dalai Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 det ser ut som om uansett hva jeg gjør så får jeg denne run-time feilen når programmet mitt avsluttes. finner liksom ikke noe bra dokumentasjon på denne feilen, men jeg tror det har noe å gjøre med komponentene jeg har i programmet. bruker bl.a en del indy komponenter som IdHTTP, IdMessage, i tillegg til ADO komponenter. Ingen komponenter tilhører noen vinduer (dvs. klikket på komponenten og plassert den på formen). Alle komponenter er deklarert, laget, og lukket. Men jeg får ikke lukket min ADOConnection. da henger programmet seg. hvordan kan det ha seg? for ADOConnection fungerer i programmet så det er ikke noe galt med den. Lenke til kommentar
tasle Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Vanskelig å si hva som er feil i en kode man ikke har sett. Bruker du Delphi 6? Bruker du en ISAPI DLL på en webserver for eksempel? I så fall må du installere Update Pack 2 fra Borland. Det er den eneste sammenhengen jeg kjenner til når det gjelder denne feilmeldinga, som oppstår når en ISAPI DLL skal stenges av. Lenke til kommentar
dalai Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 bare for å avslutte denne linken, fant jeg det ut selv hva som var galt. problemet var at en unit jeg brukte som hadde noen ferdig-definerte string-funksjoner (SplitFns.pas) hadde ShareMem i 'uses' blokken sin. Det var denne som forårsaket denne feilmeldingen når programmet ble avsluttet. Fjernet dette ordet og feilmeldingen forsvant. tøft, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå