Gå til innhold

Nekter å boote :(

Blib

Anbefalte innlegg

Jo, rød mot pluss, ellers får du ikke lys, punktum.

Fjern ALLE ekstra kabler og plugg bare softpower-kabelen inn, og dobbeltsjekk at den er på RETT sted. Hva skjer da? Fremdeles ingenting?

Har en ekkel følelse av at du har koblet en lysdiode på softpower-switchen og softpower-switchen på noe annet...

Rød? Kontakten er svart, og har to kabler. Oransje og Hvit...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Power Sw er bare "to pinner bred", ikke sant, mens Power LED er fire bred?

Power Sw skal koples på HK der det står PWR, Power LED skal koples på HK der det står PLED (øverste rad til venstre sett mot CPU)

Et bittelite trekant symbol (vanligvis) på kontakten markerer + (evt. pinne 1)

Lenke til kommentar
Argh. Nå har det skjedd igjen. PCen nekter å boote. Når jeg tar på strømmen til PCen starter alle kabinettviftene samt CPU-viften (!!?). Ikke skjermkort :/

Du har ikke et rødt WARNING1 lys på HK? Betyr i såfall problem med AGP kort.

Lenke til kommentar
Power Sw er bare "to pinner bred", ikke sant, mens Power LED er fire bred?

Power Sw skal koples på HK der det står PWR, Power LED skal koples på HK der det står PLED (øverste rad til venstre sett mot CPU)

Et bittelite trekant symbol (vanligvis) på kontakten markerer + (evt. pinne 1)

Power LED er 3x1

Power Sw skal vel kobles der hvor det står ATX power Switch* (Der jeg hadde den før iallefall, når jeg hentet ledningen fra et annet kabinett).

Men da skal altså Trekant på pluss? Oki...

Edt: Hjalp ikke. Har nå prøvd både den ene og den andre veien uten suksess :(

Lenke til kommentar
Power LED er 3x1

Ja' date=' 3x1 selvfølgelig... :oops:

Power Sw skal vel kobles der hvor det står ATX power Switch* (Der jeg hadde den før iallefall, når jeg hentet ledningen fra et annet kabinett).

Ja, virker bryteren foran på kabinettet, eller hadde du problemer med den også?

Men da skal altså Trekant på pluss? Oki...

Edt: Hjalp ikke. Har nå prøvd både den ene og den andre veien uten suksess :(

Kan jo være at LED'en er kaputt. Men skal ikke ha noe å si for om PC'en starter eller ikke. Har selv satt en LED "feil vei" før uten at det hadde noe å si bortsett fra at Power LED på kabinettet lyste ikke.

Lenke til kommentar
Og hva er HSF?

Kjøleribbe med vifte (Heatsink and fan unit)... Sorry, er så vant til å diskutere data å engelske at jeg blander lett uttrykkene...

og jeg har ingen LEDs på tastaturet såvidt jeg vet. Er tre lamper der, Scroll Lock etc, men de lyser jo self ikke. PCen starter jo ikke...

Ok, det var de tre lampene jeg mente... hos meg lyser de kontinuerlig når jeg starter maskinene med feil...

Og jeg har testet med å koble på det gamle kabinettet igjen ja :)

Og da funker det som det skal?

Hvis ikke ville jeg tro noe har gått galt når du flyttet over delene...

Men vil PWR_LED1 lyse når HK er kortsluttet/røket da?

Ja, det kan den godt gjøre...

Er litt avhengig av hva som er gåent... Hvis kun PCI(/AGP) broen er gåen, kan godt lysene i kassen komme på... Samme hvis IDE kontrolleren er defekt....

Du sier at når du tar på strømmen, begynner viftene å gå. Dette er meget meget feil. Ingenting skal skje før softpower'en trigger den.

Tja, noen hovedkort har en tendens til å starte når du kobler til strømmen første gang...

Men en enkel måte å sjekke at man har satt powerknappen riktig er jo å sjekke om den skrur seg av når man holder den inne i 4 sek... Hvis den gjør det, så er den koblet riktig, hvis ikke..... '

Sitter nå selv med 3 MSI hk som har samme problem...

(Testet med et gammelt hk som funket fint før, men ikke nå...)

Så jeg er veldig int i evt. forslag for hvordan fikse/være sikker på at hk er grunnen...

[EDIT] Fant ut hvorfor det gamle kortet ikke funket... Glemte å sette det ned til 100mhz FSB :o Dessverre ikke noe lignende med de to andre[/EDIT]

Lenke til kommentar

Og jeg har testet med å koble på det gamle kabinettet igjen ja :)

Og da funker det som det skal?

Hvis ikke ville jeg tro noe har gått galt når du flyttet over delene...

Heh, nei, det funker ikke da nei. Noe gikk nok kanskje galt i overflytningen, men jeg var så forsiktig som jeg klarte osv, så jeg skjønner ikke hva som kan ha blitt ødelagt, eller hvordan...

Lenke til kommentar

bare si at jeg hadde samme symptom som deg, kom fram til strømforsyning, prøvde en annen en, pc funka som den skulla.

Kan være andre ting som er ødelagt i ei strømforsyning, slik at den konstant sender strøm på hovedkort, loader OS når viftene og leden lyser da?

Lenke til kommentar
bare si at jeg hadde samme symptom som deg, kom fram til strømforsyning, prøvde en annen en, pc funka som den skulla.

Kan være andre ting som er ødelagt i ei strømforsyning, slik at den konstant sender strøm på hovedkort, loader OS når viftene og leden lyser da?

Testet akkurat med annet hovedkor, CPU og minne. Viftene startet ikke opp med en gang da. Men hovedkortet startet heller ikke ho. (Kan værejeg ødela det da jeg monterte det, var ganske frustrert :/ )

Lenke til kommentar

1. strømforsyninga er ikke gåen siden viftene går og det luser i hd-led`en

2. hk ditt er ikke kortsluttet siden det lyser i den lampa på hk som viser at det er liv/strøm

3. du kan ha koblet feil med med powerknappen, pleie å skje masse rart da...

mi maskin startet av seg selv da jeg satte i reseten

Lenke til kommentar
1. strømforsyninga er ikke gåen siden viftene går og det luser i hd-led`en

2. hk ditt er ikke kortsluttet siden det lyser i den lampa på hk som viser at det er liv/strøm

3. du kan ha koblet feil med med powerknappen, pleie å skje masse rart da...

mi maskin startet av seg selv da jeg satte i reseten

*phew* Thank God. Hadde vært herlig hvis du har fullstendig rett nå. Bortsett fra det at jeg har koblet på Power_LED og Power Sw alle tenkelige måter uten å få noen reaksjon... :(

Og jeg vurderer å teste med annen strømforsyning, det er bare det at den er på 235W, mens det jeg har trekker vel 300. Kan prøve å plugge utav mest mulig. Uansett er det alt for mye styr til å finne på å gjøre nå :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...