NeEeO Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Hei ,jeg har en Acer Aspire 5738zg. Jeg bruker kjølingslappdesk fra Logitech. Jeg aner ikke hva som er problemet, den vil ikke kjøle seg ned. Man lukter røyk , tastaturet er litt varmt, skjenner jeg på start knappen er den gloo varmt. Her er ett bilde av hvor varmt den er nå: Endret 24. juli 2011 av Noreply Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Kansje vifta er blitt dårligere/helt ødelagt? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hvilken maskin/specs har du? Ta også tempen med HWmonitor eller lignende og rapporter tilbake Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Last ned programmet SpeedFan, så kan du se hva slags temperatur PC-en ligger på. PC-en min ligger konstant på 50 når jeg ikke gjør noe, og det er for varmt. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Last ned programmet SpeedFan, så kan du se hva slags temperatur PC-en ligger på. PC-en min ligger konstant på 50 når jeg ikke gjør noe, og det er for varmt. (slo nettop på pcen) vet ikke helt hvordan jg sjekker men det står: En rød pil oppover : GPU: 46C Core 0 39c core 1 36c Og jeg gjør ikke no annet en at jeg er på diskusjon.no Endret 24. februar 2011 av Noreply Lenke til kommentar
Jogi Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Det samme har skjedd Pcen min nå også Lurer på hva det kan være? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Da ser det ikke ut til å være temperatur. Kunne du kanskje sjekket loggen på datamaskinen? Høyreklikk på Min Datamaskin, velg "Behandle" og så sjekker du systemloggene etter advarsler og kritiske meldinger. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Da ser det ikke ut til å være temperatur. Kunne du kanskje sjekket loggen på datamaskinen? Høyreklikk på Min Datamaskin, velg "Behandle" og så sjekker du systemloggene etter advarsler og kritiske meldinger. hvor finne rjg systemloggene? nå som jeg har hatt på pcen i 40min står det: [Det er brann merke ved siden av] GPU 105C [Det er brann merke ved siden av] Core 0: 83c [Det er brann merke ved siden av] Core 1: 84c Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Aha, det er det kjøling likevel. Rens alle vifter på PC for skitt. Se om det hjelper. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Aha, det er det kjøling likevel. Rens alle vifter på PC for skitt. Se om det hjelper. skal jeg åpne laptoppen da ? OMG Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Laptop? Hvordan bruker du den? Er den på fanget eller på et teppe? Bare fordi den heter "lap" betyr ikke den kan brukes slikt. Sørg altid for at den er på et flatt underlag ellers klarer ikke viftene å trekke inn luft for å kjøle. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 pleier å ha den på magen/senga Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Da får ikke PC-en luft, og da blir den for varm og takker for seg. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hvis den allerede er på bristepunktet. Min relativt nye bærbare kan nærmest pakkes inn i ullpledd uten at det påvirker tempen drastisk. Alt kommer jo an på hvilken maskin det er samt hvor gammel den er. Å fjerne litt støv skader ikke uansett, men vit hva du gjør Lenke til kommentar
Skrapelodd Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Skjedde med min PC for ei god stund sia òg. No har eg minimalt med peiling, men fekk vel beskjed om at prosessoren var kjørt. Fiksa det, og etter det har den funka! Skifta hovudkort og, men det var fordi det gamle ikkje passa nye prosessoren eller noke Huske ikkje heilt, så sånn sett kan det vere hovudkortet som var problemet og Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Somregel så er det en vifte forran kjøleribben. Viften har gjerne en boks rundt seg. Om du skrur bort viften, vil du mest sannsynelig finne et "teppe" med støv. Er ikke værre enn å åpne opp luken under maskinen og fjerne alt støvet du ser, og fjerne alt som ligger ved kjøleribbe og viften. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) pleier å ha den på magen/senga Ja, som jeg tenkte. Da driver du å "kvele" maskinen. Du tetter ventil kanalene sånn at maskinen overoppheter. Om du vil bruke laptoppen mens du er i sengen, eller på fanget o.l. bør du ha en plate under den, eller kjøpe et laptop underlag. Det fins forskjellige typer, noen har vifter og noen ikke. Logitech sine er ganske gode. Siden du bruker på seng ville jeg kjøpt en av modellene uten vifte. Endret 25. februar 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Mannn, det her går ikke. PCen er ALLTID varm, jeg bruker logitech lappdesk, men forsatt, derfor må jeg alltid slå av pcen etter 20-25 min, er redd for at den skal sprenge ! Tempraturen er opptil 96 grader :o Hjelp! Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 24. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2011 Jeg vet ikke helt hva Acerj50 er , men regner med at det er hele Pcen. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) då må trolig åpne pc'n å rense kjøleribba. gjør det selv på min laptop 2 ganger i året. Endret 24. juli 2011 av Sangesland 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå