skifoto Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hei ! Søkt sider opp og ned og funnet at for å få til fast/slowmotion på Vegas Pro 10 må jeg høyreklikke og trykke på insert/remove envelope og deretter velocity. Deretter kommer det en grønn stripa som jeg kan dra opp for raskere film eller dra ned for saktere film, men det som skjer da er at filmen "stokker" seg om. Altså når jeg starter filmen på nytt og litt utover kommer starten opp igjen og fortsetter filmen ut. Noen som har greie på hva dette er? Lenke til kommentar
kseim Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Det enkleste er å holde pekeren over enden av klippet du vil endre hastighet på, og holde inne Ctrl før du tar tak i klippet for å gjøre det enten større eller mindre. Jo lengre du drar klippet jo senere blir bevegelsene og motsatt. Lenke til kommentar
Meland Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Det jeg tror skjer, om jeg ikke husker helt feil, er at envelope-funksjonen ikke vil endre lengden på klippet, men kun slow/fast/normal-motion. Du kan selv justere lengden ved å dra klippet på en av sidene i etterkant. Et tips er å redigere envelope fra starten av klippet til slutten av klippet, for så å justere det til ønsket lengde (og da fjerne uønsket tid). Envelope kan være litt tricky i starten, men om du prøver litt fram og tilbake får du fort taket på det. Om du kun skal ha "vanlig" slowmotion effekt kan det nok være like greit å ctrl-dra klippet som kseim sier, envelope er noe best brukt til mer avansert motion-redigering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå