hwnorish Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Hei. På forhånd tusen takk for hjelpen:) Saken så ut til og være grei når jeg først åpnet windows update igår og valgte og laste ned og installere sp1 til win 7 64 bit. Når jeg hadde lastet ned og fått installert krever maskinen en restart. Etter restart og under windows screen er det en loading hvor jeg fikk fatal error midt i oppgaven. Etter dette når jeg prøver og installere så får jeg feil melding oxc000007b. Noen som vet hva det kan være og hvorfor jeg ikke greier og installere det, har prøvd både via win update og manuelt. På forhånd takk. You are the world to me norisH Endret 24. februar 2011 av hwnorish Lenke til kommentar
hwnorish Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 Hei. På forhånd tusen takk for hjelpen:) Saken så ut til og være grei når jeg først åpnet windows update igår og valgte og laste ned og installere sp1 til win 7 64 bit. Når jeg hadde lastet ned og fått installert krever maskinen en restart. Etter restart og under windows screen er det en loading hvor jeg fikk fatal error midt i oppgaven. Etter dette når jeg prøver og installere så får jeg feil melding oxc000007b. Noen som vet hva det kan være og hvorfor jeg ikke greier og installere det, har prøvd både via win update og manuelt. På forhånd takk. You are the world to me norisH Dette er hele feilmeldingen som kommer: spinstall.exe - application eror the application was unable to start correctly (0xc000007b). Click Ok to close the application Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 For min egen del måtte jeg reinstallere windows 7 for å få installert SP1. Prøvde i times vis å installere, det hang seg vær gang. Så for enkelhets skyld tok jeg til slutt å reinstallerte Windows 7 samt jeg lasta ned SP1 isoen fra microsoft og brant ut og installerte den. Lenke til kommentar
hwnorish Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 For min egen del måtte jeg reinstallere windows 7 for å få installert SP1. Prøvde i times vis å installere, det hang seg vær gang. Så for enkelhets skyld tok jeg til slutt å reinstallerte Windows 7 samt jeg lasta ned SP1 isoen fra microsoft og brant ut og installerte den. Ok, jeg har vurdert det, men det må jo finnes en enklere måte og fikse slike problemer på Jeg får se hva jeg gjør og håper noen har et tips eller to. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Grunnen til at Innstallasjonen henger seg er nok pga ett eller annet program som er installert som gjør at det stopper opp. F.eks Daemon tools magicdisc etc. Var det i mitt tilfelle i alle fall (men av en eller annen grunn hjalp det ikke å av installere heller) Derfor ble det reinstall, som for øvrig ikke tok lang tid. Det som tar tid er å installere allt det andre pisset man bruker på pcen til daglig Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Hei, Jeg fikk samme problem ved install av SP1. Jeg vet ikke om årsaken er den samme, men jeg sliter også med en clean install siden jeg bruker en Revodrive SSD PCIex som boot/systemdisk. Installasjonen av windows stopper opp ved expanding files(?) pkt 2 under installering. Jeg har tidligere måttet bytte litt frem og tilbake mellom AHCI, RAID og IDE for å få dette til. Jeg har ikke lenger samme fleksibilitet fordi alle interne disker er konfigurert i raid. Ellers ville jeg først installert til en vanlig s-ata for så å installere fra windows. Ser ut til at ingen av driverne 32/64 bit fungerer når man installerer fra optisk drev. Har nå prøvd med installasjon via Linux/Virtualbox, men da blir det high-tech å dele disker mellom denne og Linux. Selve installasjonen gikk greit her, men da installerer jeg jo til en virtuell disk. Forferdelig irriterende og tidkrevende dette, og jeg har foreløpig ikke funnet noen løsning .. Watch this space.. Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Da har jeg klart kunststykket å installere. Jeg er ikke 100% sikker på årsaken til suksessen, men jeg formaterte og rekonfigurerte Revodisken og det ser ut til at jeg må kjøre en recover på raid_0 (2x1GB) "nedlastings-disken" min siden en av dem ble brukt som TEMP under installasjonen. Brukte AHCI oppsett på s-ata i bios, og driveren som ble godtatt av win er egentlig en raid_5 64-bit driver - Sil3124 Kommer til å kjøre dual boot nå for å sikre meg mot lignende katastrofer i fremtiden. Lenke til kommentar
neubi Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Hei, Jeg fikk samme problem ved install av SP1. Jeg vet ikke om årsaken er den samme, men jeg sliter også med en clean install siden jeg bruker en Revodrive SSD PCIex som boot/systemdisk. Installasjonen av windows stopper opp ved expanding files(?) pkt 2 under installering. Jeg har tidligere måttet bytte litt frem og tilbake mellom AHCI, RAID og IDE for å få dette til. Jeg har ikke lenger samme fleksibilitet fordi alle interne disker er konfigurert i raid. Ellers ville jeg først installert til en vanlig s-ata for så å installere fra windows. Ser ut til at ingen av driverne 32/64 bit fungerer når man installerer fra optisk drev. Har nå prøvd med installasjon via Linux/Virtualbox, men da blir det high-tech å dele disker mellom denne og Linux. Selve installasjonen gikk greit her, men da installerer jeg jo til en virtuell disk. Forferdelig irriterende og tidkrevende dette, og jeg har foreløpig ikke funnet noen løsning .. Watch this space.. Hvordan fikk du ssd'en oppe og gå som boot/systemdisk, tror ikke mitt mobo (asus m4a89tdpro/usb3) takler ssd'en til ocz. Noen tips? Har måttet installee på Spinnedisken.. Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hvordan fikk du ssd'en oppe og gå som boot/systemdisk, tror ikke mitt mobo (asus m4a89tdpro/usb3) takler ssd'en til ocz. Noen tips? Har måttet installee på Spinnedisken.. Jeg har også Asus hovedkort (Rampage Formula). Du kan laste ned drivere fra OCZ eller Silicon Image sine sider som du laster under installasjon (Sil3124). http://www.ocztechnology.com/drivers/RevoDrive_and_RevoDrive_X2/ Om ikke det funker kan det være du må oppdatere bios eller endre s-ata oppsett i bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå