Gå til innhold

27.02.11: Carling Cup Final: Arsenal v Birmingham City, Wembley Stadium

invalid_user

Anbefalte innlegg

Søndag 27. februar 2011

Carling Cup Final

b_1006.png v b_45.png

17:00 @ Wembley Stadium

logo_cp_fotball.png

carling-cup.jpg

If you'd ask me 'would you win at the White Hart Lane in the league or in the Carling Cup?', it's a no brainer; I'd go for the Carling Cup every time. LET'S GET A TROPHY!

- Alan Davies

Arsenal-spillere, -manageren og ikke minst -supportere er desperate etter et trofé etter fem års trofétørke. Hele klubben har plutselig tatt ligacupen mer seriøst denne sesongen, noe som har vært merkbart i lagoppstillingene til Arsène Wenger. Det har vært mye mer erfaring og kvalitet i lagene Arsenal har sendt ut i denne sesongens Carling Cup, i motsetning til tidligere sesonger. Sist Arsenal var i en finale, var det nettopp i Carling Cupen, men et uerfarent Arsenal-lag glapp en 1-0 ledelse og måtte se seg slått av et toppet Chelsea-lag. Det var en høydramatisk kamp som bød på Theo Walcotts første scoring for Arsenal, Abou Diabys hodespark på John Terry og

hvor flere spillere pådro seg røde kort.

Birmingham var i Carling Cup finalen i 2001, hvor de måtte se seg slått på straffer av Liverpool. Den gangen sendte Robbie Fowler Liverpool i ledelsen etter 30 minutter, hvor på Birmingham utlignet dramatisk på straffe i det 90. minutt. Etter ekstraomganger klarte de dog ikke å vinne straffekonken. Dette er altså Birminghams sjanse for å vinne et såkalt major trophy siden 1963, da de vant nettopp Carling Cupen.

Jack+Wilshire+Arsenal+v+Birmingham+City+Premier+CGWR2AHVrHql.jpg

Arsenal FC

Veien til finalen:

Tottenham 1-4 Arsenal (etter ekstraomganger)

Newcastle 0-4 Arsenal

Arsenal 2-0 Wigan

Ipswich 1-0 Arsenal

Arsenal 3-0 Ipswich

Skader og suspensjoner: Arsenal mangler definitivt Lukasz Fabianski, Thomas Vermaelen, Emmanuel Frimpong og Theo Walcott, mens Laurent Koscielny, Abou Diaby og Robin van Persie har alle en sjanse for å rekke kampen. Det er uvisst hvor stort skadeomfanget til Cesc Fàbregas' hamstring er, men de fleste tror at han går glipp av denne kampen.

Fornvetet lagoppstilling:

Wojciech Szczesny

Bacary Sagna - Johan Djourou - Laurent Koscielny - Gaël Clichy

Alex Song - Denílson

Samir Nasri - Jack Wilshere - Andrey Arshavin

Robin van Persie

Man to watch: Samir Nasri

Samir+Nasri+Birmingham+City+v+Arsenal+Premier+3KWYrGGXXDfl.jpg

Birmingham City

Veien til finalen:

Birmingham 3-2 Rochdale

Birmingham 3-1 MK Dons

Birmingham 1-1 Brentford (Birmingham vant 4-3 på straffer)

Birmingham 2-1 Aston Villa

West Ham 2-1 Birmingham

Birmingham 3-1 West Ham (etter ekstraomganger)

Skader og suspensjoner: Martin Jiránek, Liam Ridgewell og Scott Dann er alle ute med skader. Ex-Gunner Aliaksandr Hleb sliter med kneskade, men har fortsatt sjanse for å rekke kampen i følge Alex McLeish. En annen tidligere Arsenalspiller David Bentley, på lån fra Tottenham, er cup-tied og kan ikke spille.

Forventet lagoppstilling:

Ben Foster

Stephen Carr - Roger Johnson - Stuart Parnaby - David Murphy

Sebastian Larsson - Craig Gardner - Lee Bowyer - Barry Ferguson - James McFadden

Nikola Zigic

Man to watch: Sebastian Larsson

Sebastian+Larsson+Birmingham+City+v+Aston+ueQoFVfbhhml.jpg

• Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint tråd!

Uten Cesc og RvP blir dette en jevnspilt kamp som kan ende begge veier. Arsenal har et enormt press på seg og Birmingham har ingenting å tape. Vi har jo sett hvordan lag som ikke har hatt noe å tape har spilt mot oss denne sesongen. Veldig bra.

Med Cesc eller RvP tror jeg Arsenal vinner 2-0. Eneste jeg er redd for er at midtbanen forblir uten kreativitet. Skrekkscenario: Denilson - Song - Diaby.

Lenke til kommentar

Flott kamptråd, Roman!

Jeg tror vi vinner selv uten Cesc og RvP. Bendtner bidrar med enten mål eller assist i nesten hver kamp han spiller for tiden, og med Denílson og Song på midten, kan Wilshere ta på seg det kreative ansvaret til Cesc. Når vi i tillegg har Nasri og Shava på hver sin kant, burde ikke kreativiteten være et problem.

Det skal bli ufattelig deilig om vi endelig vinner vårt første trofé på seks år!

Lenke til kommentar

Bra kamptråd.

Ekstremt viktig å vinne denne. Blir tøft uten Cesc, men tror vi får en knapp seier. 1-0 Nasri 68. min. Er det ikke høyere sannsynlighet for at Rosicky spiller istedenfor Denilson?

Gleder meg!

Endret av Vestaa
Lenke til kommentar

Bra kamptråd.

Ekstremt viktig å vinne denne. Blir tøft uten Cesc, men tror vi får en knapp seier. 1-0 Nasri 68. min. Er det ikke høyere sannsynlighet for at Rosicky spiller istedenfor Denilson?

Gleder meg!

Uansett hvem av de som spiller så vekker det Arsenals sjanser enormt

Lenke til kommentar

Bedre med mye possesion og 1-0 etter 90 minutt enn masse sjangser og 1-2 etter 90 minutt.

Denilson er riktig å starte med om Jack skal flyttes opp i Cesc sin rolle.

Tre defensive midtbanespillere? Tror ikke DET er oppskriften på suksess. Er klar over at Wilshere er en mer allrounder, men noen offensiv midtbanespiller er han ikke. Hvertfall ikke spilt slik for a-laget denne sesongen.

Lenke til kommentar

Alikevel er det der han egentlig spiller. Jeg kan egentlig ikke se for meg en annen midtbane enn Song - Denilson - Jack om ikke Cesc kommer tilbake. Til tross for midt elsk for både Rozza og Diaby tror jeg de ikke hadde bidratt med så altfor mye på søndag. Funker fett med Jack i rollen bak RvP, noe han klarte helt fint når han måtte opp der igår.

Lenke til kommentar

Alikevel er det der han egentlig spiller. Jeg kan egentlig ikke se for meg en annen midtbane enn Song - Denilson - Jack om ikke Cesc kommer tilbake. Til tross for midt elsk for både Rozza og Diaby tror jeg de ikke hadde bidratt med så altfor mye på søndag. Funker fett med Jack i rollen bak RvP, noe han klarte helt fint når han måtte opp der igår.

En annen mulighet er vel å spille RvP i Cesc rollen med Bendtner på topp. Spørsmålet er vel bare hva som svekker oss minst? Van Persie i Cesc rollen og Bendtner som midtspiss, eller Denilson ved siden av Song med Wilshere i Cesc rollen.

Selv om jeg mener Denilson ikke er god nok og jeg skulle ønske Ramsey eller Lansbury kunne spille denne kampen så må jeg nok gå for Denilson ved siden av Song og van Persie i sin vanlige rolle. Kun fordi RvP er en garantist for mål om dagen når han spiller som spiss.

Hvis vi sliter med kreativiteten så kan det jo uansett endres ved å bytte ut Denilson og heller sette innpå Bendtner og flytte RvP ned.

Uansett: Gleder meg som en unge til søndag!

Lenke til kommentar

En annen mulighet er vel å spille RvP i Cesc rollen med Bendtner på topp. Spørsmålet er vel bare hva som svekker oss minst? Van Persie i Cesc rollen og Bendtner som midtspiss, eller Denilson ved siden av Song med Wilshere i Cesc rollen.

Selv om jeg mener Denilson ikke er god nok og jeg skulle ønske Ramsey eller Lansbury kunne spille denne kampen så må jeg nok gå for Denilson ved siden av Song og van Persie i sin vanlige rolle. Kun fordi RvP er en garantist for mål om dagen når han spiller som spiss.

Hvis vi sliter med kreativiteten så kan det jo uansett endres ved å bytte ut Denilson og heller sette innpå Bendtner og flytte RvP ned.

Både Lansbury og Ramsey er pdd svakere enn Denilson...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uenig.

Lenke til kommentar

Uenig.

Hjelper lite at du er uenig når det er fakta :p Lansbury er ikke i nærheten av å starte en kamp for Arsenal og Ramsey har akkurat kommet tilbake fra en alvorlig skade. Før det motsatte er bevist så er ikke han i nærheten heller.

Sier ikke at Denilson er en god spiller, men han har mer efaring og er mer ballsikker enn de to andre. Et bedre valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...