Kaarerekanraadi Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Trailer fikk sleng med henger og kvinne ble drept. http://www.nettavisen.no/nyheter/article3098630.ece Synes dette er skremmende. Hvor mange slike drapsmaskiner kjører rundt? Med alle øst-europeiske selskap som har kommet så kan man mer enn før bli drept i trafikken. OG det uten selv å ha kjørt uforsiktig. Dette er en ny utvikling fordi vogntogene har blitt flere og farligere. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Tja du har alltid kunne bli drept i trafikken uten selv å kjøre uforsvarlig siden du ikke har veien for deg selv. Antall drepte i trafikken har vært relativt konstant de siste 10 årene. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Det er helt tragisk at det ikke gjøres mer for å forebygge slike ulykker. Skulle gjerne sett en statistikk over hvor stor prosentandel av alle frontkollisjoner som ender med dødsfall som involverer en trailer. Lenke til kommentar
Sjef1337 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Slik går det når styresmaktene er mere opptatt av "integrering og mangfold". Mange flere må dø før noen gidder å gjøre noe. Tja, noe må det være siden en av verdens rikeste oljenasjoner lar alt av infrastruktur råtne på rot. Privat næringsliv inkl. transportsektor og rederier er så tungt avgiftsbelagt at de ikke lengre kan konkurere med utenlandske selskaper, og flagger ut eller legger opp. I tillegg har veistandarden blitt så forringet de senere år at man heller velger å kjøre nedover i Europa på grunn av skader og utgifter på rullende materiell som en følge av den dårlige veistandarden her til lands. Har kjørt stor og småbil på Norske veier siden 70-tallet og sett forringelsen med egne øyne. ------------------------------------------------------------------- Dårligst vei i nord 23.000 kilometer vei i Norge er ifølge Statens vegvesen dårlig eller svært dårlig. Verst er det i Troms http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4028002.ece NAF-leder slakter dårlige veier: http://www.folkebladet.no/video/article427766.ece Dette er ei bru på E6: http://www.nettavisen.no/motor/article2723061.ece Redde for å bli drapsmenn: http://www.folkebladet.no/video/article428389.ece Slike midtdelere redder liv. Likevel bygges det nå nye Europaveier uten midtdelere: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4029989.ece Dette er en jernbaneundergang på E6 i 2011: Synes dette er skremmende. Hvor mange slike drapsmaskiner kjører rundt? Med alle øst-europeiske selskap som har kommet så kan man mer enn før bli drept i trafikken. OG det uten selv å ha kjørt uforsiktig. Dette er en ny utvikling fordi vogntogene har blitt flere og farligere. Det kommer til å bli mye verre etter som erfarne sjåfører med relativt nytt og godt utstyrt materiell blir erstattet av sjåfører med liten erfaring på Norske vinterveier, og dårlig vedlikeholdt materiell uten den nødvendige utrustning for å ferdes på våre veier. Mange av disse kan ikke en gang legge på en kjetting. 1 Lenke til kommentar
Anarkosyndikalist1 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Stemmer for at vi setter en stopper for drapsmaskinen én gang for alle - avskaff veiene! 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Stemmer for at vi setter en stopper for drapsmaskinen én gang for alle - avskaff veiene! Ja det den eneste logiske løsningen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Stemmer for at vi setter en stopper for drapsmaskinen én gang for alle - avskaff veiene! Det er jo ikke veiene som er problemet, det er trafikken. Avskaff trafikken! Lenke til kommentar
Anarkosyndikalist1 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Stemmer for at vi setter en stopper for drapsmaskinen én gang for alle - avskaff veiene! Ja det den eneste logiske løsningen. Nettop! Da slår vi også to fluer i én smekk, siden man slipper alt det maset om klima etc. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Stemmer for at vi setter en stopper for drapsmaskinen én gang for alle - avskaff veiene! Ja det den eneste logiske løsningen. Nettop! Da slår vi også to fluer i én smekk, siden man slipper alt det maset om klima etc. Ja og tenk så fint det blir å slippe å betale veiavgift og forsikring på bilen. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Når jeg kjører om vinteren og møter trailere i svinger, så er jeg livredd. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Legger merke til at man ikke klarer å se denne saken i to sider. Om dette var en utenlands trailer vil den, avhengig av hjemland, enten være egnet eller uegnet for norsk føre, dette pga vår spesielle topografi på våre veier. Neste spørsmål ut er om hvor glatt veien var og om veien i det hele og det store var strødd, om den ikke var strødd var dette uunngåelig. Senest i dag hadde vi en episode i Bodø kommune der en dansk trailer krasjet i en lyktestolpe da den skulle kjøre ut fra en sving, for å si det slikt, veien var jævlig glatt og ustrødd. Hvem sin feil var dette, kommunen som ikke strør eller trailersjåføren som gle på en glatt fylkesvei? Når jeg kjører om vinteren og møter trailere i svinger, så er jeg livredd. Kom på en episode som faren min fortalte til meg. (han kjører semitrailer) I en oppoverbakke må en trailersjåfør hente inn fart for å i det hele og det store klare å komme seg oppover, så faren min gjorde dette. Midt i bakken stopper en personbil opp, personene inni skifter på hvem som skal kjøre midt i bakken, det var vinter og glatt, min far satt fast og måtte vente på en bergingsbil for å komme opp bakken. Det er generelt for lite respekt for trailersjåførene, ser at mange kjører i ræva på dem, sjåføren har nubs sjans for å se dem da, hva skjer om han plutselig må bremse? Spør du meg burde alle som tar sertifikat ha en obligatorisk introduksjon for å prøve å kjøre og bremse en trailer for at de skal innse at man skal ha respekt for noe som veier 40-50 tonn... Endret 25. februar 2011 av ole_marius Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Det er generelt for lite respekt for trailersjåførene, ser at mange kjører i ræva på dem, sjåføren har nubs sjans for å se dem da, hva skjer om han plutselig må bremse? Spør du meg burde alle som tar sertifikat ha en obligatorisk introduksjon for å prøve å kjøre og bremse en trailer for at de skal innse at man skal ha respekt for noe som veier 40-50 tonn... Selvfølgelig så må man ta hensyn til at de kjører et tungt kjøretøy, men hva hjelper det på at de får sleng og knuser meg til pinneved? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Det denne debatten egentlig burde handle om er vel at man fortsatt kan bli drept i frontkollisjoner med trailere på hovedveier mellom de store byene i Norge. Det er det tragiske. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Noen OT-poster fjernet. Admin Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Det er generelt for lite respekt for trailersjåførene, ser at mange kjører i ræva på dem, sjåføren har nubs sjans for å se dem da, hva skjer om han plutselig må bremse? Spør du meg burde alle som tar sertifikat ha en obligatorisk introduksjon for å prøve å kjøre og bremse en trailer for at de skal innse at man skal ha respekt for noe som veier 40-50 tonn... Selvfølgelig så må man ta hensyn til at de kjører et tungt kjøretøy, men hva hjelper det på at de får sleng og knuser meg til pinneved? Som sagt, det kommer helt an på hvilket kjøretøy de har og om de er tilpasset norske veier, samt at veldig glatte veier burde bli avstengt for gjennomkjøring inntil de er blitt saltet slik at de er kjørbare igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå