Gå til innhold

Defekt CPU vifte?

Anbefalte innlegg

Ikke alltid like lett.. som med chieftec kabinettene er topplata så og si bolta fast... kan lett fiksest med å lage til for skruer, men ikke alle orker å ta det steget... Jeg laget en lignende løsning, men bare i sidedøra ved siden av psu.. funker det også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen forslag?

Varme stiger, du burde for all del få deg en 120mm vifte på toppen av kabinettet som suger det varme

Image11_small.jpg

Strek opp med en passer og kutt hullet med en stikksag eller aller helst en nibbler.

shit...ser bra ut den løsningen der..

slik skulle man ha innstalert.

du har sikkert fin temp med det systemet ditt. :D

Lenke til kommentar
noen forslag?

Varme stiger, du burde for all del få deg en 120mm vifte på toppen av kabinettet som suger det varme

Image11_small.jpg

Strek opp med en passer og kutt hullet med en stikksag eller aller helst en nibbler.

Hmm.. vet ikke helt hva jeg skal tro her jeg... Joda, fin løsning, men når du henter inn et bilde av et originalt Lian Li PC-6085B kabinett, hvor en 80mm vifte kommer som standard i topplata, og nevner at en skal sette opp en 120mm vifte... da blir det hele litt teit..

Menmen... :shrug:

Lenke til kommentar

LoL :lol:

Men tilbake til deg Earth657. Vi skal jo ikke diskutere hvor bildet kommer fra osv. Ideen som cdrom skriver om er jo igrun genial, men å få satt det opp er en annen ting. Har aldri gjort det selv, så jeg kan ikke si om det fungerer eller ikke, men det ser ihvertfall sånn ut.

Du får nesten holde litt øye med tempen på maskinen og prøve deg litt frem.

Lenke til kommentar

Jeg har selv gjort det, men ikke i topplata, men i høyre sidedør, rett foran psu. Grunnen til jeg valgte å gjøre det der er fordi på chieftec kabinettene sitter topplata fast, og det innebærer en del arbeid i å få laget en løsning der. Jeg har satt på luftfilter, og sender inn frisk luft i kabinettet, mens de bakpå, blåser alt ut igjen. En løsning jeg har blitt veldig fornøyd med, for den viser seg å fungere veldig bra.

Lenke til kommentar
noen forslag?

Image11_small.jpg

Hmm.. vet ikke helt hva jeg skal tro her jeg... Joda, fin løsning, men når du henter inn et bilde av et originalt Lian Li PC-6085B kabinett, hvor en 80mm vifte kommer som standard i topplata, og nevner at en skal sette opp en 120mm vifte... da blir det hele litt teit..

Menmen... :shrug:

Jeg har aldri sagt at dette var mitt kabinett, det var bare et eksempel!

Jeg har forøvrig ganske god temp,

hk=23c

cpu=34c (idle overklokka fra 1733mhz til 2190mhz)

mitt radeon 9500 er overklokka til det ytterste så det avgir jo endel varme..

Det går ialt 4 stk 80mm vifter inn/ut av mitt kabinett:

kabinettfront (nede)= inn

cpu kjøler (rør fra utsiden av kabinettet direkte til cpu-vifta)= inn

kabinettbakside= ut

psu= ut

alle viftene innut opphever hverandre og det ga meg best resultat.

desten-pc-back.jpg her er kabinettgrillen bare små hull. Dette bråker helt **** og fungerer sinnsykt dårlig (dårlig gjennomstrømning). Jeg kasta all hardwaren ut av kabinettet, tok vinkelslperen fatt og tok bort ****skapet. Ble kjempebra!

Har også bunta sammen ledningene så de ikke hindrer luften i å strømme fritt igjennom.

Mitt forslag om en 120mm vifte i toppen har jeg personlig ikke behøvd å gjennomføre enda men det blir vel en realitet snart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...