Gå til innhold

GeForce4 TI 4400 og FPS i cs

Anbefalte innlegg

Jeg er en CS geek, som har nå prøvd i et år å få bedre fps, jeg kan se forskjell på 90, og 100 fps 8) .

Jeg bruker et GF4 TI 4400, som jeg kjøpte Januar 2002. Anyway, jeg har lastet ned Refresh Rate fix for XP og kjører i

100 hz på 800 * 600,

har vsync på.

max_fps 101.

Jeg har den nyeste driveren til gfx kortet...

Dataen er:

AMD XP 1400

512 SDram

GF TI 4400

SiS K7S5A hovedkort (er ikke sikker)

Det meste skjer når jeg ser på mennesker, jeg ligger i 70-80 fps, på de_aztec under med broen ligger jeg ofte i 30-50 fps... :(

Det gamle GF2 MX korte, som jeg solgte hadde 100 fps KONSTANT!

Er GF4 dårlig med liten oppløsning?

Hvordan får jeg mere fps? Innstillinger på gfx korte? neppe, prøvd alt!

SDram? har det noe å si?

Gammel driver til gfx kortet?

Chipset drivere?

Ny prossesor (Jeg prøvde bare for fun å overklokke prossesoren til en 1700+, da gikk det helt smuuuuuuuuud! Men pc'en krasjet etter 2 minutter selv om den ikke var særlig varm.) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er en CS geek, som har nå prøvd i et år å få bedre fps, jeg kan se forskjell på 90, og 100 fps 8) .

Jeg bruker et GF4 TI 4400, som jeg kjøpte Januar 2002. Anyway, jeg har lastet ned Refresh Rate fix for XP og kjører i

100 hz på 800 * 600,

har vsync på.

max_fps 101.

Dataen er:

AMD XP 1400

512 SDram

GF TI 4400

Det meste skjer når jeg ser på mennesker, jeg ligger i 70-80 fps, på de_aztec under med broen ligger jeg ofte i 30-50 fps... :(

SDram? har det noe å si?

Chipset drivere?

Ny prossesor (Jeg prøvde bare for fun å overklokke prossesoren til en 1700+, da gikk det helt smuuuuuuuuud! Men pc'en krasjet etter 2 minutter selv om den ikke var særlig varm.) ?

Kanksje du skal slå av vsync? :shrug:

Lenke til kommentar

Kanksje du skal slå av vsync? :shrug:

oH mY goD...

ser du ikke.. han kjører 100HERTZ på skjermen? hva med å lese hva som er problemet?

jeg vil anbefale deg å reinstallere hele half-life....og så cs... gjorde jeg når jeg fikk fps-problemer.. :)

gl

hf

Lenke til kommentar

dette utsagnet tviler jeg vel heller på :)

med mindre du da spilte gamle cs-versjoner med lavere krav, da røykgranaten ikke eksisterte usw

Lenke til kommentar

Jeg har ti4200, og jeg har 100FPS konstant.. Tror kanskje maskinen din kunne trengt en oppdatereing... Hadde GF4 ti4200 kortet på den gamle maskinen min her for noen uker siden:

Duron@1300Mhz

384MB ram 133Mhz

Abit KT7

og GF4 ti4200

Med dette oppsette klarte jeg det ganske bra med et GF2Ultra før, men da jeg brukte ti4200 så ble FPSen dårligere. Jeg tror dette har noe med at GF4 kortet trengte så mye strøm at hovedkortet ikke klarte å gi det nok.

Kjøp deg et nytt hovedkort og DDR-ram så kan jeg nesten garatere at feilen blir borte.

Lenke til kommentar
Legg inn WHQL-sertifiserte drivere og slå av V-Sync.

Hvis ikke det hjelper, kjøp deg ny cpu, høres ut som det kan være prob. siden fps minker når du får fler folk inne i bildet.

Jeg er 99,99% sikker på at det er hovedkortet som er problemet siden jeg har hatt samme problem som Zevz0r forklarer.

Lenke til kommentar
Jeg er 99,99% sikker på at det er hovedkortet som er problemet siden jeg har hatt samme problem som Zevz0r forklarer.

Nå kan ikke jeg si at SiS er et monster kort ;) så det er nok feilen

Uansett skal jeg oppgradere HK, ram (til ddr) og Cpu xp 2500+

Lenke til kommentar

100 hz på 800 * 600,

har vsync på.

max_fps 101.

Dataen er:

AMD XP 1400

512 SDram

GF TI 4400

SDram? har det noe å si?

Chipset drivere?

Dette er sikkert et hint fra en gud om du bør slutte å spille CS :D

seriøst.. det finnes bedre ting å gjøre.. men men.

oppdater drivere til skjermkort (www.nvidia.com) drivere til hovedkortet.

sjekk bios´n for litt tweaks tuning. (ram innstillinger osv)

Hvis du KUN spiller cs, så kan du jo selge ditt ti4200 og kjøpe tilbake geforce2 kortet, så tjener du penger plus at fps hopper opp til 100 igjen :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...