mbst Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Hvis man har 768MB vanlig SDRAM, vil det da være lurt å sette av Pagefilen i Windows XP slik at ting skal gå fortere? Eller vil det ikke være plass nok i RAMen når en kjører større spill, programmer etc? Går det an å sette Windows XP til først å fylle opp et tilfeldig valgt antall prosent (evt 100%) av RAMen før det går over til Pagefilen? Kjører stort sett bare vanlige spill, office, 3d/2d-grafikkprogrammer etc. Som regel bruker jeg bare ett program om gangen. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Skru av pagefila du..ha'kke no bruk for den med mindre du ikke driver med noe helt spesielt og ekstremt stort og tungt. 768mb RAM skulle holde lenge ene og alen.. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 2. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2002 Får teste det ut... :smile: Lenke til kommentar
rogerDAT Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Har selv 768 meg sdram. Har skrudd av pagefila: Merket litt forskjell ja. Ikke noe problem med å kjøre masse programmer samtidig. Testa det en gang med å kjøre Delta Force 3 og Max Payne + et par ie winduer samtidig. Hakka riktig nok litt når jeg prøvde å spille, men gikk ikke tom for minne. Så jeg anbefaler å fjerne pagefila Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Det er ikke sikkert det er lurt å fjerne den helt, med tanke på bluescreens og liknende. Det er ikke sikkert det går så bra hvis/når maskinen skulle bli ustabil. Men da er det bedre å sette den veldig liten? 20MB? Da har den iallfall plass til å lagre feilsøkingsinfo og sånt tull. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Mulig jeg tar feil, men mener å huske at WinNT (inkl. XP) er til en viss grad basert på paging/virtuelt minne. Jeg ville prøvd å sette pagefilen til 20MB, og sette OS'et til å kjøre kjernen i ram. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2002-02-03 12:52, A_N_K skrev:sette OS'et til å kjøre kjernen i ram. Hvordan gjøres dette? :smile: Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Hvis du disbabler swappen helt, så vil du ikke få kjørt photoshop.. Det vil ikke starte hvis den ikke finner en pagefil. Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 http://www.winguides.com/registry/display.php/399/ slik kan det gjøres Lenke til kommentar
mbst Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2002-02-03 14:13, jallajalla skrev:http://www.winguides.com/registry/display.php/399/slik kan det gjøres Takk takk takk :smile: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 har lest at du skal ha dobbelt så stor pagefile som fysisk RAM. samme hvor mye du har... men om det er nødvendig vet jeg ikke... Lenke til kommentar
rogerDAT Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Jeg må si meg litt uening med deg enmannen der. Jeg har kjørt uten pagefil i både win2k og nå også i winxp. Bruker photoshop veldig mye. Det fungerer helt greit hos meg, selv når jeg jobber med masse annet i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå