Krissern Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg har lest gjennom gamer.no sin liste over sniktitter og omtaler. Helt uten å finne en pip om Gothic 2. Gothic 2 er et spill som fullstendig utkonkurerer morrowind som er det nærmeste gamer.no har omtalt et spill i denne sjangeren. Så siden gamer ikke fikser omtalene får vel jeg gi dere tipset TRY IT YOU MAY LIKE IT! Lenke til kommentar
TST Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Det er noen uker siden vi fikk Gothic II, men anmelder Erling Ellingsen, har hatt veldig mye annet å henge fingrene sine i den siste tiden. Det være seg andre spilltitler, jobb og privatliv ellers. En omtale kommer kanskje i løpet av en ukes tid. Beklager forsinkelsen. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Anmelder Erling Ellingsen har faktisk vært opptatt med å spille Gothic 2, da det er mye å tråle gjennom, men en omtale er faktisk ventet denne helgen. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Pokker, jeg er fremdeles ikke ferdig med Morrowind! Har ikke begynt med historien en gang. Håpløst! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Pokker, jeg er fremdeles ikke ferdig med Morrowind! Har ikke begynt med historien en gang. Håpløst! Samme her. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Rollespill er ofte svært vanskelige å "fullføre" hvis du ikke er en ekte power-gamer. Hvis du er av typen som liker å lukte på blomstene, svømme ut til en øy i horisonten, eller snakke med de lokale alkoholikerne på bygde-knepia (vi snakker om "in game" naturligvis), da kan det ofte ta lang tid. Jeg er en av dem, men heldigvis er det slik at det er vi som får mest ut av spillopplevelsen. Morrowind har en relativt massiv historie, så det er ikke rart dere ikke har fullført den enda. Men ta tiden dere trenger og nyt den. Ikke forhast dere gjennom et spill, bare fordi dere må videre til et nytt som har blitt lansert. Det er "forbannelsen" som forfølger oss spillanmeldere. For dere som har tid til å nye spillene - bruk den sjansen! Lenke til kommentar
Krissern Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg har sittet med Gothic 2 i en uke i strekk nå, blir ikke lei men derimot mer og mer ivrig, jeg skjønner utmerket godt at det er mye å tråle gjennom her med tanke på hvor stor verdenen er og de utallige npcène (som faktisk er noen ganger mer intelligente en de i morrowind :wink: ) Gleder meg til den anmeldelsen, hvis morrowind fikk 6 må dere nok improvosere den terningen deres litt :o Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg har sittet med Gothic 2 i en uke i strekk nå, blir ikke lei men derimot mer og mer ivrig, jeg skjønner utmerket godt at det er mye å tråle gjennom her med tanke på hvor stor verdenen er og de utallige npcène (som faktisk er noen ganger mer intelligente en de i morrowind :wink: ) Gleder meg til den anmeldelsen, hvis morrowind fikk 6 må dere nok improvosere den terningen deres litt :o Morrowind hadde i overkant av tre tusen NPC-er. Gothic 2 har kanskje femti, hvis du ikke teller med "a citizen"-figurer som er noenlunde "generic". Det hele blir litt uproporsjonalt, og du kan bare ikke få det samme detaljnivået i Morrowind som i Gothic 2. Dessverre. Gothic 2 har mye bedre AI enn Morrowind. Lenke til kommentar
Krissern Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 oioioi... tror faktisk du må snakke med mer en 50 bare for å komme rundt det.. nei jeg teller ikke med citizens, jeg ber deg simpelten bare telle en gang til. I kadoroth er det sikkert 50 og alle av de har mer interesange ting å fare med en de i morrowind som stort sett sier det samme. i tilegg har du npcene i valley of death, landowners farm, monastary og alle de utallige som er gjemt og spredd utover det store men framkomelige kartet som du vil kunne bevege deg på ved hjelp av runer litt ute i spillet. Er helt enig i at morrowind er et noe større spill, men det er ikke fult så morro når alle npcer er så godt som en å samme person med intelligens på nivå med en frøloff. det er desuten mye lettere og orrientere seg i Gothic 2 samt at questloggen din ikke er en rotehaug, combatmode er bedere utviklet (etter min mening) og historien er perfekt føyd sammen med den i det første Gothic spillet. Derfor vil jeg påstå at Gothic har lært av de feilene/manglene som var i det patriotiske morrowind som nå begynner å dra på året(ne). Det er desuten en mye større støvsuger faktor i Gothic ivertfall for mitt vedkomende (nye livsstilen min er blitt sove,spille gothic, eta og ekskremintere) Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 oioioi... tror faktisk du må snakke med mer en 50 bare for å komme rundt det.. nei jeg teller ikke med citizens, jeg ber deg simpelten bare telle en gang til. I kadoroth er det sikkert 50 og alle av de har mer interesange ting å fare med en de i morrowind som stort sett sier det samme. i tilegg har du npcene i valley of death, landowners farm, monastary og alle de utallige som er gjemt og spredd utover det store men framkomelige kartet som du vil kunne bevege deg på ved hjelp av runer litt ute i spillet. Er helt enig i at morrowind er et noe større spill, men det er ikke fult så morro når alle npcer er så godt som en å samme person med intelligens på nivå med en frøloff. det er desuten mye lettere og orrientere seg i Gothic 2 samt at questloggen din ikke er en rotehaug, combatmode er bedere utviklet (etter min mening) og historien er perfekt føyd sammen med den i det første Gothic spillet. Derfor vil jeg påstå at Gothic har lært av de feilene/manglene som var i det patriotiske morrowind som nå begynner å dra på året(ne). Det er desuten en mye større støvsuger faktor i Gothic ivertfall for mitt vedkomende (nye livsstilen min er blitt sove,spille gothic, eta og ekskremintere) Helt enig med deg, absolutt. La oss si mellom femti og hundre NPC-er, da. Det kan virke som mange, men det er ikke så ekstremt mange hvis du ikke teller med de generelle innbyggerne. Likevel er helt flott antall, og det er absolutt ikke noe problem. Jeg liker hvordan Gothic 2 kan simulere en "hverdagslig" middel-alder, hvor du ikke er helten eller "The One", men bare en fyr som jobber seg oppover og vil prøve å redde samfunnet etter hvert. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Pokker, jeg er fremdeles ikke ferdig med Morrowind! Har ikke begynt med historien en gang. Håpløst! Samme her. Og her. Jaja, Erling gav meg en vellykket oppmuntring. Takk! Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg liker hvordan Gothic 2 kan simulere en "hverdagslig" middel-alder, hvor du ikke er helten eller "The One", men bare en fyr som jobber seg oppover og vil prøve å redde samfunnet etter hvert. For å ikke glømme at man også velge og vere den som prøver og stjele alle verdiene i samfunnet(snakker da om gull ) istedenfor og redde det, tror det må vere ganske forskjellige historier om du velger å utvikle deg til "fighter"(les:paladin), "thief"(thief guildet i sewers) eller "mage"(klostret). Jeg valgte å bli millitia først og så paladin(spesialiserte meg på bue, noe som viste seg og bli nesten for mektig etterhvert), og da fikk jeg bare oppdrag som passet til fighter classen. Tror dette spillet må spille gjennom flere ganger for å få med seg alt, selv om jeg forstår at det kan vere litt drøyt for anmelderen hvis han skal stoppe og se på blomster og plukke bær. Lenke til kommentar
Krissern Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 For å ikke glømme at man også velge og vere den som prøver og stjele alle verdiene i samfunnet(snakker da om gull ) istedenfor og redde det, tror det må vere ganske forskjellige historier om du velger å utvikle deg til "fighter"(les:paladin), "thief"(thief guildet i sewers) eller "mage"(klostret). Jeg valgte å bli millitia først og så paladin(spesialiserte meg på bue, noe som viste seg og bli nesten for mektig etterhvert), og da fikk jeg bare oppdrag som passet til fighter classen. Tror dette spillet må spille gjennom flere ganger for å få med seg alt, selv om jeg forstår at det kan vere litt drøyt for anmelderen hvis han skal stoppe og se på blomster og plukke bær. Mhm.. tror nesten spillet er ment til å lure deg in som paladin første gangen du spiller det, jeg fant ikke ut om mercaneries og monks før en stund etter jeg hadde valgt å bli med paladins. Men nå som jeg er våken får jeg nesten dedikere meg selv til det som kansje blir den siste dagen jeg har igjen før jeg har runna G2 :oops: Lenke til kommentar
Krissern Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Og der var jeg ferdig med kongespillet *snufs*. Det ble nesten litt for perfekt for meg osv Lenke til kommentar
