Forrest Gump Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Har akurat kjøpt en ny Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB ATA/133 HDD. Problemet er at det ser ikke ut til at den blir funnet av maskinen min. Den dukker ikke opp i Bios eller noen andre steder. Har prøvd den som slave og som Master alene, men ingen disk blir funnet. Har lest en plass at noen Maxtor disker ikke fungerer med visse chipsett. Det så jeg selvfølgelig etter jeg hadde bestilt den. Hk Epox EP-8KTA3L+ med Via KT133A Cpu Athlon 1400 T... Ram 256 Pc 133 Er det noen som kan ha en ide om hva jeg skal gjøre? (Uten å sende den tibake med en gang). Takker for alle svar jeg kan få. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Er det raid-kontroller på hovedkortet? Isåfall sjekk om den står koblet til den. Ellers kan du jo prøve harddisken i en annen maskin, prøve en annen enhet i ide-porten, bytte ide-kabel...(Sjekk om strøm er koblet til ) I stedet for master/slave, prøv å sett den til single master. Hvis du ikke etter alt dette får kontakt med harddisken, er den nok død. Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 veldig merkelig at Disken din ikke skal virke i den maskina der. har du prøvd å ta ut den gamle disken din å bare satt inn den nye? jepp raid controlleren må ikke være koblet til nei, for du kjører ikke raid. hvis du har den gamle disken inni maskina samtidig kommer den inni Windows da? hvis dette er tilfelle å du kjører Xp så kan du prøve å trykke på legg til nymaskinvare. da vil den finne all ny maskinvare som er koblet til din pc, Lykke til. Lenke til kommentar
Forrest Gump Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg har ikke raid på maskinen. Har prøvd å kjøre singel, men det virker ikke. Men jeg har lest ett sted at det er ett program på Maxtor sine sider som kanskje kan klare å finne disken. Skal laste det ned å prøve nå. Takker for svar. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hvis den ikke dukker opp i BIOS, hjelper det ikke med noe som helst program, problemet ditt er relatert til hardwaren. Sjekket alle innstillingene i BIOS? Prøvd å øke "Spin Up Time for Hard Drives" (eller no sånt)? Kabelen? Riktig ende på kabelen (enden er master, den i midten er Slave)? Prøvd den i en annen maskin? Prøvd CS i stedenfor Master/Slave? Lenke til kommentar
Forrest Gump Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Har prøvd alt som foreslås. Men ingen ting hjelper. Sender den inn til komplett for bytting/sjekk så får vi se hva som skjer. Takk for alle forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå