leffi Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hei ! Dette er underveis (bl.a.): AMD XP2200+ (T-bred) EPoX 8RDA+ LAN - nForce2 400/MCP-T, USB2.0, Firewire Sapphire Radeon 9100 Atlantis 64MB DDR - AGP WDC 80GB IDE 7200RPM - ATA/100 harddisk 2MB cache WD800BB Jeg har aldri bygget og installert en en pc basert på nforce2 eller Radeon før, da jeg alltid har hatt Via og Geforce. Derfor lurte jeg på om dere har noen tips på hva som trengs og i hvilken rekkefølge. Jeg skal brukes WinXp Pro som OS. Directx8.1 er vel inkl i WinXp. Hva med java? Er rekkefølgen: 1. bios 2. winxp +sp1 +updates 3. nforce2 driver pack 4. skjermkort driver 5. annet? Biosoppdat: bios3609 11/6-03 nforce2 v2.03 fra 30/1-03 inneholder dette: Audio driver 3.17 (WHQL'd) Audio utilities 3.17 Network driver 3.13 (WHQL'd) GART driver 2.78 (WHQL'd) SMBus driver 2.75 (WHQL'd) Memory controller driver 2.75 (WHQL'd) IDE driver 2.70 In The Box (WHQL'd) IDE driver 3.07 Full Driver Display Drivers 41.13 (WHQL'd) Installer 3.22 Skal alt fra denne installeres? Antar at display drivers 41.13 ikke skal det. Skal både IDE drivers 2.70 In the box og IDE drivers 3.07 Full driver installeres? Hva er forskjellen på de? Hva er GART driver og SMBus driver? Også jeg trenger riktige drivere til skjermkortet; hvilken type og hvilken versjon? Har skjønt at det er flere 'merker' drivere, men hvilken er den riktige for mitt Sapphire Radeon 9100? Hvor finner jeg disse? Dette hadde vært fint om noen hadde tips om dette, slik at alle hovedkortets funksjoner fungerer (lan, lyd, usb og firewire), og at alt går på den hastigheten det skal. (Vet fra tidligere at hvis noe blir installert i feil rekkefølge, eller ikke i det hele tatt, kan det få rævva speed). Kan nevne at jeg satser på å bruke stabile og offisielle drivere. Er det annet basic som må/bør installeres? Hvordan bør jeg dele opp harddisken? Tenkte å ha ca 8GB NTFS for OS og progs, og resten på FAT32. Hvordan bør disse 72GB deles for å få best nytte av clustersize? Håper på mange hjelpsomme svar. På forhånd, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hvorfor ikke ha alt på NTFS? Er ikke noe spesielt med å bruke Nforce kort, er egentli bare rett frem. Lenke til kommentar
leffi Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Greit å ha feks ghost på fat32, så det kan nåes fra dos. Evt lettere å koble til hd'n på andre maskiner også, som kanskje ikke har OS som støtter NTFS. Lenke til kommentar
leffi Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Er ikke noe spesielt med å bruke Nforce kort, er egentli bare rett frem. Med andre ord i denne rekkefølgen? 1. oppdat bios 2. winxp +sp1 +updates 3. nforce2 driver pack 4. skjermkort driver 5. annet? Lenke til kommentar
TRS Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 1. oppdat bios Dersom den fungerer og du ikke har noe krav fra en evt ny bios så ikke oppdater. "Ikke fiks noe som fungerer" Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 "Prosessor, hovedkort og minne" er en fin kategori for denne slags spørsmål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg