Luke Lovegroove Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Det har seg slik at jeg har 2 skjermer stående ved siden av hverandre. Det har alltid funket helt fint. Men i går snudde jeg den ene skjermen 180 grader rundt siden jeg har sengen min rett bak pc'en! Da jeg i dag snudde den tilbake, har fargene i det ene liksom "bleknet" litt. Utrolig irriterende. Akkurat som en t-shorte som har blitt vasket 30000 ganger. Men det rare er at når jeg snur pc'en igjen, så blir fargene helt perfekte igjen. Så da tenker jeg: Er dette noe som kommer til å gå over? Eller har magnetene inni skjermen (eller hva som er der inne) ødelagt hverandre? Noe jeg kan gjøre? Hilsen en frustrert som begynner å bli sliten i øynene sine... P.S Langbein trikset funket ikke. Ble litt forbanna, så jeg moste til... Ikke bra... Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 PRøv å vri litt rundt på kabelen og se om bildet forandrer seg. Det kan hende at kontakten er dårlig, slitt eller skadet. Dersom bildet forandrer seg kan du bare bytte kabelen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Dette er da helt normalt. Det er derfor de fleste skjermer har en Degauss (avmagnetisering) knapp / meny. Hvis du tar en degauss, så blir fargene OK. Hvis du har en skjerm uten slik knapp, så slår du den av (og muligens lar den stå av en liten stund). Når du slår den på blir den avmagnetisert. Har vært på båt hvor det er et rom med 20 - 30 skjermer. Hver gang båten svinger så blir fargene helt feil, og vi må aktivere degauss. Men det er faktisk en del skjermer som ikke har slike problemer i det hele tatt. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Sjekk også om det er noen magnetiske kilder i nærheten av skjermen. Det kan forklare en slik endring i fargene når du snur på skjermen. -Stigma Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 haha... Hadde helt glemt den knappen jeg. Typisk idioti. No er skjermen 100% konge. Takk skal dere ha. Hva skulle jeg gjort uten forum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå