FenrisC0de Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 SERIØST! det er for mange av dere som har akkurat samme problem.. Det skurrer, eller det hakker når jeg spiller musikk osv.. jeg skal nå sette opp en liten guide som består av et par punkter om hva du kan gjøre for å fikse problem med skurr 1. Installer nyeste driveren til lydkort 2. Installert Codecs, Nimo codec packs osv.. 3. Prøv forskjellige players... Winamp, Windows Media player 9-series osv. 4.Lukk programmer som kjører i bakrunden 5. Installer og Kjør Adaware 6. Re-installer Windows 7. formater hardisk hvis nødvendig.. håper dette kan hjelpe litt.. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Nimo codec er bare så sinnsykt dårlig. Veldig mange som har problemer etter de har lagt inn den. Lenke til kommentar
Jallaman Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Nimo codec er bare så sinnsykt dårlig. Veldig mange som har problemer etter de har lagt inn den. Du må bare passe på hva du legger inn av codecs... hvis du har noe hardware som ikke støttes bør du ikke legge det inn. Jeg hadde problemer med nimo pack før jeg leste om hva jeg kunne ta med, etter dette har jeg ikke hatt noen problemer. En ting som kan hjelpe med lydkort problemer er også hvis lydkortet deler IRQ (selv om dette skal fungere). Er det onboard lydkort er det ofte litt innstillinger i bios som kan hjelpe. Og en ting til.. ikke kjøp lydkort til 100 kroner, ørene dine fortjener litt bedre kvalitet Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Og en ting til.. ikke kjøp lydkort til 100 kroner, ørene dine fortjener litt bedre kvalitet Enig, lyden er jo tross allt, halve opplevelsen? Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 også bør du sjekke at ikke kablene fra lydkort ligger inn til ting som kan forstyrre den slik som hd og vifte... Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Og en ting til.. ikke kjøp lydkort til 100 kroner, ørene dine fortjener litt bedre kvalitet Enig, lyden er jo tross allt, halve opplevelsen? hele vil jeg tro.... Lenke til kommentar
evorkahn Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 hele når du hører på musikk og halve når du ser film. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Nimo codec er bare så sinnsykt dårlig. Veldig mange som har problemer etter de har lagt inn den. Hørt flere si at en ikke bør innstallere siste versjon av Nimo codec pack. Innstaller Nimo5.0Build7 (ikke Nimo5.0Build8). Den fungerer til de jeg har snakket med... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Det med lyden dere hører i høytalerene er bare der pga generelt dårlige komponenter i forsterkerene som er med til høytalerene. Prøv å sette på strøm på et klasse a anlegg og opplen stillheten pga høy hvilestrøm. Og selvsagt så er vifter og slikt i stand til å sende ut diverse påvirkninger til lydkort osv når de er av dårlig kvalitet. mvh knutern Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Prøv å sette på strøm på et klasse a anlegg og opplev stillheten pga høy hvilestrøm. Var dette ment som spøk eller ? Jeg har ikke noe Klasse A anlegg, men det er da fullstendig stille, selv om anlegget står på. Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 hehe ja nimo codec er noe skikkelig piss... dvix og xvid holder lenge btw. divx player owns veldig hyggelig at du sa ifra om dette til de som ikke viste det Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 TIPS: Dersom det skurrer med integrert skjermkort (kanskje andre og?), bytt PCI plass til nettverkskortet ditt! Funket for meg (gudene vet hvorfor) Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 en ting som kanskje kan være bemerkelsesverdig: jeg har en highpoint htp 370 raidkontroller på mitt hovedkort, og hvis jeg ikke har installert manufaktør drivere til den, så hakker winampen ved harddisk jobbing.... Lenke til kommentar
Kei Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hei, jeg laget noen Audio kabler fra PCn til forsterker av en standard Coax kabel fikk flott lyd. Strøm kablene er det lurt og passe fra Høyttaler kablene(vist dei ikkje er skjermet da). :wink: Lenke til kommentar
dalri Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Og koble vekk slik at harddisk og cdrom har hver sin ide kabel Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Vis du har et PCI lydkort kan det lønne seg å sette denne lengt vekk fra strømforsyningen da denne kan forstyrre lydkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå