nQffe Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hei, har søkt rundt på andre innlegg for å finne en løsning, men finner ikke det exacte probleme og finner ikke ut av. Prøver å hente en mapp fra en pc til en annen... De har begge Windows 7, og har ingen problemer å komme inn på hverandre.. (//pcnavn) Men inne på der komme jeg kun inn på users/fellesmapper Når jeg prøver å komme inn på den andre får jeg opp: "Du har ikke tillatelse til å få adgang til \\eier-pc\misc. Kontakt systemansvarlig for å få tilgang. Dette gjelder fra begge pcer. Har ikke brannmur på. Noen som kan hjelpe en stakkar? Ps. Er litt newb på dette (særlig med windows 7 i spillet) og må svares enkelt ^^ Lenke til kommentar
Sickmyduck Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Du må sette opp deling et sted og tilgang til mappen to steder. Det første er å sette opp deling av mappen og gi alle tilgang til å lese mappen. Dette gjøres under egenskaper / properties og under deling / sharing tabben. Deretter må du sette opp at alle har lesetilgang til mappen under sikkerhet / security, eventuelt om du vil at kun få personer skal ha tilgang til ressursen setter du de opp her. Regner med at du mangler en av de to for å få til deling av en mappe. I alle fall ut ifra feilmeldingen. Endret 4. mars 2011 av Sickmyduck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå