Zamot Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg har en HTPC, men er ikke fornøyd. DivX går greit, men DVD er ikke bra. Lyden blir grei (hvis jeg husker riktig får jeg i hvert fall DD fra DVD), men bilde er ikke bra. kjører VGA-kabel direkte til prosjektor. Da lurte jeg på: Hvilke skjermkort anbefales for DivX/Xvid og DVD? Har Saphire Radeon 9000 Atlantis 128, og det er noe j... krøll for å bytte video-visning fra PC-skjerm til prosjektor og omvent. Finnes det noen kort som er gode på dette?? Som for eksempel viser video på begge samtidig? Eller ved en enkel innstilling kan bytte? (Slik jeg har det nå: knote meg inn på instillinger, prøve, feile, svart skjerm, prøve og hmm der virket det, men skjønner ikke hvordan...) Greit om kortet takler litt bilspill og sånn på prosjektor, men har ingen behov for et super 3D kort! Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 skjermkortet har veldig lite å si, de nye ati og nvidia kortene har utmerket kvalitet på vga ut. Du må nok bare belage deg på å måtte bytte oppløsning hver gang du skal se på prosjektoren, siden den vil bli behandlet akkurat som en skjerm av windows. Dersom prosjektoren støtter DVI så kan du teste dette, det kan kanskje gi litt bedre skarphet, men ingenting dramatisk. DVD ser helt ok ut på prosjektor, men du merker fort at oppløsningen ikke er enorm når du får det opp på et stort lerret. Når det gjelder DivX orker jeg ikke engang se det på prosjektor, du ser svakhetene i formatet veldig lett. Det må du bare leve med... Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Hmm.. Jeg har faktisk ganske god erfaring med divx på prosjektoren. På nye xvid filmer er kvaliteten veldig bra, og man tenker overhodet ikke på at man ser film fra PC. Når jeg ser DVD fra PCen derimot blir bildet litt uklart, får små "feil", og henger ikke alltid med i raske scener. Det har kanskje noe med softwaren å gjøre?? Det må da finnes noen skjermkort (med software) som gjør det lettere å vise video på prosjektoren, og gjerne vanlig PC på skjermen samtidig.. I tillegg til at man kan se video på skjermen, dersom man ikke har på prosjektoren, uten å måtte knote så innigranskævven... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Det høres mer ut som et problem med pc'en, så lenge den er 5-600mhz og du har mer enn 128mb minne så burde den klare å spille dvd uten problemer. Ville tatt en grundig feilsøking, oppdatert drivere etc hvis jeg var deg, for det er ingen grunn til at det skjermkortet skal hakke på dvd, det er mer enn bra nok. Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Det hakker ikke, bare blir litt "slurete" og bildet ser mer litt mer "digitalt" ut, i stedet for naturlig.. PC-en er jo bra nok ( se http://zamot.tk under diverse). Men så lenge jeg har den DVD-Romen som bråker er det lite poeng i å se DVD fra PCen egentlig. DVD-spilleren er jo enkel og grei å bruke også... Lenke til kommentar
ZeoviZ Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Du har slått på harware acceleration i DVD-dekoderen og DMA på DVD-romen? På de fleste skjermkort skal det vel bare være å trykke på sekundærskjermen, så velger han den? Har i alle fall sett det hos andre, og det virker som om det er slik hos meg; med Catylst 3.5-driverne og Radeon 9600 Pro. Av og til kan det bli tull med kvalitet hvis ledningen mellom skjermkort og prsjektor er lav kvalitet... Lenke til kommentar
picachu Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Etter et lite søk så viser det seg at prosjektoren også går under navnet PLUS U3-880. Klippet en liten kommentar fra en av dem som hadde en sånn proje. Must have a special cabel to use the component input. (I haven't got it yet, but I'm looking forward to enjoy DVD's in even better quality!!) Ser ut som om du har svaret der. [edit: hehe, alle pc-folka trodde det var et pc problem (jeg også )] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå