forglemmegei Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Å bli sjarmert av en høy utdannelse...? Enhver person i Norge kunne nok ha tatt mange "høye" utdanninger med begge øynene lukket.. Ja, dere er heldige at dere har virkelig gratis og tilgjendelig for alle (også for oss, utlendigere!) utdanning. Det er ikke i alle land slik, dessverre. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Ingen kan innrømme at de ikke blir sjarmert av en fin bil eller et fint hus, dette er en ærlig sak. Å bli sjarmert av en høy utdannelse...? Enhver person i Norge kunne nok ha tatt mange "høye" utdanninger med begge øynene lukket.. Å bli sjarmert av en høy utdannelse blir i hvert fall ikke jeg, men den viser i hvert fall at personen var flink på skolen/studiet > dermed et stort pluss i boken. Enkelt og greit. Kan du fortelle hva du legger i god utdannelse og jobb? Vil en god utdannelse være en spesiell grad ved en høgskole eller et universitet, eller et bestemt studie? Er en god jobb et yrke der man jobber i en spesiell bransje, eller har god lønn? I så fall, omtrent hvor mye bør en mann tjene? Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Noen jenter liker det når mannen blir tilfredsstilt, for meg oppleves det som at de tar nytelse av at jeg får tilfredsstillelse. Det stemmer, egentlig. Andre jenter derimot gjør ikke det. De er relativt uinteresserte i hele soveromsaffæren, ser det som et pliktløp og vil helst "elske" med lyset av.Jeg foretrekker kvinner som sier "nam nam" etter å ha fått stasen i munnen, og smiler, ikke jenter som synes "det er ekkelt å putte penis i munnen".. Hvis man ikke vil - så man ikke vil, det kan eller aksepteres eller ikke. Men egentlig jeg tror at sex fikk litt for stort betydning for moderne folk, kanskje vi tar ikke nok hensyn til sjelen, tror jeg... Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Kan du fortelle hva du legger i god utdannelse og jobb? Vil en god utdannelse være en spesiell grad ved en høgskole eller et universitet, eller et bestemt studie? Er en god jobb et yrke der man jobber i en spesiell bransje, eller har god lønn? I så fall, omtrent hvor mye bør en mann tjene? Ja, egentlig litt vanskelig å forstå... Kanskje spesielt for meg, for jeg synes det er relativt lett å få utdanning i universitet i Norge, i hvert fall sammenliknet med mitt land. Jeg selv studerer her på universitetet, og klarer det. Endret 25. februar 2011 av forglemmegei Lenke til kommentar
nnys Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Kan du fortelle hva du legger i god utdannelse og jobb? Vil en god utdannelse være en spesiell grad ved en høgskole eller et universitet, eller et bestemt studie? Er en god jobb et yrke der man jobber i en spesiell bransje, eller har god lønn? I så fall, omtrent hvor mye bør en mann tjene? Ja, egentlig litt vanskelig å forstå... Kanskje spesielt for meg, for jeg synes det er relativt lett å få utdanning i universitet i Norge, i hvert fall sammenliknet med mitt land. Jeg selv studerer her på universitetet, og klarer det. Jeg snakket ikke om hvilken som helst utdannelse, men høyere utdanning som f.eks medisin, psykologi, juss, økonomi og den slags. Endret 25. februar 2011 av Frk. Snasen Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg snakket ikke om hvilken som helst utdannelse, men høyere utdanning som f.eks medisin, psykologi, juss, økonomi og den slags. Ok. Med et ord, ikke yrkesskole, hvis jeg forstår riktig. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 og ikke minst gjør det meget dårlig på skolen? Hva er galt med å gjøre det dårlig på skolen? Ikke alle som bryr seg om formell utdanning. Utdanning gir muligheter og utvikler synkrets, gjør menneske mer interessant, selv om den ikke gjør menneske bedre generelt. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg snakket ikke om hvilken som helst utdannelse, men høyere utdanning som f.eks medisin, psykologi, juss, økonomi og den slags. Definisjonen på høyere utdanning er all utdanning som er tatt på et universitet eller en høgskole, men du mener altså at medisin, psykologi, osv., slik som gir status og etterspørsel, er gode utdannelser? Du ville for eksempel ikke sagt at en mastergrad i elektrofag ved NTNU er en god utdannelse? Lenke til kommentar
nnys Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg snakket ikke om hvilken som helst utdannelse, men høyere utdanning som f.eks medisin, psykologi, juss, økonomi og den slags. Definisjonen på høyere utdanning er all utdanning som er tatt på et universitet eller en høgskole, men du mener altså at medisin, psykologi, osv., slik som gir status og etterspørsel, er gode utdannelser? Du ville for eksempel ikke sagt at en mastergrad i elektrofag ved NTNU er en god utdannelse? Ser nå at formuleringen i mitt forrige innlegg, ble slurvete. Det stemmer. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Kan du fortelle hva du legger i god utdannelse og jobb? Vil en god utdannelse være en spesiell grad ved en høgskole eller et universitet, eller et bestemt studie? Er en god jobb et yrke der man jobber i en spesiell bransje, eller har god lønn? I så fall, omtrent hvor mye bør en mann tjene? Ja, egentlig litt vanskelig å forstå... Kanskje spesielt for meg, for jeg synes det er relativt lett å få utdanning i universitet i Norge, i hvert fall sammenliknet med mitt land. Jeg selv studerer her på universitetet, og klarer det. Jeg snakket ikke om hvilken som helst utdannelse, men høyere utdanning som f.eks medisin, psykologi, juss, økonomi og den slags. Hva med de som ikke har noen spesiell høy utdannelse? For eksempel en standard 5- årig yrkesfag utdannelse, men gjør det usedvanlig bra og tjener mye penger? Det er også folk uten særlig utdannelse som har usedvanlige talenter og har gode stillinger. Lenke til kommentar
Jens-petrus Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 At det er en ordentlig dame, som ikke er grinete og sjalu er viktig. At hun satser på høyere utdannelse er for meg også viktig, men ikke det aller viktigste, da. Jeg ser egentlig ikke for meg jeg at jeg skal finne meg en dame som f.eks. jobber som frisør, men hvem vet, kanskje er hun "den rette"^^ Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Jeg snakket ikke om hvilken som helst utdannelse, men høyere utdanning som f.eks medisin, psykologi,juss, økonomi og den slags. Da er du blant de få som ser på juss som et pluss. De fleste ser på dette som fullstendig vektløst. Endret 26. februar 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) * Ærlig * Snill * Gjerne litt romantisk * Omsorgsfull * Elsker meg for den jeg er * Er villig til å la meg elske ham * Flink til å gi komplimenter * Være min bestevenn * Har noe mellom ørene - en det går an å diskutere samfunnsspørsmål med, som interesserer seg for verden omkring seg rett og slett. * Har en god porsjon humor * Flink til å lytte * Flink til å dele sine følelser * Har et ønske om å kjøpe leilighet/hus sammen * Ser for seg en framtid med barn og hele den pakka som hører med et slikt liv * Ikke tar for lett på ting * Trofast * Lojal * Empatisk For meg har utdanning og penger lite eller ingenting å si. Jeg tjener også mer enn samboeren min, og for meg er det helt greit. En deal-breaker for meg er utroskap og flørting med andre. Endret 26. februar 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
Dopamine Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Hvor lenge har dere tenkt å gnåle om denne utdanningen? Ta det heller på PM. Jeg glemte å nevne det som er deal breaker, men det er vel stort sett det motsatte av det jeg syns er interessant. Ikke vise hensyn, masing (jeg trenger litt space) osv Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Dersom "det er lov" å utelukke feite og stygge folk som partnere, så må det jo selvfølgelig være lov å utelukke "lavt utdannede". Selvfølgelig bør man sette krav, men å lage lange lister over absolutte krav eller dealbreakers vil jeg påstå er langt over toppen Ta eksemplet på hun relativt attraktive dama som var med i det der kjørlighetsprogrammet på TV med bønder (jakten på kjærligheten?) Hun fikk noe så perverst som flere tusen slike "frierbrev" (om jeg husker rett) men det var ikke en eneste mann hun kunne tenke seg å bli bedre kjent med. Ikke en eneste. Jeg synes faktisk litt synd på henne, da det kom frem senere at hun aldri hadde vært i et seriøst forhold, noe jeg regner med er fordi ingen kunne "nå opp til hennes standard" Hun hadde en slik liste over absolutte krav, og det ser jo ikke ut til at det gjorde henne så mye godt å tviholde på den lista Moralen er vel at til syvende og sist er det kjemi, personlighet og et par matchende kjerneverdier som er det viktige for et forhold, ikke materielle goder/akademisk standard/utseende Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Dersom "det er lov" å utelukke feite og stygge folk som partnere, så må det jo selvfølgelig være lov å utelukke "lavt utdannede". Alle har ting som de ser etter hos partnere, enten det går på utsende, status eller personlighet. ... -Fysisk atraktiv. -Gjenidig respekt. -trofast og lojal. -inteligent eller høy utdannelse. (shoot me!) Jeg vil ikke skyte deg heller. Alle har lov til å stille krav, alle har egne ønsker. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Det viktigste er at hun ikke er feit. Bare det? Ånei, masse mer også. Lista er så lang og teit at jeg nesten blir litt småflau selv. Da er det lett å bli din kjæreste :-) Absolutt ikke. :-) Kanskje skulle du "kutte" litt lista di? For ellers risikerer du å bli alene. 1 Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Da er du blant de få som ser på juss som et pluss. De fleste ser på dette som fullstendig vektløst. Er det sant? Hvorfor det? Det er merkelig, i mitt land er det veldig populær utdannelse og det er vanskelig å få slik studieplass, men også vanskelig å finne jobb etterpå. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 * Elsker meg for den jeg er Det er kanskje den viktigste! 1 Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Da er du blant de få som ser på juss som et pluss. De fleste ser på dette som fullstendig vektløst. Er det sant? Hvorfor det? Det er merkelig, i mitt land er det veldig populær utdannelse og det er vanskelig å få slik studieplass, men også vanskelig å finne jobb etterpå. Hvorfor det er slik er ikke godt for meg å svare på. Hvor vanskelig det er å få jobb kommer an på hvor du ønsker deg etter endt utdannelse. Sikter du veldig høyt er det relativt vanskelig å få jobb, spesielt rett etter studiet. Dersom du ikke er så kresen på jobb i første omgang, så er det ikke vanskelig å få jobb som jurist. Endret 26. februar 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå