Gå til innhold

Starte Pc'en fra fjernkontroll?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror ikke det lar seg gjøre ved hjelp av vanlig fjernkontroll, fordi det er mekanikk i bildet. (bryter). Men har du en radiostyrt bil, kan du plukke ut servoen til svingingen, og bruke den fjernkontrollen til å skru på pcen. :D Kanskje... :shrug:
ja, så kan du brake de andre spakene på musa..! hehe..!
Lenke til kommentar
Det du kan bruke er en IR sender + Motaker..

Menne min favoritt var 3210'en som man ringte til så vips, skrudde dataen seg på! :D

Skal lage en ny slik, menne må kjøpe meg ny mobil først! :D

:o Hvordan er dette mulig da? Er det vansklig å lage til? Kom akkurat på at jeg har ett par gamle mobiler liggende her :D

Lenke til kommentar

ATX + Mobil = :D

Når man ringer så går det strøm flere plasser.. Så da kan du så gjærne koble de 2 ledningene som går til høytaleren, (Lodde på nye.. :p ) Å deretter lodde de fast på HK.. :D Samme måte som bryteren så kortslutter du da kretsen.. (eller noe slikt 8) )

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

kommer an på hvilke funksjoner du vil ha... hvis du BARE vil slå på så wer det ganske enkelt.. bare å få tak i neon enkle sendere og mottakere beregnet på gamle garasjeportåpnere.. (velleman har noen.. de har dem sikkert på www.hammar.no, selv om jeg har ikke sjekka sjøl da)

hvis du vil ha andre funksjoner i tillegg (styre winamp, mirc, TV.kort, lyd/bilde og slike ting) er det litt værre... men det er ikke umuli...

har nettop laga meg IRmottaker til PC'en.. men den kan ikke slå på maskina (kan slå av på "skikkelig vis" da ;) ) går an å fixe en ekstra krets på en slik en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...