Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bruktbil - hvilken? ca 90,000kr. B

Anbefalte innlegg

Hei,

dette er vel første gang jeg poster i denne delen av forumet, så beklager om jeg spør om ting som har gått igjen, eller nettopp har blitt spurt. Jeg har fortetatt et kort søk, uten tilfredsstillende svar.

Først og fremst, finns det andre (bedre) bilforum jeg bør undersøke med?

Posten:

Jeg er altså på utkikk etter en ny bruktil til ca 90,000kr. Jeg har tidligere hatt bmw, og har lyst på noe slikt noe. Tenker da spesielt på 3-serien (320 e46 eller 318 e46 m/ ny motor (143hk?). Jeg har først og fremst noen spørsmål vedr. denne biltypen:

* Hvordan er BMW E46 som bruktbil?

* sammenlignet med andre 10-år gamle biler, hvordan ruster dette merket?

* pris på deler, verkstedarbeid ol?

* andre ting du vet om som er bra/dårlig med BMW?

Kom gjerne med forslag til andre biltyper.

Preferanser:

* Bilen bør være så original som mulig, da jeg ikke vil ha en bil som er ungdomskjørt eller ungdom-påkostet (hvis dere forstår. Jeg har selv vært ungdom, og husker hva jeg likte å gjøre med bilene da =)Dette er jeg dog ikke interessert i lenger...)

* OK rask. Ikke noe mindre enn 140HK på 1500kg, helst.

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hvordan er bmw E46 som bruktbil da? 1999 mod? Sammenlignet med Audi 2001 mod? samme pris så klart... =)

Hadde jeg fått det valget, hadde det blitt E46.

Du kan jo se hva HonestJohn mener om disse 2 bilene: http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/audi/a4-b6-2001/

http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/bmw/3-series-e46-1998/

Midt på treet biler hva det angår driftsikkerhet, men begge er nok dyre å reparere når noe går galt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Andre forslag til biler til denne prisen? Gjerne tips fra dere som også liker audi og bmw; kunne dere kjøpt et annet merke, kan sikkert jeg også, hehe.

Sedan?

Eller kan du ha f.eks. 3-5 dørs kombi eller coupe?

Rent kjøremessig er nok BMW og Audi på topp, så tror få som er fan av disse ville valgt noe annet på det grunnlaget.

Vil likevel tro at vist enn tar andre ting i betraktning (alder, km. stand, driftsikkerhet) så ville nok de fleste kommet opp med andre alternativer.

Japansk er jo alltid et safe valg, men også "dølt" på alle områder.

Uansett, hvis du spesifiserer litt mer hva du er ute etter, så skal jeg prøve å hjelpe etter beste evne.

Lenke til kommentar

Setter pris på all hjelp!

Ja jeg vil helst ha noe med god kjørekomfor, og ville nok heller kjøpt en BMW 318 134HK (?) enn noe "billigere" merke med 250HK. Jeg prioriterer utseende og komfort =)

Noen preferanser:

* Sedan, fire dører og ett bagasjerom ;) Kan velge coupe om den er fin (BMW coupe, ikke et stygt syn..)

* helst bakhjul / firhjul. Det går dog med forhjul

* 1999/2000 modell, ikke eldre

* 100-150HK

* Lite/ingen rust! (om dere vet om merker som er særdeles bra, eller dårlige mtp. rust, hyl ut!

* Pris: 80,000 - 100,000

Jeg har faktisk sett litt på ford focus Trend for å se på noe helt annet, og den er vel en av de få ikke-BMW/Audi bilene jeg har syntes har sett OK ut innvendig/utvendig mtp. style.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...