Jompio Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hey! En kompis av meg har nå kjøpt seg bil, av typen mazda 323. Vi blir nå russ, og vil ha et skikkelig annlegg med trykk i, vi holder til i Bergen og har ikke lyst/ferdigheter nok til å montere dette anlegget. Så jeg lurer på om http://www.bilradiospes.no/ kan gjøre en montering, og har gode produkter? Er det noen andre leverandører i Bergen som kan gjøre en slik jobb som også selger høytalere? Kan dette være et alternativ?: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7628&katid=40&mid=m436&id=&vn=736 Vi må og bytte ut alt av diskanter, på forhånd takk! - Jompio Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Bilradiospesialisten kan sikkert montere for dere, men det kommer til å koste en god del, og ikke la dere lure av at de kaller seg spesialister Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 Bilradiospesialisten kan sikkert montere for dere, men det kommer til å koste en god del, og ikke la dere lure av at de kaller seg spesialister Hmm, hvor mye snakker vi da tror du? Dem må være ganske drevne tenker jeg da om dem bare jobber med bilstereo? Trenger hjelp guys, takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 De jobber med bilstereo ja, men har snakket med en folk som har fått bilen tilbake med div. ødelagte paneler osv.(stavanger) Angående pris, så ville jeg hørt med dem, sett bortifra at de ikke akkuratt er verdens mestere i montering, så kan du fort få litt avslag og rabatter vist du kjøper en god del utstyr + montering. Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 De jobber med bilstereo ja, men har snakket med en folk som har fått bilen tilbake med div. ødelagte paneler osv.(stavanger) Angående pris, så ville jeg hørt med dem, sett bortifra at de ikke akkuratt er verdens mestere i montering, så kan du fort få litt avslag og rabatter vist du kjøper en god del utstyr + montering. Takk for tilbakemelding. Ja, ser de har ganske greie priser og mye avslag. Monteringen får jeg satse på holder, men er vel sikkert ikke noen forsikring om det ikke gjør det? Altså at de tar på seg ansvaret om subben løsner i en eventuelt kollisjon. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Å ta kontakt med andre firmaer kan lønne seg det å, mange som gir rabatt til russ. Og det er helt sikkert en i nærområdet som kan ta på seg å montere dette for en kurant sum, spør evt på bilstereoforumet Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Å ta kontakt med andre firmaer kan lønne seg det å, mange som gir rabatt til russ. Og det er helt sikkert en i nærområdet som kan ta på seg å montere dette for en kurant sum, spør evt på bilstereoforumet Takk, dette er jo ikke en russebil da. Men et anlegg som vil bli montert for å brukes i russetiden og videre, hehe! Takk Edit: Er ikke dette bilstereoforumet da? Endret 26. februar 2011 av Jompio Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Han mener nok bilstereoforumet.no tenker jeg Når det gjelder monteringen, så tipper jeg de tar minst 5000,- for det, så da har dere bare 10k igjen til stereo og kabler, og det går fort 1-2 tusen i kabler også, så da blir det ikke noe grom stereo dere sitter igjen med Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Han mener nok bilstereoforumet.no tenker jeg Når det gjelder monteringen, så tipper jeg de tar minst 5000,- for det, så da har dere bare 10k igjen til stereo og kabler, og det går fort 1-2 tusen i kabler også, så da blir det ikke noe grom stereo dere sitter igjen med Faen, 5 høvdinger for montering er faen drøyt! Får skrape sammen en gjeng og ta det over en helg da gjerne! :/ Takk for tips Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Han mener nok bilstereoforumet.no tenker jeg Når det gjelder monteringen, så tipper jeg de tar minst 5000,- for det, så da har dere bare 10k igjen til stereo og kabler, og det går fort 1-2 tusen i kabler også, så da blir det ikke noe grom stereo dere sitter igjen med Faen, 5 høvdinger for montering er faen drøyt! Får skrape sammen en gjeng og ta det over en helg da gjerne! :/ Takk for tips 5k hørtes mye ut.. Hadde ringt å hørt uansett. Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 5k hørtes mye ut.. Hadde ringt å hørt uansett. Ja, vil skal vel kjøpe inn komponenter nå etter vinterferien som vi har nå, men tenker at vi kjøper produktene på bilradiospesialisten i alle fall! Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Drop å gå til bilradiospesalisten. makan til "spesialister", gjeng med kjøtthuer som selger merkevarer som enda lever på navnet og ikke hva dem leverer. Jeg sier, prøv selv og end opp med et bedre produkt. Det er ikke spesielt vanskelig å få laget en skikkelig basskasse i glassfiber og mdf. Sjekk ut prosjektråden min på Bilstereoforumet.no så får du sikkert noen tips på hvordan en kan gjør det. Hvis jeg ikke husker feil så er Mazda 323 en egentlig ganske lett bil å bygge i mtp å bygge om dørpaneler samt bagasjerom Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Mye kan sies om de forskjellige Bilstereo foretningenes monterings "spesialister" Alle kan jo være uheldige med enkelte annsatte. Men at det er ett unødvendig dyrt alternativ å betale for montering er det vel neppe noen tvil om? Har selv montert en del bilstereoer. (Også demobiler for bilstereo forhandlere.) Hadde de hatt så flinke folk så hadde de vel gjort det selv? De fleste av de ansatte er selvlærte "spsialister" uten særlig kompetanse. Men jo det er selvfølgelig lettere å gjøre en god jobb når du har gjort det noen ganger. Veldig ofte så er selgerene så interesserte i å gjøre ett salg at det går ann å avtale montering som en del av prisen. Sponsing. Koster ikke stereo butikken noe ekstra å bruke ansatte som ellers går å driver dank inne i butikken. Til å hjelpe dere med å montere litt. Men de står neppe å håndlager basskasser for dere når de selger ferdig bygde kasser. Om dere skal sette bort jobben med montering. Så sørg for å ta bilder av bilen før dere leverer den. Da kan dere klage om noe skulle bli ødelagt. Er liten vits å si at det var sånn og sånn før montering. Om dere ikke kan dokumentere det på noen måte. Lykke til. Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 7. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2011 (endret) Han har nå kommet frem til hva han skal ha og det ble på 15k + montering 3.5k. De har sotte opp oppsettet til han, og har valgt forsterker av typen DLS Ultimate A7 som koster 9000,- og en enkel 12" sub av merket JL til 2000,- med kasse. Er dette noe bra merke? Er det bra og kjøpe sub som står fast i kasse? Han fyren som kjøper annlegget har null peiling på bilstereo. Jeg regner jo egentlig med at de gir han mest mulig lyd for pengene? Utenom er det 2 nye diskanter fremme og 2 bak + en 6x9 uten at jeg husker hvilket merke men denne kostet tydeligvis 1990,- Hva sier dere? Endret 7. mai 2011 av Jompio Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 (endret) Jeg har handlet litt og fått sponset litt hos importøren av DLS i Bergen, og det er meget bra saker. Monterte nylig et DLS-anlegg i en russebil selv, til tross for at jeg ikke er glad i veldedighetsarbeid. Dette bestod av 2 forsterkere (DLS Performance CA12 monoblokk og Performace CA 51 femkanals) to DLS 1000W Project X subber i dobbelkasse, fire DLS 300w 6x9 og noen random 5" i dørene foran. Dette er et anlegg som jeg regnet til ca 15k, og det spiller veldig bra. Subben rister hele kroppen din når du sitter fremst i bilen, og dette er en Chevrolet Beauville Van. 3.5k er nå litt i montering må jeg si, men nå vet jeg ikke hva de har av ferdigheter da jeg har montert alt mitt selv. Men når du kjøper anlegg på 15k må det jo være mulig å bake montering inn i prisen? edit: Jeg skjønner ikke helt hva de har satt opp... Skal han ha diskanter fremme og bak, men ikke noe mer? Jeg antar at han da bruker de eksisterende høyttalere? Da ville det vel vært bedre med nye 2-veis 5.25"/6.5" høyttalere som erstatter de eksisterende? Nå vet ikke jeg hva som står i bilen allerede, men det er jo en stor mulighet for at de orginale høyttaleren ikke vil yte i nærheten av godt nok når volumet skrus opp. Og skal han ha EN 6x9? Hvor skal liksom den plasseres? Endret 7. mai 2011 av mannyboi Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 Får å være helt ærlig så forstod jeg meg ikke helt på bestillingen. Men for å oppklare i en ting, så er dette ikke en russebil. Det er en personbil, av typen mazda 323. Han ønsker å få det montert selv for å få det "profesessjonelt" gjort + at han ikke har peiling selv og har ikke kamerater som har muligheter for å gjøre dette for han. Han skal ha 4 diskanter i bilen, diskantene som sitter fremme i døren nede ved sidene ved førersetet og passasjerstet skal byttes ut + de to på begge sider bak + en 6x9 som jeg anntar de skal legge i midten bak (like ved hatterommer eller hva det nå kalles) De ekisterende høytalerene tror jeg ikke skal brukes, det som står i bilen allerede er dårlig/defekt.. Da kun den ene (dødsdårlige) 6x9 en på ene siden bak fungerer (han har nå kun 2x 6x9 på hatterommet i bilen hvor kun den ene fungerer. PS: Dette er skrevet med litt promille, håper du forstår hva jeg skriver. - Jonas Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Anlegget som bestilt består av følgende komponenter; JLADUIO C2650 COMPO HØYT - 2295,- JL C2690TX 6X9" COAX HØYT - 1995,- JL AUDIO 12" SUBKASSE (CP112W0V2) 1995,- DLS A7 FOR FORSTERKER 5CH 8980,- Dette er det som er bestilt utenom kabler og montering selvfølgelig. Så hva sier dere? Kun en 6x9 og 1 12" sub på en såpass bra forsterker? Takk for tips! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Hvis du bare har bestilt 1stk 6x9" så har du bomma grovt, også selges vel 99% av disse i par... Komponentene er veldig bra, men jeg ville valg en annen forsterker. Greit den er veldig bra, men den koster såpass mye, og dere vil neppe høre stor forskjell hvis dere feks bruker en dynabel BF0756 forsterker i steden. Mulig jeg har spurt her før, men hvor skal dere plassere de 6x9" høyttalerene?? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Bilradiospesialisten i trondheim skulle ha 3999,- for montering, da med laging av custom fiberglass kasse i bagasjerommet. Sub + forsterker etc kom i tillegg. Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) Vi bor i Bergen og orker ikke å kjøre til Trondheim for å få billigere montering. Kan kanskje si det til dem at de gjør custom fiberglass montering i Trondheim? På arket står det bare 1stk, men jeg er ikke sikker på om det kommer to stykker fordi jeg var ikke med kameraten min bort på bilradiospesialisten. Men dere mener at subben ser god nok ut? At han ikke bør endre til f. eks? http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4040&katid=30&mid=m436&id=&vn=736 6x9en mener jeg blir plassert i hatterommet, selvom det ikke er det beste. Hvor skal den ellers plasseres tenker du? Takk folkens, svar elsker jeg og få! Endret 12. mai 2011 av Jompio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå