Gå til innhold

ONE - webhost

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil gjerne spørre dere om one.com er et bra webhost?

Er det noen som vet dette?:

• Er serveren rask?
    Tar det en evighet å laste ned siden, uansett om du har raskt nett..?
  • Hvordan er kvaliteten?
    Ettersom det bare koster 10,- kr i måneden for en side, kan kvaliteten være god?

Har du noe mer negativt/ positivt å si om one?

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg vil gjerne spørre dere om one.com er et bra webhost?

Er det noen som vet dette?:

• Er serveren rask?
    Tar det en evighet å laste ned siden, uansett om du har raskt nett..?
  • Hvordan er kvaliteten?
    Ettersom det bare koster 10,- kr i måneden for en side, kan kvaliteten være god?

Har du noe mer negativt/ positivt å si om one?

Takk for hjelpen!

Brukte One før og var veldig fornøyd, men fant ut at dem den gang kun hadde 16mb. minne på serveren, og da blir det litt snaut å kjøre Wordpress der...

Jeg ser at dem i dag har oppgradert til 32mb. minne og det skulle holde til det meste. Så fort denne økes til 64mb. eller mer, så flytter jeg alt jeg har fra ProISP til one.com.

ProISP har flere funksjoner og muligheter, men man skal være en ganske så avansert bruker før man kan ta del i dette.

One.com er etter min mening en av de beste for oss private. Norsk online chat support har dem også.

Prøvde også Surftown, og det var ett rent helvete hvis man skal installere wordpress. "Safe mode" var ikke slått av å det var heller ikke mulig ifg. dem som jobbet der.

Men sjekk ut ProISP også... Er veldig fornøyd med dem, og man har mange avanserte funksjoner. Vil du ha det enkelt å greit så er one.com en veldig god nummer to :)

Lenke til kommentar

one.com overselger noe usakelig, de fleste serverene er siiirup.

Flere ganger når jeg har satt opp sider for kunder har jeg opplevd servere hvor mysql rett og slett ikke kan brukes fordi hver spørring tar 20-30sec.

Ikke flytter de deg til bedre servere eller løser problemene heller.

Kort fortalt så får du hva du betaler for :)

Av billig hosting så er vel hostgator.com de som gir mest for pengene i forhold til ping og serverkvalitet.

"unlimited" delen er bare og se vekk ifra der som hos alle andre hosts, ingen gir deg faktisk unlimited/ubegrenset.

Men de mener at for en normal side med gjennomsnittsbruk trenger ikke du bekymre deg.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Har veldig gode erfaringer med support hos one men kommer veldig an på hva siden din krever. Vi opplevde flere ganger treghet på serveren/siden og hadde i perioder store problemer når vi hadde mange brukere på forumet/siden.

Du kan kanskje skrive noe om hva du skal ha og hvor mange brukere/lesere du forventer så er det litt lettere å si noe om webhosten ut i fra dette:)

JC

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet litt med en hjemmeside som er hostet (ikke sånn hostet) av One.com. Så vidt jeg kan se støtter de bare FTP av protokoller. De støtter ikke SSH. Dette gjør at å redigere filene direkte der de ligger blir litt slitsomt. Jeg ender i hvertfall opp med mange tomme filer som heter index.php~, index.phq~, style.csx~ i tillegg til en hel drøss (også tomme) filer hvis navn består av fire eller fem siffer. Så vidt jeg vet skyldes dette en begrensning i FTP. Jeg opplever i hvertfall dette hvis jeg bruker Vim og standard "Connect to server" i Ubuntu. Kanskje det er bedre hvis du bruker en editor som har "skikkelig" støtte for FTP.

Lenke til kommentar

Takk for all informasjonen dere har delt med meg!

Må bare spørre om noe:

Er det mulig å endre ting på siden i html og css?

Jeg skal prøve og lage en side med tips og lenker. Jeg har en beskrivelse om alle de forskjellige sosiale mediene, og lenker til dem. Jeg har tips til spill, og noen spill på siden. Jeg har også rss feeds til de forskjellige nettavisene.

Jeg vil kunne endre noe av siden min i html, men jeg trenger ikke å programere hele siden i html.

TAKK TIL ALLE SOM HJELPER MEG!

Lenke til kommentar

Har to sider som er hostet av one.com. Har aldri opplevd noe galt med dem, men har kun brukt dem i 10 måneder. Funker kjempebra til vanlig web hosting. Så lenge du ikke skal gjøre noe avansert, så anbefaler jeg One på det sterkeste. (Selvfølgelig går HTML,CSS,PHP,Java,MySQL osv. ann).

Endret av MartyRot
Lenke til kommentar

Du må overføre et dommene til de eller kjøpe et dommene av de.

Så lenge du ikke regner med veldig mange brukere så er det ikke noe problem. Når vi passerte 150 brukere på forumet så begynte one.com å bli for treg for oss, men på den typen side du skal ha vil jeg tro one.com er prefekt.

Endret av P0nduz
Lenke til kommentar

Bare pass på ta hyppig backup av databasen din kjører du forum der.

Ene siden jeg drifter hos one røk disken i servern, svaret fra de da var at serveren kjørte ikke raid men enkeltdisk og de tok ingen backups av kundedata.

Egentlig litt imponerende, men som altid får du det du betaler for.

Har også fått en kundes konto (som ville fortsette kjøre på one imot min anbefaling) hevet ut siden brukte nesten 600gb band på en måned, var ikke snakk om få hentet ut data engang.

Bare standardmail med at du bruker formye resurser og er oppsagt som kunde.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

For øyeblikket så bruker 42mb. minne på serveren (ProISP) Jeg har tre Wordpress installasjoner med diverse plugins, så One.com fungerer nok ikke for meg.

Så hvis du skal ha ett par wordpress installasjoner ville jeg ikke annbefalt One.com for øyeblikket. Men til en vanlig hjemmeside (uvis man kan kalle det det) så holder one i massevis.

I ProISP er det ikke slike begrensninger. Jeg ville nok annbefalt deg ProISP. Da slipper du å tenke på noe som helst av begrensinger. Jeg også startet med One.com, men etter noen mnd. så skjønte jeg ikke hvorfor alt kresja gang på gang, å jeg måtte installere på nytt og på nytt.

Det ENESTE One.com mangler så vidt jeg kan se er mer minnekapasitet på serveren. Men for all del... Til en vanlig hjemmeside fungerer One utmerket og er genialt enkelt.

Lenke til kommentar

Store problemet med one er at de kjører flere tusen kunder på hver server, og kjører servere med 1quad og 8-12gig ram hovedsakelig.

men wordpress krever ikke særlig, får fint kjøre 20-50 wordpress installs uten problemer hos de fleste hosts på shared.

Sett mange kjøre 100+ adsense blogs på hostgator kontoer

Lenke til kommentar

Hmm.. ...

Har vurdert litt, og funnet ut at jeg skal kjekke ut ProISP før jeg bestemmer meg noe mer.. Nå vurderer jeg sterkt å hoste nettside hos ProISP. ProISP har jo også en kjempebillig pakke.

TAKK FOR ALL HJELPEN, for hundrende gang! :new_woot:

Lenke til kommentar

Istedetfor å lage en ny tråd, spør jeg likegjerne her. Noen spesiell grunn til at det kun er norske webhotell som er anbefalt her? Er de billigere enn de utenlandskje? Kanskje de er kjappere hvis du kun sikter til norske besøkende, men ikke ellers vel?

Lenke til kommentar

De er marginalt bedre enn utenlandske, men kvalitetsmessig er flertallet av de norske ræva.

Dårlige servere uten raid, lite med backups og nedetid er et par av gledene med norsk hosting.

Selv vps klarer noske hosts rote til med kjøre uten redudans :)

webhuset som vel er norges største på vps har jo ikke engang fungerende backup system...

Skulle leie selv en middels server her til lands er jo direkte skremmende priser i forhold til utlandet.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...