tjalla Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Da det er få spill som blir rlz'a om dagen så jeg vurderer jeg nå faktisk og _kjøpe_ et spill (som det kreves legal cd-key for å spille på internett). CS er jeg ekstremt lei av, og vurderer å byne med BF1942. Prøvde demoen, da den var ute for et år siden eller no sånt. Virka veldig useriøst. Alle medspillerne dine fløy til alle kanter og ingen som gadd å hjelpe hverandre. Var lissom ingen felles taktikk. Vet at det er en av ulempene ved å spille på public en server. Taktikk er et ikke-eksisterende ord. Så til dere som spiller BF1942: Hvordan er det den dag i dag? Er det en form for taktikk (på de serverne dere spiller på) eller flyr folk i hytt og pinne for å få tak i et jagerfly osv? Skriv også opp ip'er til servere dere spiller på. Skriv også opp fansites url'er. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg ble meget fort lei bf pga nettopp det du sa, for lite team-play. Har aldri vært medlem av bf klan, men antar det er mye bedre. Det som er det verste med bf er at over halve laget ditt camper på flystripa og sloss seg i mellom for å få tak i et fly . Ingen er interrisert i å holde en posisjon; Hvis alt er tatt drar de alle til spawn'en til motstanderen. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Tja, vi har da ganske godt team-play i klanen.... alle vet hva de skal gjøre, når, hvor osv.... synes at det er mange fine online servere der folk spiller på et høyt nivå... Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Store deler av norges bf1942 community finner du faktisk på battlefield.no. Der er det et greit forum, samt flere servere. På kvelder med masse klan-folk samlet på public-serverene er det meget bra teamspill.. Hvis du er opptatt av team-spill så bør du vurdere å bli med i en klan, det hjelper mye Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Store deler av norges bf1942 community finner du faktisk på battlefield.no. Der er det et greit forum, samt flere servere. På kvelder med masse klan-folk samlet på public-serverene er det meget bra teamspill.. Hvis du er opptatt av team-spill så bør du vurdere å bli med i en klan, det hjelper mye Om jeg har forstått deg rett så er du med i en klan, men si meg; hvor mange er dere i den. 20 stykker? Med tanke på at hvert brett er ganske så stort. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 litt av morroa på publics er jo at andre folk løper i hytt og pine, da kan du bare ta en ledig tank (dersom det er en), ta fart.......så kjører du FULL FART over ALLE hauger til du har fienden i syne........ Så begynner du og skyte som f*** men ikke brems, kjør på til du har kjørt over de som er Er et map (battle for midway eller no) I den ene enden er det en bro......ta et fly eller få med deg et par slik at dere kommer dit, og pøs på med granater på og over broen....de som ikke dør der dør aldri....... Gjort dette på lan før og det er morsomt Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Battlefield er utrolig morsomt online, men avhenger selvfølgelig av teamplay. Spiller for det meste på battlefield.no #1 og #4 eller hva det er (den med DC). Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 battlefield er kult på lan ja.. kunne tenkt meg og spilt det online men da må jeg kjøpe det... :o :smile: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 det er faktisk ikke verre enn å få med seg et par-tre kompiser, sette opp en ventrilo/teamspeak-server, kjøpe en mikrofon pr. snute, og samkjøre litt. det er uhyggelig artig å ligge skjult rundt et fiende-spawn, ha en sniper litt lengre bak som følger med hva fi gjør, høre "ok, det er klart", og så pøse på med granater og plaffe vilt rundt seg. i tillegg kan du jo spille DC, og et av de nye map'ene som følger med, er et bittelite krater med et par hus, en innsjø, og en helikopter-site. å snike seg bort til helikopter-siten med en sniper-rifle og plaffe løs på folk som venter på helikoptre, eller alternativt, starte som anti-armor, vente til et helikopter er stappfullt med fiender, la det lette littegrann, og så senke det med en saftig stinger-missile i bakenden. det er så morsomt at det er til å grine av. Lenke til kommentar
Valandil Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Du kan finne bra team play i BF, men det gjelder å finne en bra server, helst en server hvor det er mange klanspillere. Best teamplay opplever du hvis du er medlem av en klan. Da får du spille ladder matcher, og alt er godt koordinert ved bruk av Team Speak og nøye gjennomarbeidet taktikk. Å spille i en klan er også sosialt, så det kan anbefales i lengden. I tillegg har BF mange gode modder som kan lastes ned fritt. De mest populære (og beste) moddene er Desert Combat Eve of Destruction Jeg er nesten helt sikker på at du ikke kommer til å angre på å skaffe deg BF1942. Spillet er jo genialt Lenke til kommentar
torry Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Litt bedre team-play kunne man kanskje også fått dersom det var enklere å kommunisere seg i mellom. Jeg ser for meg at man kanskje kunne klikke på kartet på den/de spilleren/e man ville kommunisere med, enten med F-kommandoer eller 'talk'. På den måten kunne man få mer lokale strategier på mappen. F.eks dersom man er 4 stykker som nærmer seg en fiendtlig posisjon kunne man be alle vente og angripe samtidig i stedet for at alle springer inn en etter en og blir tatt lett... Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Har selv merket at det er ganske lett å få folk til å samarbeide, ettersom de ofte gjerne vil gjøre noe for lagets beste. Problemet er ofte for dårlig kommunikasjon, slik at folkene ute i felten ikke får rede på hva 'lagets beste' er. Det trengs bare at en eller to personer begynner å si ifra (fiendetanks her-og-der, sniper der, miner forut) for at en eller annen skal ta på seg oppgaven å ordne problemet, når de ellers ikke hadde visst hva som trengtes. Å bruke de innebygde kommandoene i moderat grad kan også være til god hjelp. Å ta initiativ er bra hvis man kan få med seg et par andre, og slikt inspirerer også andre til å gjøre det samme. Å berømme folk for å gjøre en bra jobb er også ti ganger så effektivt som å kjefte på de som gjør en dårlig, og styrker lagåden noe alldeles fenomenalt (har selv opplevd og brukt dette ved flere anledninger). Hvis man er litt ny som general, er Coral Sea en bane med forholdsvis ukompliserte forhold, der man lett kan ta kommandoen og oppnå gode resultater. Lenke til kommentar
Lhadnir Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg har ikke prøvd Battlefield selv, men du spurte om noen ip'er.. CatchGamer har Battlefield servere www.CatchGamer.no Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 jeg syntes bf1942 var sykt kult når jeg spilte det, spesielt klankamper og slikt, russer brettene likte jeg spesielt godt siden det var masse mørke dumper og steder jeg kunne gjemme minene på. samarbeidet var ikke alltid så bra på public, men det gjør ikke noe, jeg syntes det er gøy å gå alene og se hvor mange tanks og folk jeg klarer og sprenge i luften. jeg har ikke fått testet de siste patchene, men jeg tviler på gameplayet er forandret noe særlig i de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå