Amiga4k Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Kjøpte et Lian Li Aluminiums kabinett hos Microplex til 995,- og kan ikke si at jeg er fornøyd, dette kabinettet føles skrøpelig og løst og som det er i ferd i å dette fra hverandre. Elendige løsninger i kabinettet, ikke feste i 5,25" brønnene, heller ikke for PSU, dette + uttakbar hovedkort skuffe har Q-Tec kabinettet som har 350 watts strømforsyning i tillegg og det har alt dette Lian Li kabinettet mangler og kostet bare 347,- hos MPX! For de som er i ferd med å bli tatt av Lian Li kabinett hypen - hold dere unna! Disse kabinettene er ikke gode, de er skranglete og ustabile, selvsagt var noen ting godt med kabinettet, men du får lite for pengene og det er ganskje slaskete oppbygd! - Skal aldri mer kjøpe Lian Li! Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 vel, det er en del gode Lian Li kabinetter da, men jeg kan være enig i at ikke alle er like gode, og jah, dem føles litt "skjøre", men det kommer jo mye av at det er aliminium da Selv så liker jeg Aopen's kabinetter best... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Var nede på Posten og hentet mitt LePont i dag. Skal monetere senere. Å JEEZ for et deilig kabinett! Kommer nok ikke til å kjøpe Lian Li jeg heller hvis LePont holder oppe iallefall Lenke til kommentar
Amiga4k Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Før dere blir sure, dette var ikke ment for å provosere de som liker Lian Li, men jeg ble bare litt irritert av å kjøpe et så dyrt kabinett du får så lite for pengene for! Vet ikke om de dyrere Lian Li kabinettene er jo bedre, de ser i hvertfall like ut, men jeg tror du finner bedre kabinetter du får mye mer for pengene enn Lian Li. Q-Tec er kanskje ikke super kvalitet, men du får overraskende mye for pengene og det er faktisk ikke så ille heller. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 jeg har lian li til 995 kr.. jeg er fornøyd.. ja det er litt skranglete.. men det sitter nå sammen enda etter mange harde bilturer og diverse.. vil ikke si att q-tec kabinette er no bedre.. men kabinett er en smak sak.. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 jeg har lian li til 995 kr.. jeg er fornøyd.. ja det er litt skranglete.. men det sitter nå sammen enda etter mange harde bilturer og diverse.. vil ikke si att q-tec kabinette er no bedre.. men kabinett er en smak sak..q-tec kabinettene er ganske bra i forhold til prisen! Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 ja de er bra i forhold til prisen.. men vil ikke si att det er bedre en lian li kabinette.. har selv begge deler.. Lenke til kommentar
RoXxW|LLe Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg har Lian Li PC65 usb SØLV (aluminium) !! Jeg er utrolig fornøyd med kabinette og har ikke opplevd 1 enseste ulempe !! Jeg anbefaler lian li STERKT !! Kan være at det til 995,- ikke var alverden men mitt ! det er helt unikt Angrer ikke 1sekund på at jeg kjøpte det GO lian li Lenke til kommentar
Amiga4k Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Ja, kjøper du de Q-Tec Kabinettene som finnes i sølv og sort farge hos Komplett, der koster de riktignok 450,- men 350watts strømforsyning, de får du mye for pengene og ser ganske bra ut også. Disse kabinettene var nede i 350,- hos MPX, men det ser ut som det tilbudet er borte nå.. uansett er det et godt kjøp hvis du har lite penger og vil ha mest for pengene! Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 ingen andre kabinetter har mulighet til å ha en akvariumsidedør... Lenke til kommentar
monkeecheetah Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Vil bare skyte inn at Q-Tec selges på PSData også. Til litt under 400, men det kalles noname. I tillegg så vil jeg tro at om man kjøper den billigste ferrarien er det klart du ikke får det samme som om du kjøper den mellomdyre, eller hyperdyre. (prøver å si å kjøpe det billigste av et dyrt merke er ikke det lureste man gjør) Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hvis du betalte 995 kroner for et Lian-Li kabinett så er vel det et av de virkelig billige. Tror sikkert du ville fått et annet inntrykk av de i PC60/61 serien. Jeg har selv aldri eid Lian-Li kabinett, men de få jeg har snakket med skryter seg i hel av dem, dessuten tror jeg ikke at jeg har kommet over en eneste test der Lian-Li har kommet dårlig ut. Lenke til kommentar
lars35 Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 LianLi.... Litt av poenget med et aluminiumskabinett er at det kvitter seg bedre og raskere av med varmen, jeg har selv flere alu.kabinetter (alle LianLi) og det er riktig at de billige til 1000.- har noe dårligere løsninger en de til 2000.- +. Selvsagt. Et standardkabinett vil ikke avgi varme effektivt og når det snakkes om Q-Tec så er vel ikke passform videre bra og strømforsyningene ustabile. Men man får det man betaler for! Skjevheter skal ikke forekomme i LianLi kabinetter og har man det er det bare å sende de tilbake. At de kan virke skranglette er som over nevnt vekten. Jeg har et par LianLi der jeg har festet kjøleribben til CPU i kabinettveggen og kan av den grunn kjøre vifteløse P4 -3.0 GHz maskiner uten tempraturproblemer, (maaasssse jobb). Det finnes også vifteløse strømforsyninger men de er også dyre (2000.-). Men igjen, alt avhenger av hva man skal bruke maskinen til og hva som er viktig for en. Jeg har teste noen Skyhawks alu. kabinetter og de er ok. De koster fra ca 630-815.- uten strømforsyning, sistnevnte med plexi i døra! masse lys og styr!. De er også veldig dinglette men de har den fordel at de er laget i aluminium!!! Mindre varme=mindre vifteturtall=mindre støy! (PS: Jeg har et par Q-Tec selv!!) Lars. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg er den glade eier av et Lian-Li PC50(modda litt) IKKE EN GANG HAR JEG VÆRT MISFORNØYD! Lenke til kommentar
ted_at Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg har et Lian Li kabinett til ca. 2000 kr (PC6070A) er stor fornøyd jeg, men jeg betalte jo dobbelt så mye som deg da... *he he* kanskje derfor. Uansett, det som er så høvelig med Lian Li kabinett og som kan få de til å se litt skrøpelig ut, er at de er av aluminium, men aluminium er lett og man sparer ryggen. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg har et par LianLi der jeg har festet kjøleribben til CPU i kabinettveggen og kan av den grunn kjøre vifteløse P4 -3.0 GHz maskiner uten tempraturproblemer, (maaasssse jobb). Det finnes også vifteløse strømforsyninger men de er også dyre (2000.-). Hvordan har du gjort dette ? Høres ut som en god løsning i forhold til støy. Noen tips/linker ? Jeg har et lian li og er veldig fornøyd. Kjennes ikke skranglete ut heller. Alt sitter som støpt 8) Lenke til kommentar
lars35 Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Heisan tigerdip.. Jeg vil ikke anbefale deg å gjøre dette. Disse to maskinene står forholdshvis kjølig og blir aldri flyttet (rørt). Men... Jeg har laget en "forlenget" ribbe i kobber som jeg har limt fast i en ordinæ kobberplate på 1,5 cm (tykk) som står mot CPU med Arctic Silver 3. Den lange kjøleren er festet med poppnagle både i tak og bunn av kabinettet med store tynne kobberplate sveiset fast i selve kjøleren. Det er også store hull i taker på kabinettet for bedre varmeutslipp. Hvis du skal ha en stille pc (i nærheten av deg) vil jeg annbefale en "rimelig" og "lagbar"! løsning som denne: PSU (Power) Fortron-Source FSP350-60PN(PF) 350Watt Kjøleblokk Thermalright SLK-900 (AMD/P4) Vifte Papst 3412NGM 92mm 72m³/time, 28 dB(A) for CPU. Og et par Papst 8412N2GML vifter, 45m³/time, 19 dB(A) i kabinettet. Samt en god "Rheobus" ... Test her: http://www.overklokking.no/casemods/sb_rhe...obus/index.html Da vil du "ved normal drift" kunne kjøre en maskin på rundt 25 dBA uten overklokking. Og det er stille. Det er jo ikke lov å lage linker til butikker osv men la oss si Microplex Dått NO(e) Fortron-Source PSU'ene er på 300 og 350Watt og har 120mm vifte some er styrt av en NoiseControl sak.. Det funker bra og er det stilleste jeg har vært borti sålangt til den prisen. Vil du ikke ha lyd av PSU kan du kjøpe en SilentMaXX uten vifte (overhode) men den koster 2000.- Å overdimensjonere kjølere noe "Inni-Granskauen" er den eneste måten å få lydløse maskiner på hvis du ikke tør bruke vannbaserte løsninger. Jeg har dårlig erfaring med det. Ingen av mine maskiner er overklokket! Linker: SilentPC er SÆRE støy-alergikkere med veldig bra tester: (Test av Thermalright SLK-900): http://www.silentpcreview.com/modules.php?...artid=72&page=1 Lars. Lenke til kommentar
Artistico Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Har faktisk aldri hørt om Lian Li, men en aluminiumsløsning som også fungerer som kjøling høres jo ganske fornuftig ut. Får kikke på det neste gang jeg skal ha meg nytt kabinett. Så lenge jeg bor på ett rom og bruker PC'en som stereoanlegg, så er jo minst mulig støy å foretrekke... Selv har jeg holdt meg til AOpen de to siste kabinettkjøpene mine - meget solide og fine kabinetter som jeg har vært storfornøyd med. Etter 2-3 år har PSU-viften begynt å bråke litt ekstra, da, men jeg kunne sikkert skiftet den, så det er jo ikke noe å klage på... Lenke til kommentar
lars35 Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hepp. Når du bytter vifta i PSU'en din så prøv en Papst, de er stille og av høy kvalitet. (Pass på at den "dytter" like mange kubik luft som den gammle) Og helst mer.. da kan du kjøre ned turtallet og få en enda mindre bråkette boks! Lars. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Det eneste som kan få meg til å skifte fra LianLi er hvist jeg kjøper komplett wapo, har aldri vert borti et kabinett med bedre løsninger og plass en dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå