale play,com har kjøpt hundrevis av dvder fra dem samt spill og hardware. De er til å stole på :wink:

Lenke til kommentar

Tror det må sendes i separate pakker for at det skal funke. Det er det er totalverdien på pakken som teller, ikke verdien pr. vare. Ellers blir det 24% MVA og 149kr i tollgebyr.

Lenke til kommentar

Tror det må sendes i separate pakker for at det skal funke. Det er det er totalverdien på pakken som teller, ikke verdien pr. vare. Ellers blir det 24% MVA og 149kr i tollgebyr.

Tror? Noen som vet? Er litt forvirret nå. Kan noen fortelle alt som har med gebyr og toll å gjøre når det gjelder www.play.com og www.cd-wow.com ?

Lenke til kommentar

Tror? Noen som vet? Er litt forvirret nå. Kan noen fortelle alt som har med gebyr og toll å gjøre når det gjelder www.play.com og www.cd-wow.com ?

Ganske sikker på at reglen er 200, men jeg vet ikke hvor strengt det blir praktisert. Sjekk www.toll.no (mye å lese).

Lenke til kommentar

Rottert:

Play sender en og en dvd/cd selv om du bestiller 20 om gangen. Så om verdien til disse separat er under 200,- så er det ikke moms eller tollavgift !

Over den verdien så blir det dyrt ! Da må du betale moms + fortollingsgebyr. 69 kroner dersom du fortoller selv eller 149 kroner dersom posten gjør det for deg !

Porto holdes helt utenom, det er varens verdi som teller. Dette er fakta, og posten gjør feil på dette. Klag dersom du bli lurt på dette ! Tidligere var det omvendt.... Ikke nå lengre :smile:

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at det er noen utenlandske nettbutikker som "jukser" til vår fordel. Det er vel noe veldig mange vet. Hvis de skriver en verdi under 200,- eller under 500,- hvis de også krysser av for "gift", så får du den rett i postkassa uten noe mer tull og moms og gebyr.

Dvdboxoffice i Kanada og Ezydvd i Australia gjør det på denne måten.

Spørsmålet var altså: Gjør CD-WOW også dette?

S.

Lenke til kommentar
Bestillte 2stk ps2spill på play.com til 30 pund tilsammen (!) (gran turismo og xmen2). Bestillte på fredag og fikk de i dag!(onsdag) Ingen toll eller ekstra gebyrer. Der skal jeg absolutt handle mer. :p

Da var du heldig....

Jeg bestillte en dobbel dvd til 245 kroner og fikk full sleng med moms osv (returnerte filmen for gadd ikke stresse med moms og gebyrer..ble for dyrt) :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...