Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen blir for varm ! 96 grader, hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei ,jeg har en Acer Aspire 5738zg. Jeg bruker kjølingslappdesk fra Logitech. Jeg aner ikke hva som er problemet, den vil ikke kjøle seg ned. Man lukter røyk , tastaturet er litt varmt, skjenner jeg på start knappen er den gloo varmt. Her er ett bilde av hvor varmt den er nå:

capturenx.png

Endret av Noreply
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned programmet SpeedFan, så kan du se hva slags temperatur PC-en ligger på. PC-en min ligger konstant på 50 når jeg ikke gjør noe, og det er for varmt.

(slo nettop på pcen)

vet ikke helt hvordan jg sjekker men det står:

En rød pil oppover : GPU: 46C

Core 0 39c

core 1 36c

Og jeg gjør ikke no annet en at jeg er på diskusjon.no

Endret av Noreply
Lenke til kommentar

Da ser det ikke ut til å være temperatur. Kunne du kanskje sjekket loggen på datamaskinen? Høyreklikk på Min Datamaskin, velg "Behandle" og så sjekker du systemloggene etter advarsler og kritiske meldinger.

hvor finne rjg systemloggene?

nå som jeg har hatt på pcen i 40min står det:

[Det er brann merke ved siden av] GPU 105C

[Det er brann merke ved siden av] Core 0: 83c

[Det er brann merke ved siden av] Core 1: 84c

Lenke til kommentar

Skjedde med min PC for ei god stund sia òg. No har eg minimalt med peiling, men fekk vel beskjed om at prosessoren var kjørt. Fiksa det, og etter det har den funka! Skifta hovudkort og, men det var fordi det gamle ikkje passa nye prosessoren eller noke :p Huske ikkje heilt, så sånn sett kan det vere hovudkortet som var problemet og :p

Lenke til kommentar

Somregel så er det en vifte forran kjøleribben. Viften har gjerne en boks rundt seg. Om du skrur bort viften, vil du mest sannsynelig finne et "teppe" med støv. Er ikke værre enn å åpne opp luken under maskinen og fjerne alt støvet du ser, og fjerne alt som ligger ved kjøleribbe og viften.

Lenke til kommentar

pleier å ha den på magen/senga

Ja, som jeg tenkte. Da driver du å "kvele" maskinen. Du tetter ventil kanalene sånn at maskinen overoppheter.

Om du vil bruke laptoppen mens du er i sengen, eller på fanget o.l. bør du ha en plate under den, eller kjøpe et laptop underlag. Det fins forskjellige typer, noen har vifter og noen ikke.

Logitech sine er ganske gode. Siden du bruker på seng ville jeg kjøpt en av modellene uten vifte.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Mannn, det her går ikke. PCen er ALLTID varm, jeg bruker logitech lappdesk, men forsatt, derfor må jeg alltid slå av pcen etter 20-25 min, er redd for at den skal sprenge !

Tempraturen er opptil 96 grader :o

Hjelp!

capturenx.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...