Gå til innhold

Vise output av alle skjermene som er tilkoblet.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal lage meg et veldig enkelt flerskjerms-administrator program. Har tidligere erfaringer(litt ihvertfall) med Visual Basic, men siste jeg kodet var i 2008, så har blitt rusten gitt!

Uansett, jeg er ute etter å lage et program som rett og slett viser outputen til alle skjermene som er tilkoblet. Har man eksempelvis et Eyefinity-oppsett på 5 skjermer, vil jeg at dette programmet viser live alle skjermene i selve programmets vindu.

Grunnen til dette er at jeg vil ha et program som jeg kan bruke når jeg ikke ser alle skjermene. Derfor vil det være ypperlig å overvåke hva som skjer på hver enkelt skjerm som er tilkoblet med dette programmet.

Er det noen som kan sette meg på rett spor? Er dette i det heletatt mulig å gjøre?

Hadde satt knallstor pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mer eller mindre indirekte dette Zoom Tool gjør, så det er nok ikke umulig. Det jeg KAN tenke meg dog, er at fra og med Windows Vista, med Aero skrudd på, kan kansje desktoppen fanges (på samme måte som Aero Peek tar alle andre programmer)

Hvordan det er med flere skjermer, vet jeg dog ikke. Dette vil også kreve DirectX 9.0Ex som kun er tilgjengelig fra Vista og nyere.

Kanskje dette er et utgangspunkt? Men godt mulig det er en blindvei også hvis du vil vise bildet i realtime.

http://www.developerfusion.com/code/4630/capture-a-screen-shot/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...