Krissern Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg lurer.. Må erling E spille gjennom spillet på alle de tre måtene, gjøre alle quest som finnes osv før det er mulig og gi en omtale? Prøver på ingen måte å være spydig bare lurte litt på hva som kreves av en "spillomtaler". Hvis det er Erling som står for omtalene av NWN og Morrowind er han i tilfelle en hardcore powergamer og forfatterspire. (lurer nesten på hvem av oss som har ruslet gjennom flest rollespill) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg lurer.. Må erling E spille gjennom spillet på alle de tre måtene, gjøre alle quest som finnes osv før det er mulig og gi en omtale? Prøver på ingen måte å være spydig bare lurte litt på hva som kreves av en "spillomtaler". Hvis det er Erling som står for omtalene av NWN og Morrowind er han i tilfelle en hardcore powergamer og forfatterspire. (lurer nesten på hvem av oss som har ruslet gjennom flest rollespill) Man trenger da ikke vere powergamer for å rushe gjennom et spill, man må bare kjenne classen man spiller godt nok :wink: Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg lurer.. Må erling E spille gjennom spillet på alle de tre måtene, gjøre alle quest som finnes osv før det er mulig og gi en omtale? Prøver på ingen måte å være spydig bare lurte litt på hva som kreves av en "spillomtaler". Hvis det er Erling som står for omtalene av NWN og Morrowind er han i tilfelle en hardcore powergamer og forfatterspire. (lurer nesten på hvem av oss som har ruslet gjennom flest rollespill) Nei, det må jeg ikke. Det ville vært svært upraktisk for Gamer.no. Jeg kan f.eks. spille gjennom Morrowind på utallige måter, og hvis jeg skulle gjort det ville jeg ha omtalt det enda. Gothic 2 har tre hovedveier, ja, men forskjellene mellom dem er stort sett estetiske. Oppdragene er forskjellige, ingenting mer enn det. Når du spiller en linje med oppdrag, får du et godt bilde på hvordan spillet fungerer, henger sammen og spiller ut. I et rollespill kan man ikke gjøre det på alle mulige måter. Det er en praktisk umulighet. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Pokker, jeg er fremdeles ikke ferdig med Morrowind! Har ikke begynt med historien en gang. Håpløst! Samme her. Og her. Jaja, Erling gav meg en vellykket oppmuntring. Takk! Ja, nå skal jeg bli ferdig med Hlalu (dårlig staving), så skal jeg gjøre Imperial Legion, så skal jeg bli erke-mage, så skal jeg se om jeg kan bli med i Morag Tong, til slutt skal jeg gjøre den ordentlige historien. Hvis alt går bra er jeg ferdig akkurat i tide til Half-life 2. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg lurer.. Må erling E spille gjennom spillet på alle de tre måtene, gjøre alle quest som finnes osv før det er mulig og gi en omtale? Prøver på ingen måte å være spydig bare lurte litt på hva som kreves av en "spillomtaler". Hvis det er Erling som står for omtalene av NWN og Morrowind er han i tilfelle en hardcore powergamer og forfatterspire. (lurer nesten på hvem av oss som har ruslet gjennom flest rollespill) Nei, det må jeg ikke. Det ville vært svært upraktisk for Gamer.no. Jeg kan f.eks. spille gjennom Morrowind på utallige måter, og hvis jeg skulle gjort det ville jeg ha omtalt det enda. Gothic 2 har tre hovedveier, ja, men forskjellene mellom dem er stort sett estetiske. Oppdragene er forskjellige, ingenting mer enn det. Når du spiller en linje med oppdrag, får du et godt bilde på hvordan spillet fungerer, henger sammen og spiller ut. I et rollespill kan man ikke gjøre det på alle mulige måter. Det er en praktisk umulighet. Det beste du kan gjøre er vel å fortelle om at det er tre hovedveier, og at det da blir lenger varighet i spillet. Erling E. du skjønner vel at du sitter på drømme-jobben? Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Det beste du kan gjøre er vel å fortelle om at det er tre hovedveier, og at det da blir lenger varighet i spillet. Erling E. du skjønner vel at du sitter på drømme-jobben? Det kommer jeg naturligvis til å gjøre. Jeg snoker også innom alle veiene, men det er umulig å fullføre spillet fire ganger, bare fordi det er fire guilds du kan hente oppdrag fra. Drømmejobben er en realitet :wink: Men husk at det er usedvanlig mye arbeid å spille et spill grundig, for så å kunne skrive en profesjonell og god anmeldelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå