Blib Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Argh. Nå har det skjedd igjen. PCen nekter å boote. Når jeg tar på strømmen til PCen starter alle kabinettviftene samt CPU-viften (!!?). Ikke skjermkort :/. Power-knappen fungerer ikke. Det skjer altså ingen verdens ting når jeg trykker den inn. PWR_LED1 lyser (Lampen på hovedkortet som signaliserer at det er strøm) og samme gjør HDD_LED, frempå maskinen. Lampen med sol på lyser ikke. Null power. Hadde problemet med det forrige kabinettet mitt også, men da var det fordi det ikke hadde noen Pwr_LED. Problemet ble løst ved å bruke Pwr_LED og Power-knappen fra et annet kabinett, og strekke ledningen fra det kabinettet over til det jeg brukte. Dette var altså også en av grunnene til at jeg byttet. PCen min akkurat nå er som følger: LePont SF-201S (Nytt) Asus A7N8X Deluxe (Brukt i en halv måned) AMD Athlon XP 2500+ (Barton) (Nytt) Thermaltake Volcano 11 (Nytt) Western Digital SE 120GB Sapphire Radeon 9700Pro ++ Det jeg har prøvd so far er: - Trippeltsjekket alle ledninger. - Quad-sjekket LED-ledningene og det festet hvor en kobler de til med (Den som man river utav når en tar ut skuffen) - Resatt BIOS/CMOS (Slik at folk ikke kommer med tips om å gjøre dette ) - Vært frustret og lei med den siste timen Hva kan være problemet denne gangen montro? (Og hvorfor pokker starter alle viftene, inklusive CPU når jeg starter strømmen og ikke PCen? ) Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Løst agp-kort kanskje?? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hva sier bios dama når du prøver å starte opp da? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Hva sier bios dama når du prøver å starte opp da? Right. Som jeg sa, A7N8X Deluxe. Og så vidt jeg vet har de aldri hatt en liten damestemme som sier statusen til hovedortet når du booter opp. Som sagt skjer det INGENTING. Ingen beep, ingen blinkende lys eller brennende CPUer. Nothing. Zero. Zip. Og AGP-kortet sitter som støpt.. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hva sier bios dama når du prøver å starte opp da? Right. Som jeg sa, A7N8X Deluxe. Og så vidt jeg vet har de aldri hatt en liten damestemme som sier statusen til hovedortet når du booter opp. Som sagt skjer det INGENTING. Ingen beep, ingen blinkende lys eller brennende CPUer. Nothing. Zero. Zip. Og AGP-kortet sitter som støpt.. Joda dette kortet har "Speech post reporter" Lenke til kommentar
Npt Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 men det BOOTER IKKE. lese er en ting nordmenn ikke vet hva er Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Argh. Nå har det skjedd igjen. PCen nekter å boote. For å komme med et veldig dumt spørsmål, hva har du gjort siden med maskinen fra den sist boot'et som den skulle? Byttet kasse, installert noe nytt, overklokket noe? Jeg har nemlig ikke vært borti at en manglende LED kan være grunnen til at man ikke får bilde på skjermen... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Joda dette kortet har "Speech post reporter" Når hører du den stemmen da? Iallefall ikke når PCen kke skrus på Og som jeg skrev i den første posten så manglet kabinettet Pwr_LED. Da fungerer ikke den store runde knappen frempå. (På A7N8X) Da strakk jeg en LED fra et annet kabinett og brukte power-knappen til det kabinettet. Si meg, er det vanlig å få bilde på skjermen hvis Power-knappen ikke fungerer? Men du har halvveis et poeng da. For A7V133 trenger ikke Pwr_LED for å starte opp :/ Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hva med RAM'en din. Sitter den/de skikkelig nedi sloten(e)? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Hva med RAM'en din. Sitter den/de skikkelig nedi sloten(e)? RAMen ble ikke rørt da jeg flyttet hovedkortet over i det nye kabinettet. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Det har vært problemer siden du flyttet over, eller sånn plutselig? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Si meg, er det vanlig å få bilde på skjermen hvis Power-knappen ikke fungerer? Men du har halvveis et poeng da. For A7V133 trenger ikke Pwr_LED for å starte opp :/ Grunnen til at jeg spurte er at jeg har tilgode å ha et hovedkort som trenger å ha LED'ene og speaker koblet til... (Har hatt kort fra Asus, Abit, MSI, basert på Intel, VIA, Nvidia chipset) Jeg er riktignok litt usikker på om det ikke kan være noe i det du sier, da jeg nettopp har kjøpt to MSI kort som har samme symptomer som det du beskriver... Men når jeg ringte supporten til Komplett.no (var faktisk en hyggelig og hjelpfull person som svarte), nevnte han aldri det som en mulighet... (Skal teste det i morgen...) Den vanligste feilen i slike tilfeller var at man hadde satt i en "spacer" (som holder hk oppe fra kassen) for mye, så hk kortsluttet... Det blir dessverre ikke alltid røykutvikling eller lignende så det kan være vanskelig å se, uten å ta ut hk... Ellers var det også vanlig at skjermkortet var defekt, eller at man hadde knust core'n når man satte på HSF'en... BTW: Lyser LED'ene å tastaturet ditt opp når du starter maskinen? Hos meg lyser de konstant... Forresten, har du prøvd å gjøre som du gjorde før, med å koble til LED'en fra en annen kasse for å se om dette løser problemet... Hvis det gjør det kan du legge skylden på den kassen du bruker nå... Hvis ikke har du kanskje gjort noe galt når du flyttet delene over.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Den vanligste feilen i slike tilfeller var at man hadde satt i en "spacer" (som holder hk oppe fra kassen) for mye, så hk kortsluttet... Det blir dessverre ikke alltid røykutvikling eller lignende så det kan være vanskelig å se, uten å ta ut hk... Ellers var det også vanlig at skjermkortet var defekt, eller at man hadde knust core'n når man satte på HSF'en... BTW: Lyser LED'ene å tastaturet ditt opp når du starter maskinen? Hos meg lyser de konstant... Forresten, har du prøvd å gjøre som du gjorde før, med å koble til LED'en fra en annen kasse for å se om dette løser problemet... Hvis det gjør det kan du legge skylden på den kassen du bruker nå... Hvis ikke har du kanskje gjort noe galt når du flyttet delene over.. Jeg har ingen spacers i det nye kabinettet. Trengtes ikke fant jeg ut. Du fester jo hovedkortet på en skuff som du trekker ut av kabinettet også.. Og hva er HSF? og jeg har ingen LEDs på tastaturet såvidt jeg vet. Er tre lamper der, Scroll Lock etc, men de lyser jo self ikke. PCen starter jo ikke... Og jeg har testet med å koble på det gamle kabinettet igjen ja Lenke til kommentar
abarhaugen Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 jeg tror jeg har svaret. har hatt samme problem som deg, det nytter ikke å trykke inn power knappen right? lampene lyser konstant og vifter går rundt? right? ingen load hos deg? Lenke til kommentar
lundez Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hos meg var d hovedkortet som var defekt med dei samme symptomene.... Grunnen såg jeg jo når jeg tok ut hovedkortet da:) leathermannen min låg under d:) gikk litt for fort den gangen jg skulle bytte hk visst:) Noe svinn må man nå regne med :oops: Lenke til kommentar
abarhaugen Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 hmm, hos meg var strømforsyning gåen, hadde akkurat samme symptom som duh, prøv en annan strømforsyning å se om det går da? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 hmm, hos meg var strømforsyning gåen, hadde akkurat samme symptom som duh, prøv en annan strømforsyning å se om det går da? Altaå, det virker litt merkelig hvis den er ødelagt. For det første skal det veldig mye til før den går, og den fikk en veldig fin behandlig da den byttet kabinett. Og den sender jo strøm til hovedkortet og alle komponentene, så hvordan er den ødelagt da? Og jeg er passe sikker på at jeg ikke har lagt igjen en kniv under hovedkortet iallefal Men vil PWR_LED1 lyse når HK er kortsluttet/røket da? Lenke til kommentar
Braqua Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Med fare for å tråkke i salaten her... Du sier at når du tar på strømmen, begynner viftene å gå. Dette er meget meget feil. Ingenting skal skje før softpower'en trigger den. Er du SIKKER på at du ikke har koblet power-led'en på soft-pwr kontakten og omvendt? Eventuelt er PSU'en bananas. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Med fare for å tråkke i salaten her...Du sier at når du tar på strømmen, begynner viftene å gå. Dette er meget meget feil. Ingenting skal skje før softpower'en trigger den. Er du SIKKER på at du ikke har koblet power-led'en på soft-pwr kontakten og omvendt? Eventuelt er PSU'en bananas. AFAIK spiller det ingen rolle hvilken vei LEDene står... Eller? Lenke til kommentar
Braqua Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jo, rød mot pluss, ellers får du ikke lys, punktum. Fjern ALLE ekstra kabler og plugg bare softpower-kabelen inn, og dobbeltsjekk at den er på RETT sted. Hva skjer da? Fremdeles ingenting? Har en ekkel følelse av at du har koblet en lysdiode på softpower-switchen og softpower-switchen på noe annet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå