Gå til innhold

27.02.11: Carling Cup Final: Arsenal v Birmingham City, Wembley Stadium

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alikevel er det der han egentlig spiller. Jeg kan egentlig ikke se for meg en annen midtbane enn Song - Denilson - Jack om ikke Cesc kommer tilbake. Til tross for midt elsk for både Rozza og Diaby tror jeg de ikke hadde bidratt med så altfor mye på søndag. Funker fett med Jack i rollen bak RvP, noe han klarte helt fint når han måtte opp der igår.

En annen mulighet er vel å spille RvP i Cesc rollen med Bendtner på topp. Spørsmålet er vel bare hva som svekker oss minst? Van Persie i Cesc rollen og Bendtner som midtspiss, eller Denilson ved siden av Song med Wilshere i Cesc rollen.

Selv om jeg mener Denilson ikke er god nok og jeg skulle ønske Ramsey eller Lansbury kunne spille denne kampen så må jeg nok gå for Denilson ved siden av Song og van Persie i sin vanlige rolle. Kun fordi RvP er en garantist for mål om dagen når han spiller som spiss.

Hvis vi sliter med kreativiteten så kan det jo uansett endres ved å bytte ut Denilson og heller sette innpå Bendtner og flytte RvP ned.

Uansett: Gleder meg som en unge til søndag!

Både Lansbury og Ramsey er pdd svakere enn Denilson...

Uenig.

Hjelper lite at du er uenig når det er fakta :p Lansbury er ikke i nærheten av å starte en kamp for Arsenal og Ramsey har akkurat kommet tilbake fra en alvorlig skade. Før det motsatte er bevist så er ikke han i nærheten heller.

Sier ikke at Denilson er en god spiller, men han har mer efaring og er mer ballsikker enn de to andre. Et bedre valg.

Hvilke fakta? Ramsey er kun på utlån fordi han har kommet tilbake fra en skade og trengte fitness. I Cardiff har har han nok kommet seg tilbake i meget god form og er aldeles ikke svakere enn Denilson. Var også foran Denilson i køen forrige sesong.

Lansbury er på utlån i Norwich som ligger på 5 plass i Championship og har gjort det meget meget bra der. Lansbury er kanskje den spilleren som stiller svakest av de tre nevnte, men han har fart og er en meget god pasningsspiller. Han fikk forøvrig sitt første innhopp for oss forrige sesong mot Fulham og spilte rundt 20 minutter og hadde en pasningsprosent på 100%. Han startet og fullførte også (90 + 30 minutter) 4-1 kampen mot Tottenham og scoret det første målet.

At Denilson er mer ballsikker føler jeg ikke han er for han er ikke i nærheten av å ha teknikken til verken Lansbury eller Ramsey, men han er en meget spillbar og spiller veldig sikre pasninger som regel.

Lenke til kommentar

'Our game will go more through Wilshere'

Meget spennende. Da er det vel ganske åpenbart at Denílson og Song danner den defensive delen av midtbanen.

Wojciech Szczesny

Bacary Sagna - Johan Djourou - Laurent Koscielny - Gaël Clichy

Alex Song - Abou Diaby

Jack Wilshere

Samir Nasri ----------------- Andrei Arshavin

Robin van Persie

Dette blir bra!

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Meget spennende. Da er det vel ganske åpenbart at Denílson og Song danner den defensive delen av midtbanen.

Tror du glemmer Diaby her. Den eneste måten Birmingham kan vinne denne er på dødballer, så jeg vil mye heller ha en svær mann med afrikanske aner, enn en spinkel brasse på midtbanen.

Six of the eight goals that Birmingham have scored against Arsenal in the Premier League have been from set pieces.
Lenke til kommentar

Vises denne på Viasatfotball?

Canal+ som har rettighetene til ligacupen.

Jeg ser trådstarter og physioroom opererer med skader på Jiranek og Ridgewell, men jeg tror begge er med i morgen. Jeg har iallfall ikke hørt noe annet, og Skysports setter begge to opp på laget i sin preview. Et Birminghamforsvar med Carr, Johnson, Parnaby og Murphy ville blitt rundspilt til de grader, og det hadde fort blitt stygge siffre i finalen. Stiller the Brums med Carr, Johnson, Jiranek og Ridgewell blir det et helt annet scenario, da har man plutselig kvaliteten inne til å stenge målet for Arsenal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...