Gå til innhold

Spam blir farligere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er jo egentlig helt imponerende at de må irritere en million personer for å få solgt én elektrisk mage-muskel-trimmer/superduper-kniv som skjærer en sko i to/toalett-børste med mp3-spiller.

kunne jo vært kjekk den da!

MEN, spam bør dø!

drep spammere!

Lenke til kommentar

Spam er kjipt. Jeg får over 100 mails daglig med spam, 98% spam alt jeg får... :grumpy:

"Jeg syns noe kjeft bør gå til ISP'ene som lar spammere holde på å maxe linja dag ut og dag inn med bare dritt."

ISP'en har jo minimum med det å gjøre da... ISP'en lar deg sende mail UT, men det du tar inn har med hotmail, telenor etc. å gjøre. Dessuten er det jo ingen som sjekker mailen din før du tar den inn, og om de gjorde det, hvordan skulle de vite hva du vil ha eller ikke? :-?

Lenke til kommentar
ISP'en har jo minimum med det å gjøre da... ISP'en lar deg sende mail UT, men det du tar inn har med hotmail, telenor etc. å gjøre. Dessuten er det jo ingen som sjekker mailen din før du tar den inn, og om de gjorde det, hvordan skulle de vite hva du vil ha eller ikke? :-?

Mente linja til _spammerne_. Beklager hvis jeg formulerte meg dårlig.

Lenke til kommentar

Vel nå er jo ikke alltid det så enkelt heller da...

For det første må jo da ISP'en sjekke all utgående mail, så det blir jo samme opplegg som jeg nevnte.

For det andre bruker neppe spammere vanlig emailprogram og slikt, de kan jo sende anonymt, og sikkert to dusin scripts og programmer som gjør det litt enklere for dem. :grumpy:

Lenke til kommentar

Er visst noen misforståelser ute å går her. Vanlige ISP-er kontrollerer hvor mye mail du sender ut og vil ta affære dersom du sender til uvanlige mange brukere.

Problemet er at spammere normalt sender mail gjennom såkalte open relay-servere. Dette er servere som ikke bryr seg om hvem som sender, og de er normalt satt opp av lyssky virksomheter nettopp for å sende ut spam. Gjennom disse serverne kan hvem som helst sende post, uansett hvilket mailprogram man måtte finne på å bruke.

Oversikt over en del slike servere finnes på ordb.org. Ikke at jeg synes dere skal bruke dem, men det går jo an å bruke denne databasen i et filter.

Det viktigste av alt er jo å ikke bekrefte at du leser mailen. Du må derfor ikke åpne disse mailene og se på dem. Når du åpner mailen (gjelder også forhåndsvisningfeltet) vil evt. bilder (som det jo er mange av i slik mail) bli kalt opp fra selskapets server, og der er det jo lett å sende med epostadressa mailen gikk ut til som et parameter til bildet. Å åpne mailen er derfor akkurat like dumt som å svare på den.

Til slutt: Det som helt klart funker er å bounce mailen. Det vil si at man sender ut en melding som later som den er en systemmelding fra ISP-en din, som sier til avsenderen at adressa di ikke finnes. Det funker nok ikke mot de som bare sender ut mail helt blindt, men en del firmaer vil nok slutte å sende, når det virker som adressa di ikke finnes. Programmet MailWasher kan bounce automatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...