Steen93 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hei! Har tenkt til å kjøpe meg ett el-piano. Har kommet fram til disse to valgene: http://www.idmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=8_30&products_id=5811 http://www.idmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=8_30&products_id=5810 Vet ikke av hvilkene som er best, så trenger litt hjelp, eller komme med andre forslag. Trenger svar så fort som mulig Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hvorfor ikke kjøpe et keyboard med veide tangenter og bra pianolyd, da får du i tillegg masse andre lyder også? Lenke til kommentar
Steen93 Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Hvorfor ikke kjøpe et keyboard med veide tangenter og bra pianolyd, da får du i tillegg masse andre lyder også? Har du noen gode forslag? Er igrunn ikke så veldig interisert i alle de ulike lydene, vil bare ha en god pianolyd. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Det spørs litt på budsjettet ditt. Selv har jeg Clavia Nord Stage, og er kjempefonøyd. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hvis en skal kjøpe digital-piano, men vil være så "nærme som mulig" akustisk-piano, ja da er saken enkel mener jeg. Roland er noe av det bedre jeg har vært borti. Men en har jo så klart dyre dig. med flygelmekanikk osv. Men da snakker vi om en helt annen pris. Lenke til kommentar
pijano Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Jeg kjenner ikke noe særlig til Orla, og ville nok valgt Yamaha hvis valget stod mellom linkene du har lagt ut. Yamaha har veldig autentisk pianolyd i sine digitale pianoer. På den fronten topper de nok sammen med Roland. Orla, kan være helt topp for alt jeg vet... Det beste er å prøve før kjøpe. Finne ut hvordan vekten på tangentene passer deg. Endret 11. mars 2011 av pijano Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Yamaha sine vektede tagenter ligger på 60g, mens Roland sine ligger på 50g. Akustiske pianoer skal ligge mellom 48 og 52g, så på det punktet vil jeg si at Roland er best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå