Sjuriss Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Heisann! Jeg har en helt ny PC som jeg har bygd selv, når jeg er innpå pcen så hender det noen ganger at programmer fryser eller sluttet og svare. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skal skje når den er helt ny. Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-bit Prosessor: Intel i7 870 2.93Ghz Skjermkort: XFX Radeon HD 6850 Minne: 4GB Jeg har installert drivere og oppdateringer til maskinen, så dette er unnagjort. Noen som har en ide hva som kan være forklaringen på at disse tingene skjer? Mvh, Sjuriss Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Heisann! Jeg har en helt ny PC som jeg har bygd selv, når jeg er innpå pcen så hender det noen ganger at programmer fryser eller sluttet og svare. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skal skje når den er helt ny. Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-bit Prosessor: Intel i7 870 2.93Ghz Skjermkort: XFX Radeon HD 6850 Minne: 4GB Jeg har installert drivere og oppdateringer til maskinen, så dette er unnagjort. Noen som har en ide hva som kan være forklaringen på at disse tingene skjer? Mvh, Sjuriss Ja, kan jo være masse ting som går galt med en nye PC og eget bygg. Har du sjekket temperaturene? Dette er noe du bør teste først. Alt ok? Hvis ikke, Nå sjekker du om CPU og RAM stabile. Her kan du kjøre tester, husker ikke navnene i farta. Har du sjekket om BIOS innstillingene er som de skal? Hender at den tuller litt med innstillingene. Lenke til kommentar
Sjuriss Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Heisann! Jeg har en helt ny PC som jeg har bygd selv, når jeg er innpå pcen så hender det noen ganger at programmer fryser eller sluttet og svare. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skal skje når den er helt ny. Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-bit Prosessor: Intel i7 870 2.93Ghz Skjermkort: XFX Radeon HD 6850 Minne: 4GB Jeg har installert drivere og oppdateringer til maskinen, så dette er unnagjort. Noen som har en ide hva som kan være forklaringen på at disse tingene skjer? Mvh, Sjuriss Ja, kan jo være masse ting som går galt med en nye PC og eget bygg. Har du sjekket temperaturene? Dette er noe du bør teste først. Alt ok? Hvis ikke, Nå sjekker du om CPU og RAM stabile. Her kan du kjøre tester, husker ikke navnene i farta. Har du sjekket om BIOS innstillingene er som de skal? Hender at den tuller litt med innstillingene. Hadde den nettopp inne til reperasjon pga var noe gale med hovedkortet, så da byttet de det og sjekket om det var noe annet feil. Så skal tro at alt er riktig montert osv. Holder på og kjøre test av RAM og CPU. Temperaturene: SYSTIN: 26 C CPUTIN: 42 C AUXTIN: 85 C Skjermkort: 37 C Prosessor:42 C Harddisker: 32C og 31C Det virkes ut som problemet har gitt seg, men er ikke helt sikker. Endret 24. februar 2011 av Sjuriss Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hva tester du med? Last ned HWmonitor eller Speedfan samt Prime95. I Prime95 kan du kjøre "Blend"-testen over natta samtidig som du tar tempen. Temperaturene du viser til må da være i idle? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå