Gå til innhold

Moms på replacement produkter fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Hepp folkens,

fikk i dag en regning fra tollpost globe på nesten 400 kroner. Dette var moms på innførsel av produkt til norge. I utgangspunktet har jeg jo allerede betalt moms på det første produktet som jeg kjøpte, hvorfor må jeg betale moms igjen på ett produkt som jeg mottar som erstatning iht til garanti?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du må sende dem kopi av kvitteringen for den varen du sendte i retur så får du refundert momsen på den.

Takk!

Jeg ringte til tollpost globe og de sa at dersom produktet hadde vært reparert og returnert så hadde jeg sluppet og betale moms. Jeg må betale moms fordi det er ett nytt produkt. OMG, stfu stat!

Lenke til kommentar
du må sende dem kopi av kvitteringen for den varen du sendte i retur så får du refundert momsen på den.

Takk!

Jeg ringte til tollpost globe og de sa at dersom produktet hadde vært reparert og returnert så hadde jeg sluppet og betale moms. Jeg må betale moms fordi det er ett nytt produkt. OMG, stfu stat!

Ja men du skal ha refundert momsen på det produktet du sendte inn.

Lenke til kommentar

Takk!

Ja men du skal ha refundert momsen på det produktet du sendte inn.

Ok, hvem er det jeg tar kontakt med for å få momsen tilbake da? Skattedirektoratet? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...