Gå til innhold

Skrive artikler til Programmer.no eller hw.no/linux (andre?)

Anbefalte innlegg

Som de fleste har fått med seg, har Linux-kategorien blitt flyttet.

Mange irriterer seg over dette, og Moderatorene jobber med saken.

Jeg har egentlig mest lyst på å ha et eget Linux-forum, men for å få det må vi nok yte litt bidrag for å få igang en skikkelig Linux-side her.

Derfor utforder jeg Linux-forum-kjernen til å være med å skrive artikler.

Jeg kan være med, men ikke alene, da jeg ikke har allverden med tid.

Vi kan f.eks lage en SKIKKELIG FAQ, guider, oversette howtos og lignende.

Noen som er med / har kommentarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel ikke påstå at jeg er en del av "den harde hw.no forum kjernen" da dette forumet egentli bare er rot med minimal prosent andel av nyttig linux informasjon. Og lage ett litt mer dedikert norsk område for linux brukere høres derimot fristende ut. Tror vi trenger det. Har alltid trodd at norske linux brukere stort sett ikke hadde noe imot og lese engelske howto'er og dokumentasjon, men forumbrukerene ber tydeligvis etter mer lesestoff på norsk.

Count me in :woot:

Lenke til kommentar
Kan vel ikke påstå at jeg er en del av "den harde hw.no forum kjernen" da dette forumet egentli bare er rot med minimal prosent andel av nyttig linux informasjon. Og lage ett litt mer dedikert norsk område for linux brukere høres derimot fristende ut. Tror vi trenger det. Har alltid trodd at norske linux brukere stort sett ikke hadde noe imot og lese engelske howto'er og dokumentasjon, men forumbrukerene ber tydeligvis etter mer lesestoff på norsk.

Count me in :woot:

:woot::woot::woot:

DERFOR DEN HARDE LINUXKJERNEN ER PÅ #HW.NO/LINUX @ EFNET

JOIN OSS! ALLE SAMMEN!

:woot::woot::woot:

Lenke til kommentar
Jeg kan assistere med hva jeg kan ;) Men for at det skal bli realisert må det være en leder, også må det bli godkjent av styret. Vet ikke hvor realistisk det er da men.

Yummy skrev i en post i "klage-tråden" at de som følte kallet til å lage en skikkelig norsk linux-site burde benytte sjangsen nå, så here we go ;)

Lenke til kommentar
Jeg driver med å lage en SKIKKELIG FAQ. Jeg tenker at det hele skal være på en enkeltside, med anchors. Hvis noen har greie på søk hadde det også hjulpet.

Vi må vel klare å snekre sammen en php/mysql-basert faq? regner jo ikke være så komplisert. html med anchors bir tungvindt når ny info skal legges til.

Om vi ikke klarer å skrive noe selv kan vi jo alltids bruke en nuke...

Jeg skal nok klare å skrive noen guider om det lite jeg kan jeg og :woot:

Lenke til kommentar
Jonas Gustumhaugen ([email protected]) jobbet med og få i gang noe på hw.no/linux, og eller så skal nok alltids jeg kunne stå til tjeneste med det som trengst :-)

Det har kommet en nyhet om Samba-TNG, men ikke stort mer... Vi kan jo "fortsette" på den siden, kanskje finne/modde et PHP/MYSQL-system der så vi har vårt eget design, med FAQ, Guider, o.l. Jeg har lyst på noe skikkelig når vi først er i gang!

Lenke til kommentar
Vi må vel klare å snekre sammen en php/mysql-basert faq? regner jo ikke være så komplisert. html med anchors bir tungvindt når ny info skal legges til.

PHP/mySQL passer vel bedere inn under sourcecode.no, gjør det ikke?

Lenke til kommentar

Det er vel ikke strengt tatt nødvendig at alt skal være på norsk heller, kan jo være like hjelpsomt å ha linker til gode, enkle How-To?s, selv om de ikke er Norske. Fikk inntrykk her forleden at de fleste av oss kjører systemet sitt på Engelsk?

For min del, kommer jeg nok først og fremst til å støtte dette som flittig bruker?. Kan ikke så mye enda :oops:

Lenke til kommentar

Har dere også vurdert en norsk linux-side som er uavhengig av hw.no m/søstersider? Regner med det vil være både fordeler og ulemper at siden er tilknyttet hw.no-nettverket. Disse blir vel i så fall overveid?

Personlig synes jeg søsterside-opplegget blir for rotete/useriøst (i hvert fall hva som har blitt vist til nå) og hadde gjerne likt å sett en egen, uavhengig og ikke minst yrende aktiv linux-side på norsk. Men jeg vet at dette vil kreve enda mer av utviklerne, men gi desto større frihet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...