Eddie123 Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg har en liten server stående med Clarkconnect 1.3 på, som jeg bruker som en server. På den har jeg installert Apache, sammen med MySQL og PHPBB2. Dette har virket nå i en uke, men i dag morges så oppdaget jeg at når jeg prøver å gå inn på forumet, phpBB2, istedet for å få opp forumet så får jeg opp source koden til sida. Og det er ikke et browser spesifikt problem, dette skjer uansett hvor jeg prøver å gå inn ifra. Noen som har en mulig forklaring på hva som kan være feil, og hvordan jeg skal sjekke det? Er helt nybegynner på Linux, så enkle forklaringer, takk !!! :wink: Edit: Dette med at den viser source kode gjelder alle sider som er laget med PHP, så kanskje det er noe feil der...... Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Høres litt ut som om php-modulen i apache har klikka litt... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Sikker på at du laster PHP-modulen? Lenke til kommentar
hda Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg har ett annet problem: Går inn på www.windows.no, velger "siste fra forum", får denne tråden Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Om jeg laster PH modulen ? Vel, det skal jeg ikke si.... Det har jo virket før ! Hvordan sjekker jeg om den er lastet ? Lenke til kommentar
olzorg Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 for å sjekke om du laster den så går du inn i httpd.conf fila, ser etter mod_php. fjern eventuelle # foran den linja. I Slackware 9.0 er det denne her som er standard: Include /etc/apache/mod_php.conf så tar du å skriver apachectl restart etterpå kan du lage deg et lite php-script som du legger i en mappen der du har websidene liggende. for å sjekke at det funker <?php phpinfo() ?> Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Vel, jeg har ikke den linja i httpd.conf fila mi, men så har jeg heller ikke den apache katalogen heller. Holder på å gi opp hele clarkconnect prosjektet mitt, og vurderer i stedet å sette opp en server basert på redhat 9,0 eller FreeBSD. Er det noen som vet om disse har innebygget støtte for MySQL og PHP, og hvilken av dem som i utgangspunktet er best egnet til å kjøre på en gammel P100 med 48MB ram ? Det er ikke en tungt belastet server... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Hvis du skal skifte ville jeg anbefalt FreeBSD. Du finner MySQL og Apache og PHP i ports. Kjører det selv, og det fungerer ganske bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå