CB87-Bergen Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hei Jeg har et Creative SB Live lydkort med digital utgang(coaxial). Jeg har koblet denne utgangen til hjemmekino anlegget mitt. Men problemet er at jeg ikke få surround lyd, kun digital stereo. Noen som hvet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
lars35 Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Heisan. Hva slags forsterker har du? (produsent navn og type) Ofte må du sette (stille inn) kanalen til surround fordi den "vanlige" innstillingen på lydinnganger er stereo. Har du OSD (On Screen Display) eller menysystem på forsterkeren? Lars. Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 sikkert ett dumt spørsmål, men lydkilden din er i surround ikke sant? Lenke til kommentar
lars35 Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Det var ikke et dumt spørsmål. Men selv om lydkilden er "kun stereo" er det fult mulig å få den "ut" som surround. Men da er det opp til surround-forsterker å dekode signalet (ofte ikke så bra). Lars. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Har en Sony STR-DE875, men må eg ikke stille på noe i Windows? Når jeg spiller Xbox, eller ser på dvd trenger jeg ikke å forandre på anlegget. Da kommer surrounden automatisk Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Det var ikke et dumt spørsmål. Men selv om lydkilden er "kun stereo" er det fult mulig å få den "ut" som surround. Men da er det opp til surround-forsterker å dekode signalet (ofte ikke så bra). Lars. -Dolby ProLogic (surround) kalles det..... still receiveren inn på dette og få multikanal lyd ut... Jeg har sony selv og jeg tror du bare må ha på "normal surround" Du har ikke flerkanals lyd ut fra pcn hvis receiveren bare spiller stereo. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 hehe, fikk både dolby surround og dts. Men det gikk ikke i WMP, men lastet ned Power DVD. Da funket det, måtte bare stille i menyen. Men det var en feil der, men funket fordi Den som skammer seg over å spørre, skammer seg over å lære. Takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå