Gå til innhold

Kan komplett bare sende meg videre til andre?

Anbefalte innlegg

Hei. jeg søkte på retur av et produkt hos komplett.no, men fikk avslag med den beskjeden om at jeg måtte sende den inn til produsenten fordi at det gikk visst mye fortere osv. men kan de nekte å ta i mot en defekt vare, eller er de pålagt å fikse med reprasjon hvis jeg sender den inn til dem? Grunnen til at jeg vil sende inn til dem er at jeg har totalt 3 ting som er defekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan i utgangspunktet IKKE nekte å ta imot produktet, men det VIL gå rasker om du selv sender produktet rett til importør. Da slipper det innom mellomleddet Komplett, om det er 1 eller 12 ting du skal sende inn er samma ******, komplett eller importøren skal(?) betale frakta, evt. du får den kreditert senere. Dette er hvertfall vanlig praksis når det er innenfor garanti.

Ring til dem og snakk til dem med en vennlig stemme, så pleier det meste å ordne seg.

Lenke til kommentar
De kan i utgangspunktet IKKE nekte å ta imot produktet, men det VIL gå rasker om du selv sender produktet rett til importør. Da slipper det innom mellomleddet Komplett, om det er 1 eller 12 ting du skal sende inn er samma kjøss, komplett eller importøren skal(?) betale frakta, evt. du får den kreditert senere. Dette er hvertfall vanlig praksis når det er innenfor garanti.

Ring til dem og snakk til dem med en vennlig stemme, så pleier det meste å ordne seg.

Hva er vitsen med ikke å sende det rett til importør ?

De er uansett lovpålagt å betale frakt HVIS komponenten(e) testes defekte, og du sparer de ekstra dagene komplett må bruke på å behandle det i systemet sitt. Nå som det er ferie taper du vel enda flere dager på det også. Husk å sende med kvittering på fraktutgifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...