shit89 Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 jeg har et asus p2b hk. og en p3 500mhz. slot 1 prosessor. jeg lurte på hvordan jeg kan overklokke den???? stille inn multiplieren og fsb. jeg har prøvd å gjøre det i bios men det er umulig Lenke til kommentar
It's me Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Det kan godt være at du overklokker med å flytte på jumpere på hovedkortet? Hvis du har manualen så finner du fort ut av det, evt let etter den på nettet. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Si ifra hvis du får det til og den klokker bra a. Har et gammelt P3 hovedkort med en 450mhz prosessor som jeg lurer på å prøve litt, men gidder ikke hvis den nesten ikke klokker. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Si ifra hvis du får det til og den klokker bra a. Har et gammelt P3 hovedkort med en 450mhz prosessor som jeg lurer på å prøve litt, men gidder ikke hvis den nesten ikke klokker. Hva med å teste det ut selv? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Latskap kalles det. Den ligger på en hylle, men orker ikke finne fram ram, kabinett (har sikkert ingen som passer og da må jeg modde elns), cd-rom, harddisk osv. Dessuten er hk fra en dell-maskin, noe som gjør ok litt vanskeligere. Hvis det gjøres via jumpere er det vel fult mulig da. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Jumperne finner du i underkant av minneslot`ene. Tre stykker hvis jeg ikke husker feil. Husk at du øker pci/agp frekvens også når du stiller på disse. Prosessoren kom som raskeste utgave (av Katmai på 0.25 mikron) som 600 mhz. Selv har jeg hatt både 500 og 600 utgaven, og kjørte 672 mhz, men det er det ikke mange som greier iflg. diverse lesing. Anbefaler at du øker fra 100 til 112 mhz, da vil du kjøre cpu på 560mhz og fremdeles ha pci/agp under kontroll Minnet ditt vil sikkert også henge med. Store sjanser for et stabilt system da. Tror jumperene står nederst-øverst-nederst ved 112 mhz. For all del, sjekk boka hvis du er redd for å knekke noe. Kan forøvrig nevne at jeg kjører et P2B-s rev 1.03 med bios 1014 beta 003 under en modifisert tualatin-celeron 1.4ghz @ 1568 på serveren min. Vcore 1.57. Slotkonverter av riktig type trengs. www.clocksmurf.dk Lenke til kommentar
Josten Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Har P3 låst multiplier? På min P2 brukte jeg også jumpere da jeg overklokket, men da stilte jeg på multiplieren. Når jeg stilte multiplier opp til 5 startet den opp som 2. Sikkert noe av det samme man finner på dagens athlon. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Har P3 låst multiplier? Ja. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg leste i manualen til hk. at man bare kunne flytte noen jumpere og.... vips fra 500mhz. til 559 (Måtte prøve litt først) Lenke til kommentar
formann Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Når man klokke de gamle systemene der så pleier man å sette FSB fra 66Mhz til 83? .. ganske skjeldent å kunne øke 1 og 1 Mhz på den tiden. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Når man klokke de gamle systemene der så pleier man å sette FSB fra 66Mhz til 83? .. ganske skjeldent å kunne øke 1 og 1 Mhz på den tiden. P2b med BX chipset har 100 mhz fsb som standard, mens flere hovedkortprodusenter lagde kort som kjørte på 133mhz med dette brikkesettet. For P2b sin del har du flere muligheter enn med f.eks LX-baserte kort som går på 66mhz default. Her blir det som du beskriver, bortsett at det finnes et trinn imellom på litt over 70 mhz. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Mitt P2B-D kjørte på 100 Mhz fsb hvor den høyest mulige var 112. Tror det er det mest vanlige med BX Lenke til kommentar
Josten Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg leste i manualen til hk. at man bare kunne flytte noen jumpere og.... vips fra 500mhz. til 559 (Måtte prøve litt først) Kjører den stabilt da? Si ifra om du klarer mer a! Lenke til kommentar
hellandes Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Hei . Du har et svært overklokkingsvennlig kort. Du må laste ned et program av h.oda , forøvrig samme geniale japaner som har laget cpuid, wcpuid , wpcredit, wpcreset ,osv. en guru innen o.c(finnes på de fleste o.c sites) som heter softfsb. Prøv www.majorgeeks.com her er det mye bra. Det finnes og et program som heter cpucool , med mye av de samme funksjonene. Soft fsb er et program som lar deg stille fsb via software i windows. Når programmet starter , trenger du bare velge ditt hovedkort fra en liste , og vips så får du opp de valg av fsb/agp/pci frekvenser som er mulig uten modding av kortet. Vær svært forsiktig , og hold øye med pci frekvensen. som regel går fsb frekvenser som 100 110 112 117 og 133 bra. ved en fsb på 124og 129 er pci frekvensen rundt 40MHz , og da bør du ha en stabil H.D som tåler dette uten å miste data. Eldre ibm disker er bra. Styr unna disse pci frekvensene dersom du har en seagate , quantum eller maxtor disk. Du kan kun klokke fsb på p3 prosessorer. Hvis du har en p3 prosessor , så har du ingen mulighet til å stille multiplieren , det eneste jeg kan komme på er et triks hvor du kan gjøre om en 100Mhz fsbcpu til 133Mhz. Hvis du har en slot1 cpu , kan du kutte a13 connectoren . hovedkortet skal ha aktiv low signal på a13 ved 100MHz bus. Når du kutter denne blir cpu registrert som 133MHz bus. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 jeg bare flyttet noen jumpere på hk'et og i manualen stod det alt om jumpere (multiplier og fsb) Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 jeg har en seagate harddisk. bør det funke med 133 i fsb da??? Lenke til kommentar
Gizmokvakk Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Jeg har en P3 650 som går helt fint på 866 (133 fsb), men det er på et AOpen AX6BC Pro Gold hovedkort. Da kjører jeg med pci bus på 44MHz og agp på 88MHz, funker som det skal :smile: Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Jeg har en P3 650 som går helt fint på 866 (133 fsb), men det er på et AOpen AX6BC Pro Gold hovedkort. Da kjører jeg med pci bus på 44MHz og agp på 88MHz, funker som det skal :smile: Da har du prosessor av Coppermine-type. Den skalerte vel opp til 1100 mhz (den raskeste var forøvrig mislykket) og er produsert på 0.18 mikrons prosess. Katmai-kjernen var produsert på 0.25 mikron, og raskeste utgave der var 600 mhz. Derfor vil man ikke komme særlig langt med sistnevnte. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Mitt P2B-D kjørte på 100 Mhz fsb hvor den høyest mulige var 112. Tror det er det mest vanlige med BX Tja. BX støttet kun 100mhz offisielt, men likevel kom det masse hovedkort basert på dette brikkesettet som hadde 133mhz fsb som standard, også de fleste P2B-utgavene. Dual og scsi utgaver hadde max 112 mhz. I tilfellene hvor 133mhz var default, snakket man vel om uoffisiell støtte, dvs at Intel ikke hadde spesifisert brikkesettet til denne hastigheten mens hovedkortprodusenten garanterte at det fungerte. Blir vel omtrent som Abit BH7 med uoffisiell støtte for 200mhz, mens Intel spec`er brikkesettet til 133 mhz. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Og de kortene kom vel mot slutten av P3 sin storhetstid. (Athlon K7) Trodde ikke at det var så mange av de, men jeg var aldri sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå