sinnaelgen Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg har en sak ( egentlig to ) som jeg ikke forstår hva det kommer av. Windows 7 er begynt å mase om at jeg må øyeblikkelig ta backup av den nest nyeste harddiscen. Det gjelder alle de logiske stasjonene ( E: til L:) Disken er på 200 GB. De eldre disken som sitter i bryr det seg ikke om. Samtidig så blir ikke Firefox avsluttet skikkelig fra tid til annen. Hvis det forsvinner og jeg skal starte det på nytt så nekter det å starte fordi det allerede kjører. Jeg må altså ta i bruk oppgavebehandlingen for å få denne nettleseren avsluttet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Du bør følge rådet om å ta backup. Det er mulig (men ikke sikkert) at disken kan ryke snart. Dette har egentlig ikke noe med Windows å gjøre, det er disken selv som sier fra. Det kalles S.M.A.R.T. At en nettleser kjører en stund etter avslutning er ikke uvanlig. Det skjer også med andre nettlesere, og skyldes vel mest Windows. Det er mye minne som skal frigjøres, og det kan ta tid. Vent litt, så forsvinner den fra oppgavebehandling av seg selv. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Du bør følge rådet om å ta backup. Det er mulig (men ikke sikkert) at disken kan ryke snart. Dette har egentlig ikke noe med Windows å gjøre, det er disken selv som sier fra. Det kalles S.M.A.R.T. At en nettleser kjører en stund etter avslutning er ikke uvanlig. Det skjer også med andre nettlesere, og skyldes vel mest Windows. Det er mye minne som skal frigjøres, og det kan ta tid. Vent litt, så forsvinner den fra oppgavebehandling av seg selv. Men etter flere minutter ? Du har kanskje oppskriften på hvordan man kan få nettleseren til å avslutt når jeg ber den om å gjøre det. Eller i det minste slippe å måtte gå inn i oppgavebehandlingen for å avslutte prosessen før jeg kan starte opp nettleseren på nytt ? Nå virker det som om det første problemet bare forsvant helt av seg selv. For sikkerhetskyld flyttet jeg det jeg vil ta vare på over på en annen disk. Resten er det ikke så farlig med . Iden var å fjerne partisjonene og så legge dem inn på nytt. Jeg kom ikke lenger en at jeg fik fjerne og lagt inn på nytt en partisjon som heter "system reserved" som heller ikke har noen bokstav betegnelse. Derimot så var det en annen disk som i lot seg reformatere til tros for at jeg fjernet og la inn partisjonen på nytt. Den koblet jeg ut via et valg i det innebygde partoteringsverktøyet i Windows Ingen av disse diskene er opstarts disker nå selv om de ble brukt til det på tidligere pcer jeg har heller ikke Windows 7 på noen av disse diskene Nå har jeg også mottatt diverse oppdateringer til Windows og etter at de siste ble konfigurert da pcen ble slått på i ettermiddag kom ikke maset om backup oppe lenger. Jeg vil jo tro at det var disken som jeg koblet ut som var problemet ikke den disken som det ble meldt om Endret 25. februar 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Skal ikke påberope meg altfor mye kunnskap om det nettleserproblemet. Men er ganske vant til at det var slik med Opera (som jeg bruker mest). Har opplevd at det har tatt opptil 10 minutter. Nå er det en god stund siden jeg har lagt merke til det, og jeg tror det var med XP. Så det trenger ikke være det samme du opplever. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Problemet med at nettleseren ikke avslutter skikkelig for etter lang tid er noen jeg oppdage i går faktisk. Før var det ikke noen problem . Noe stort problem er det ikke , men ganske irriterende de gangene man er nødt til å starte den på nytt etter oppdateringer o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå