Gå til innhold

Definisjon av hobbybruker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes kanskje det er litt problematisk å skille hobbybruker og entusiast. Går det ikke mye ut på det samme? Jeg ville også tatt bort "amatør" fra den første kategorien.

amatø'r m1 (gj fr fra lat., av amare 'elske') person som driver med vitenskap, kunst, idrett o l uten å ha det som levevei; selvlært person

Med andre ord, en amatør kan godt være veldig flink og veldig entusiastisk, det som skiller ham fra en profesjonell er først og fremst en lønnsslipp.

Det kommer jo også litt an på hva prosjektet handler om.

Lenke til kommentar

Analyserer en bedrift og produktet til bedriften. Produktet er et online verktøy. Mer kan jeg ikke si på den saken...

Amatør droppes fra listen :p

Jeg tenkte litt på hva slags krav feks en "hobbybruker" ville stilt kontra en nybegynner og spesielt hva m,an vil si skiller disse...

Lenke til kommentar

Men en hobbybruker og en nybegynner er ikke på samme skala. Når du begynner med nybegynner, handler det jo om erfaring og mestringsnivå. Hobby handler mer om tidsbruk og type nytelse. At man har noe som hobby betyr vel at man bruker mye tid på det og finner mye mening i det. Det er nok vanskelig å trives godt med noe man ikke får til, og derfor kan man kanskje si at en hobbybruker sannsynligvis er erfaren, men det er egentlig ikke noe i veien for at han er helt ubrukelig eller like flink som den dyktigste profesjonelle.

Kanskje nybegynner - erfaren - ekspert er en bedre skala?

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...