Gå til innhold

27.02.11: Carling Cup Final: Arsenal v Birmingham City, Wembley Stadium

invalid_user

Anbefalte innlegg

Jeg har mange banneord som skal ut de neste dagene, og det å være likegyldig til dette er for dumt.

Tror du virkelig at jeg er likegyldig? Jeg har fortsatt vondt i hodet etter at jeg smalt det i bordet. Det første jeg tenkte da kampen var ferdig, var at jeg ville opp og legge meg. Men hvordan ville det ha hjulpet meg? Hvordan ville det ha hjulpet laget? Spillerne må lære av dette tapet. De kan ikke gi opp hele sesongen nå som vi er i en så viktig periode. Spillerne må akseptere at vi ikke vant ligacupen i år og begynne å fokusere på de andre turneringene, og for at de skal klare det trenger de fansen sin støtte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har mange banneord som skal ut de neste dagene, og det å være likegyldig til dette er for dumt.

Tror du virkelig at jeg er likegyldig? Jeg har fortsatt vondt i hodet etter at jeg smalt det i bordet. Det første jeg tenkte da kampen var ferdig, var at jeg ville opp og legge meg. Men hvordan ville det ha hjulpet meg? Hvordan ville det ha hjulpet laget? Spillerne må lære av dette tapet. De kan ikke gi opp hele sesongen nå som vi er i en så viktig periode. Spillerne må akseptere at vi ikke vant ligacupen i år og begynne å fokusere på de andre turneringene, og for at de skal klare det trenger de fansen sin støtte.

Det var et generelt svar til påstandene ovenfor.

Lenke til kommentar

Flere som så at Birmingham spillerne var borte og slo/dytta Koscielny i hodet etter målet? La cuntsa brenne i Wankership.

Var det noen som så at noen var borte og dyttet og slo på Nistelrooy for noen sesonger siden?

Sorry, måtte bare

Word, tenkte akkurat det samme etter jeg leste innlegget til Vestaa.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Han har stått meget bra den siste tiden, men er fortsatt ung. Spesielt innen keepermiljøet. For en liten stund siden var han vår 3'keeper. At han ikke ikke har nok kommunikasjon med forsvaret er også til dels hans ansvar. Han kommer bak, og skal ha oversikt. Er dog enig at det er Koscielnys feil.

Håper du kødder nå. Vi har vært MYE sikrere bakover med Szczesny enn Almunia eller Fabianski. Dette fordi Szczesny er forbanna god, og han har en tilværelse som er helt sinnsyk.

Hvis vi kjøper en keeper i sommer, dreper vi både Szczesny og hans potensial.

Jeg har ikke skrevet at han er dårligere enn Almunia eller Fabianski. Jeg synes også vi har gjort det bedre med Szczesny på banen. Det er kanskje greit å fortsette med han i mål om han holder nivået som han har hatt de siste månedene. Husk at det er ikke så mange måneder han har stått fast. Forsvaret trenger uansett en bedre stabilitet og kvalitet. Idag synes jeg kanskje det er bare Sagna som innehar den kvaliteten som trengs. Kanskje også Djourou.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Mulig CC ikke betyr allverden generelt sett, enten det er for spiller, manager eller fan, men det er en såkalt major honour og enhver av de tre partene jeg nevnte vil ha en så god CV for enten seg selv eller laget sitt som mulig. Det å spille finale på Wembley å vinne er noe spesielt og det tape er et psykologisk slag for baugen. Og spesielt for Arsenal var dette en ekstra viktig finale siden ingen i troppen (med et og annet unntak) har vunnet noe før. Nå må de fortsatt leve med "apen på ryggen" om at de ikke har vunnet noe på seks år. Når folk hele tiden sier at de mangler vinnermentalitet, at de tuller det til og at de "aldri vinner no" så sprer deg seg som et virus i troppen og folk begynner å trp det det de hører. Jo lengre det går, desto vanskeligere blir det å snu trenden også.

Jeg er meget spent på hva som skjer nå med utfordreren vår.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Men alt i alt så må dere ikke glemme at det var et fortjent resultat, få som har nevnt det her. Stolpetreff, kunne vært utvisning av Scz + straffe tidlig, Zigic bommer på kjempesjanse for 2-0, osv osv. Vet Foster var crazy men til og med da. Da er det jo bare å si whatever til den kampen og gå videre, det tror jeg spillerne deres gjør anyway. Og det er litt deilig for dem at de får spille mot Orient på Emirates bare noen dager senere liksom, er egentlig drømmescenario for å varme opp igjen til the big time PL + Barca borte. Situasjonen kunne vært mye, mye verre; tror alle dere kommer til å skjønne det i morgen når dere står opp. Suger å tape en LC-finale når man ligger i Pool sin plass i PL; har allerede gått ut av FA-Cupen også spiller man i EL eller ikke i det hele tatt i Europa....

With that said, Koscielny er shite.

Lenke til kommentar

Mulig CC ikke betyr allverden generelt sett, enten det er for spiller, manager eller fan, men det er en såkalt major honour og enhver av de tre partene jeg nevnte vil ha en så god CV for enten seg selv eller laget sitt som mulig. Det å spille finale på Wembley å vinne er noe spesielt og det tape er et psykologisk slag for baugen. Og spesielt for Arsenal var dette en ekstra viktig finale siden ingen i troppen (med et og annet unntak) har vunnet noe før. Nå må de fortsatt leve med "apen på ryggen" om at de ikke har vunnet noe på seks år. Når folk hele tiden sier at de mangler vinnermentalitet, at de tuller det til og at de "aldri vinner no" så sprer deg seg som et virus i troppen og folk begynner å trp det det de hører. Jo lengre det går, desto vanskeligere blir det å snu trenden også.

Jeg er meget spent på hva som skjer nå med utfordreren vår.

Det klokeste jeg har sett fra deg på lenge.

Lenke til kommentar

Goldwing, utrolig nok, oppsummerer det perfekt. Og det er så teit å lese gooners skrive at ligacupen er uviktig. Jeg vet at jeg refererte til ligacupen som mikkemuscupen, men det var for å vise at vi har fått servert finalen i den minst betydningsfulle cupen "på fat", og klarer ikke engang å vinne den. Jeg vet at det er nå man må stille seg bak laget, men jeg finner veldig lite trøst i noe som helst akkurat nå. Jeg føler rett og slett at dette er starten på vår vårlige kollaps, men det er opp til spillerne å bevise det motsatte.

@tc47: Har noen nevnt at Birmingham vant ufortjent? Jeg tror de fleste Arsenalfans er for lamslåtte og skuffet over tapet til å gi Birmingham credit. Men ja, de vant ikke ufortjent, og gratulerer til deres fans (KjellV?).

Lenke til kommentar

Vi vinner 2-1 over et av verdens beste lag nemmelig Barcelona, vi spiller uavgjort mot Leyton Orient, vi taper 2-1 for Birmingham, finn to feil! Selvom det er Mikke Mus cup, så burde gutta være litt sultne etter sølvtøy de kan innrede Emirates Stadium med. De har jo tross alt ikke kommet hjem med noe siden vi flyttet fra highbury.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Veldig trist for Tech9 dette. Håper det ikke rakker for mye ned på selvtillit hans. Halve fotballspilleren ligger oppe i hode.

Lenke til kommentar

Faen ikke Tech9 sin feil det der. Eller, litt hans. Men Kos får ta mesteparten, fuckings polakker.

Når det er sagt, gratulerer til Birmingham, Wenger var elendig idag, cup er cup og ikke det verste som kan skje om vi faktisk hadde hatt en bounceback mentalitet i laget, noe vi ikke har, tror vi får pikk på camp nou og på OT om vi klarer å slåp LO, til slutt tipper jeg at vi ender opp på tredje.

Neste år gutta..................

Lenke til kommentar

Baklengsmålet var utelukkende Koscielnys feil. Å bomme på en slik klarering skal bare skje på lilleputtnivå.

bomma ikke, trakk seg i siste tidelssekundet sikkert fordi han hørte at Keeperen skulle ha ballen.

Det er dette jeg er stygt redd for. Tror Tech9 skreik ganske greit om at han hadde den. Det er grunnen til at Koscielny trakk seg. Selvfølgelig skal han bare måke den vekk uansett, men all skylden skal likevel ikke legges på han.

Lenke til kommentar

Men Kos får ta mesteparten, fuckings polakker.

Kos er vel fransk?

Halvt polsk, halvt fransk er det vel.

Jepp.

Siterer wikipedia:

Koscielny was called up to the French National team on 4 February 2011. Previous to his call up for France Koscielny was also eligible to play for Poland and initially considered applying for Polish citizenship.[7] As of August 2010, he had not submitted an application and cancelled a meeting with Franciszek Smuda in Warsaw on August 7. He declared that his priority is to play for the French national team.[8]

Lenke til kommentar

Det kunne blitt 4 på dere. Første på 5 år...

Tap mot Birminham i CC-finalen.

Dere rykter lett ut mot Barca på Nou Camp.

Man Utd vinner serien, noe som sverter dere og LoserWaitingPool.

Ikke blir det FA-Cup heller, da Man U og Everton er med.

Jeg holder med ett annet Londonlag, Chelsea, de gjør det ikke så bra, men bedre å bli sendt ut i første runde, spare krefter, enn å bruke alle kreftene i en Mikke-Mus-Cup. Morsomt :-) Lykke til om 15-20 år da...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det kunne blitt 4 på dere. Første på 5 år...

Tap mot Birminham i CC-finalen.

Dere rykter lett ut mot Barca på Nou Camp.

Man Utd vinner serien, noe som sverter dere og LoserWaitingPool.

Ikke blir det FA-Cup heller, da Man U og Everton er med.

Jeg holder med ett annet Londonlag, Chelsea, de gjør det ikke så bra, men bedre å bli sendt ut i første runde, spare krefter, enn å bruke alle kreftene i en Mikke-Mus-Cup. Morsomt :-) Lykke til om 15-20 år da...

Det Chelsea skulle gjort i overgangsvinduet som var nylig var å kjøpe inn Messi, Sergio Ramos, Christiano Ronaldo, David Villa, Pique etc. Da hadde dere sikkert greid å holde dere innen top 4. :) Bedre lykke neste år. Svi av en milliard eller to til så er dere nok der snart! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...