knut-eirik Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hei. I dag var gleden stor da jeg kjøpte et Asus hk av typen A7N8X delux. Dette kortet kommer med 2 netverkskort integrert op hk. Men da jeg som vanlig skrev ipconfig så fikk jeg ikke noe gateway adresse, dermed klarte ikke maskinen å koble seg på netverket. Men da jeg puttet inn mitt gammle netverkskort og skrev ipconfig, ble alt ok og jeg kunne bruke internet. Med andre orde det jeg lurer på her er hvordan konfigurere disse netverkskortene på hk slik at jeg kan ta ut det gammle nettverkskortet. Alle svar mottas med takk mvh knutern Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Alle svar mottas med takk mvh knutern Er de funnet og har rett driver da? Lenke til kommentar
svennand Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 har akkurat samme kortet selv. kjøpte det for et par dager siden... eneste jeg gjorde var å innstallere nettverksdriveren som lå på cd'en (3COM). Ene kortet er 3com det andre vet jeg ikke. når jeg innstallerte fikk jeg begge kortene til å fungere... Det skal dog sies at kobler man begge kortene til internetten så er det mange som har kommentert at det da vil kræsje... får ikke ip osv... Personlig bruker jeg det ene til internett og det andre til lokale maskiner i samme rom, altså ikke koblet begge kortene til samme svitch'en... lykke til ps. hva du en finner ut ikke døm asus, ditta kortet er bare rååååttt Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Ja, begge ble funnet og innstalert ved førstegangs oppstart + autokjør fra cd platen. Så alle driver er ok. Og begge nic er funnet og korrekt instalert . Jeg kjører ms xp pro. mvh knutern_ Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 På dette hovedkortet er det to LAN tilkoblinger, den ene er drevet av en 3Com 3C920B-EMB nettverkskontroller, mens den andre er av nVidia's eget fabrikat. 3Com sin ligger som en egen driver på cd'en mens nVidia sin driver installeres sammen med nForce2 driversettet. Siste 3Com driver finner du her! (Windows XP) Siste nForce2 driversett ligger her. (Windows XP) Det er veldig viktig at man ikke installerer nVidia sine referansedrivere men holder seg til ASUS sine egne drivere for dette kortet, da ASUS ikke har holdt seg til referansedesignet. - Neo Lenke til kommentar
zlav Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 hvordan koble begge til internett? jeg sliter med disconect nå og da selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå